کد خبر: 148710
A

آملی لاریجانی: نباید بگذاریم به نظام الهی جمهوری اسلامی ضربه وارد شود/ بدون حضور مردم، این نظام بقا پیدا نمی کند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انقلاب اسلامی راه جدیدی را در جهان گشود و نظام جمهوری اسلامی که بر آمده از این انقلاب است از هیچ ایسمی پیروی نکرد فلسفه‌های سیاسی مشهور را پشت سر گذاشت.

آملی لاریجانی: نباید بگذاریم به نظام الهی جمهوری اسلامی ضربه وارد شود/ بدون حضور مردم، این نظام بقا پیدا نمی کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رفتارهای ما مسئولین و کاستی های ما در اجرا، هیچ تلازمی با اصل نظام ندارد. ممکن است یک نظام مقتدر و قوی به دست مجری ای بیفتد که نتواند آن را به خوبی اجرا کند، اما در مقام ظاهر و اثبات و در نزد مردم، گاهی این دو جهت تلازم پیدا می کند و جداکردن این دو جهت بسیار دشوار است.

 صادق آملی لاریجانی  گفت: انقلاب اسلامی راه جدیدی را در جهان گشود و نظام جمهوری اسلامی که بر آمده از این انقلاب است از هیچ ایسمی پیروی نکرد فلسفه‌های سیاسی مشهور را پشت سر گذاشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تجلیل از بنیانگذار انقلاب اسلامی، گفت: امام (ره) به مردم عشق می‌ورزید. توجه و اتکای امام به مردم تبلیغاتی نبود و همه این را می‌دانستند. در حرکت و سکنات امام، در بیان امام، در منش امام، حمایت ایشان از مردم و به خصوص محرومان در جامعه آشکار بود. بنا براین اساس این نظام عظیم الهی بر دو کلمه «جمهوری» و «اسلامی» بود که ترجمه‌اش، مردمسالاری اسلامی بود. منتهی دو کلمه‌ای که در خودش دنیایی از معنا را گنجانده است. هم جنبه الهی و هم مردمی و اتکای به آرای مردم را در خود دارد. اسلام نظام توحید است و توحید بنای هستی است.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی با اشاره به اهتمام و اتکا به نقش مردم در نظام جمهوری اسلامی، گفت: از طرف دیگر بحث مردم است، اعتقاد امام به مردم عمیق بود. امام می‌دانست که بدون حضور مردم در صحنه، نظام جمهوری اسلامی نه پا خواهد گرفت و نه بقا می‌یابد. بنابراین، نظام جمهوری اسلامی با اعتقاد بر خداوند و توحید و تأکید بر حضور مردم ساخته شد. ترکیب این دو مؤلفه، نظام قدرتمندی را ایجاد کرد و جوانان را به مسیر پایداری و استقامت در راه این نظام و مقابله با نظام سلطه رهنمون ساخت و آن‌ها را به نفوسی نورانی تبدیل کرد. جوانانی که به جبهه رفتند و در دفاع مقدس ایثار کردند و همچنین بعد از دفاع مقدس در راه ساختن کشور، جهاد و از خودگذشتگی کردند از همین نظام برخاستند. شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از همین جوانان بود. امام شاخص این انقلاب بود و مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) مکررا بر این شاخص و بر ادامه این راه تأکید دارند. ایشان مسیر را مسیر امام و انقلاب ترسیم نموده‌اند و خود بر همین مسیر طی طریق فرمودند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این نظام که این چنین با جهاد جهادگران و تلاش ایثارگران و شهادت شهیدان و خون پاک ایشان و معماری امام (قدس الله نفسه الزکیه) شکل گرفت، امروز نیاز به همدلی و وحدت دارد. همه مسئولین، وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارند. از جمله نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که در عالم واقع، رفتارهای ما مسئولین و کاستی های ما در اجرا، هیچ تلازمی با اصل نظام ندارد. ممکن است یک نظام مقتدر و قوی به دست مجری ای بیفتد که نتواند آن را به خوبی اجرا کند، اما در مقام ظاهر و اثبات و در نزد مردم، گاهی این دو جهت تلازم پیدا می کند و جداکردن این دو جهت بسیار دشوار است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر