کد خبر: 148557
A

نیک‌بین: اگر قدرت قانون‌گذاری از مجلس گرفته شود، باید فاتحه مجلس را خواند

نماینده مردم کاشمر در واکنش به مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت گفت: اگر قدرت قانونگذاری از مجلس گرفته شود، باید فاتحه مجلس را خواند.

نیک‌بین: اگر قدرت قانون‌گذاری از مجلس گرفته شود، باید فاتحه مجلس را خواند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۱ بهمن ماه) در تذکری شفاهی، گفت: باید از مسیر مولدسازی ملک جدید و احسن متولد شده، اما این مسیری که سران قوا در پیش گرفته‌اند راه سقط است نه تولد. هیأت رئیسه مجلس نگذارد سران قوا قدرت قانون‌گذاری را از مجلس بگیرند.

وی تاکید کرد: ما موافق فروش اموال مازاد هستیم که قانون مجلس است، اما اینکه این کار در یک هیئت خاصی با مصونیت قضائی انجام شود، عین فساد است. برای فروش اموال قانون بگذارید و به صورت شفاف اعلام کنید و هر ملک که می‌خواهید بفروشید در همان محل ملک، مدت یک ماه یا دو ماه بنر زده شده، کاربری و تراکم آن باید مشخص شود. این روند باید طی فرآیندی در یک رسانه مشهور و از پیش تعیین شده اعلام عمومی و بعد مزایده انجام شود.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گاهی فکر می‌کنم این مزایده‌ها در واقع یک نوع مناقصه است. زمین‌های دریاکنار نشان دهنده وضعیتی است که معلوم نیست با چه فرمولی مزایده و فروخته شد.

نیک‌بین گفت: ایجاد هیأت ۷ نفره با شرایط خاص که مصونیت قضائی نیز داشته باشد، مخالف بند ۱۰ اصل سوم قانون اساسی است، چرا که تشکیلات غیرضروری در کشور ایجاد شده است. اگر سران قوا هم می‌خواهند کاری انجام دهند، برای حوزه خودرو تصمیم‌گیری کرده و مثلاً اعلام کنند از فردا ۱۰۰ هزار خودرو وارد می‌شود. همچنین بگویند هر کسی می‌خواهد خودرو وارد کند، ارز خود را از بیرون تأمین کند. این وضعیت امنیت روحی و روانی برای کشور ایجاد کرده و کاهش مصرف بنزین و کاهش آلودگی را به دنبال دارد البته باید شرط نیز بگذارند که از محل فروش خودرو فقط باید در حوزه اشتغال سرمایه‌گذاری شود.

وی تاکید کرد: اگر قدرت قانونگذاری از مجلس گرفته شود، باید فاتحه مجلس را خواند. هیأت رئیسه مجلس شأن و جایگاه مجلس را حفظ کند.

منبع: مهر 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر