کد خبر: 147266
A

رییس دانشگاه امام صادق(ع): باید هزینه اهانت را بالا برد

سعدی خواستار آن شد تا تمام ظرفیت‌های حقوقی به منظور اقدام حقوقی علیه این نشریه هتاک به کار گرفته شود و آمادگی دانشگاه امام صادق(ع) برای این منظور را اعلام کرد.

رییس دانشگاه امام صادق(ع): باید هزینه اهانت را بالا برد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حسینعلی سعدی رئیس دانشگاه امام صادق(ع) طی سخنانی در جلسه شورای دانشگاه، اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به مرجعیت مذهبی و سیاسی شیعیان را محکوم کرد و خواستار برخود قاطع و گسترده با این اقدام موهون شد.

 سعدی عضو خبرگان رهبری ضمن گرامیداشت سالروز حماسه ۱۹ دی، این حماسه مردمی را در پاسخ به اهانت صورت گرفته به ساحت مقدس مرجعیت دانست و تاکید کرد: اکنون نیز مردم به اهانت به مقدسات حساس هستند و این حساسیت مردم باید در رسانه‌ها و توسط مسئولین مربوطه به دنیا مخابره شود.

وی درادامه اقدام موهن نشریه فرانسوی را اهانت به مقدسات خواند و ابراز کرد: توهین به مقدسات ترویج تبعیض مذهبی و در نتیجه ترویج خشونت است. سعدی خواستار آن شد تا تمام ظرفیت‌های حقوقی به منظور اقدام حقوقی علیه این نشریه هتاک به کار گرفته شود و آمادگی دانشگاه امام صادق(ع) برای این منظور را اعلام کرد.

او ضمن یادآوری سابقه این نشریه در اهانت به مقدسات اسلامی بیان داشت: افرادی که چهره دفاع از مرجعیت را برای خود ایجاد کرده بودند اکنون باید سکوت خود را شکسته و این اهانت کم‌سابقه به مرجعیت دینی را محکوم کرده و علیه آن اقدام کنند.

عضو خبرگان رهبری ضمن تاکید بر مجاز نبودن اهانت به مقدسات بر اساس اعلامیه حقوق بشر و میثاق حقوق بین‌الملل، ادعای آزادی بیان دولت فرانسه را با تفاوت در برخود با این اهانت و پرسیدن سوال از ماجرای هلوکاست مقایسه کرد و بیان داشت: معلوم می‌شود این ادعاها توخالی و بی‌‌اساس است. سعدی در پایان خواستار بالا بردن هزینه اهانت به مقدسات شد.

منبع: اعتماد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر