کد خبر: 144120
A

کیهان: چرا از دروغگویان شکایت نمی کنید؟!

روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری نوشت: یکی از اشتباهاتی که در ابتدای انقلاب مرتکب شدیم این بود که در زمینه جنایت‌هایی که مجاهدین خلق انجام می‌دادند، خود حاکمیت پیگیری قضایی می‌کرد. الان خانواده‌های قربانیان از افرادی که با گفتن دروغ به آشوب‌ها دامن می‌زنند، شکایت کنند.

 کیهان: چرا از دروغگویان شکایت نمی کنید؟!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  کیهان نوشت، طرح شکایت خصوصی بر علیه دروغگویان از سوی خانواده قربانیان از جمله مطالب مهمی است که این روزها کمتر به آن توجه می‌شود. این در حالی است که در کشورهای دیگر این موارد پیگیری حقوقی شده و جرایم سنگینی برای فرد دروغگو وضع می‌شود. 

کیهان در ادامه در گفت‌وگو با یک کارشناس و به نقل از او تاکید کرده است: یکی از اشتباهاتی که در ابتدای انقلاب مرتکب شدیم این بود که در زمینه جنایت‌هایی که مجاهدین خلق انجام می‌دادند، خود حاکمیت پیگیری قضایی می‌کرد و مدعی بود اما پرونده شکایت‌های شخصی علیه این ترورها تشکیل نشد. ما الان باید این پرونده‌ها را تشکیل دهیم. حتی خانواده‌های قربانیان می‌توانند از افرادی که با گفتن دروغ به آشوب‌ها دامن می‌زنند، شکایت کنند. افراد دروغگو اگر نتوانند دلیل محکمه‌پسند بیاورند باید محاکمه و جریمه شود. یعنی علاوه‌بر دادستان، خانواده قربانیان این آشوب‌ها نیز باید به عنوان شاکی خصوصی شکایت خود علیه این افراد را تنظیم کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر