کد خبر: 149168
A

فرمانده بسیج: پایان تمدن غرب فرا رسیده / گفتمان تمدن انقلاب اسلامی در سطح دنیا در حال انتشار است

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: پایان تمدن غرب فرا رسیده و گفتمانی در سطح دنیا در حال انتشار است که تمدن انقلاب اسلامی است اما سلاطین رسانه‌ای نمی‌خواهند که این حقیقت بزرگ دیده شود و بدانند جامعه بشری بیدار شده است.

فرمانده بسیج: پایان تمدن غرب فرا رسیده / گفتمان تمدن انقلاب اسلامی در سطح دنیا در حال انتشار است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سردار غلامرضا سلیمانی پیش از امروز در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی ورزشی دانشجویان استان کردستان که در دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، خاطرنشان کرد: تغییر هندسه قدرت و تغییر مفهوم قدرت دو دستاورد مهمی است که با پیروزی انقلاب اسلامی محقق شد و این دستاوردها سرآغاز به بن‌بست رسیدن همه نظریات جذابی بود که از دل رنسانس بیرون آمده بود.

وی گفت: پایان تمدن غرب فرا رسیده و گفتمانی در سطح دنیا در حال انتشار است که تمدن انقلاب اسلامی است اما سلاطین رسانه‌ای نمی‌خواهند که این حقیقت بزرگ دیده شود و بدانند جامعه بشری بیدار شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در همه دنیا چشم‌اندازی جدید در مقابل بشریت نورافشانی می‌کند و آن متاثر از پیروزی انقلاب اسلامی است و چالشی که بین ایران اسلامی و غرب اتفاق افتاده را باید از این منظر به آن پرداخت.

وی گفت: تحریم اقتصادی همانند محاصره شهرها است و مردم ایران شجاعت این را دارد که دیواره‌های تحریم را پاره و از آن فرصت خلق کنند و به شکوفایی‌های بسیار بزرگی برسند.

سردار سلیمانی گفت: مسئله انقلاب اسلامی با نظام سلطه این است که اگر بخواهیم پشت میز مذاکره از حقوق خود دفاع کنیم و آنقدر با حیله عمل می‌کنند که معمولاً هیچ کشوری نمی‌تواند در مقابل غربی‌ها به پیروزی برسد البته این به آن معنا نیست که ایران مذاکره نمی‌کند، ایران منطقی عملی می‌کند کما اینکه دولت جمهوری اسلامی هیچ وقت مذاکره را تعطیل نکرده است.

سردار سلیمانی گفت: دانشگاه‌های ما نسبت به زمان پهلوی ۱۱ برابر شده و بیش از ۵۰ درصد آن را بانوان تشکیل می‌دهند و این نقش و جایگاه زنان را نشان می‌دهد که نشان از اعتلا است.

وی با اشاره به اینکه ایران هفت درصد از ذخایر دنیا را دارد گفت: مردم در وضعیت اقتصادی و معیشتی هم مشکلاتی دارند که نباید آن را رد کرد بلکه باید دید و با تدبیر آنها را رفع کرد.

سردار سلیمانی گفت: مقابله با بزرگترین تحریم‌های بشری نشان از اقتصاد بزرگی که ایران اسلامی دارد و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، کشور ایران از اشتباه خود ابایی ندارد و درصدد رفع آن برمی‌آید.

وی گفت: موتور محرکه در این عرصه دانشجویان هستند و اگر دانشجویان به این مهم کم‌توجهی کنند با مشکل مواجه خواهیم شد.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه علاوه بر این که وظیفه مسئولان است ما نیز باید از مسئولان مطالبه داشته باشیم.

وی در بخش اولیه سخنانش گفت: با تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: باعث افتخار است که در این ایام دهه فجر در استان ولایت‌مدار و انقلابی کردستان و در جمع دانشجویان کردستانی حاضر شده‌ام.

وی به حوادث بزرگ تاریخ معاصر بشری اشاره کرد و گفت: اگر رنسانس را در تاریخ معاصر بشریت یک سرفصل جدیدی فرض کنیم، دو انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب ۱۹۱۷ روسیه در بین بزرگترین حوادث بعد از رنسانس که متاثر از خلق نظریات متعدد سیاسی و اجتماعی و ... از برون خیزش مجدد فرهنگ و هنر و تمدن مکاتب بسیار زیاد متولد شد، تحولات بزرگی را ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که پایان قرون وسطی و آغاز رسانس با چیرگی بر کلیسا و حکومت‌های تحت تاثیر مسیحیت رقم خورد، مسیحیت در دوران بعد از رنسانس در خدمت کاپیتالیسم و رئالیسم برآمد.

سردار سلیمانی گفت: وضع امروز بشر ماحصل جریانی است که از رسانس در اروپا آغاز شد و توانست با ایجاد شکوفایی و البته با توجه به اینکه خود بشریت را از هدایت الهی بی نیاز دیدند به دلیل مواجه با مکاتب جدید و کلیسا سر منشا ظلم بودند.

وی افزود: آنچه امروز در دنیا شاهد هستیم ماحصل جریانی است که از رنسانس اتفاق افتاد و بشر با فداکاری به این جریانات پیوست با این چشم انداز که بشر به صلح و آزادی و عدالت برسد به تجاوز و غارتگری پایان دهد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اذعان کرد: قدرت‌های بزرگی در سایه این تحولات بر جهان سیطره پیدا کردند و از این مسیر بشر را هدایت کردند.

وی گفت: در طول تاریخ خاطراتی بدی از استعمارهای کهنه و نو وجود دارد، ملت ایران هم از این قاعده مستثنی نبوده و در دوره‌های مختلف نقاطی از کشور را اشغال کردند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه تا قبل از زمان منفور پهلوی بیگانگان پادشاه را تعیین می‌کردند، گفت: در نهایت این اقدامات با عکس‌العمل مردم مواجه شد و حکومت به مشروطیت تن داد.

ی بیان کرد: ملت ایران در دوره پهلوی تحقیر شد و محمدرضا شاه به شرطی که سر سپرده انگلیسی‌ها باشد به قدرت رسید.

سردار سلیمانی به کودتای ۲۸ مرداد اشاره کرد و گفت: در آن زمان چون انگلیس قدرت افولی داشته و آمریکا به سمت قدرت‌طلبی بود دولت دکتر مصدق را سرنگون کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه این وضعیت برای ملت ایران قابل تحمل نبود و باعث پیروزی انقلاب شد اضافه کرد: حکومتی که توسط انگلیسی تاسیس و بقای آن توسط آمریکایی ادامه پیدا کرد سرنگون شد و این دستاوردی بزرگ بود، لذا پیروی انقلاب اسلامی اتفاقی بسیار بزرگ تر رونسانس تاریخ معاصر بشری بود.

انسجام ملت ایران عامل تحقق ایران قوی است

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه وحدت و انسجام ملت ایران مهم ترین عامل تحقق ایران قوی است، خاطرنشان کرد: مردم کردستان و شهدای این خطه مجاهدت‌های فراوانی را پیمودند و مهم‌ترین نقش را در این مسیر داشته که باید برای مردم استان و دیگر استان‌ها شناخته شود.

توحید رستمی مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان نیز در این مراسم حضور دانشجویان در این مراسم را نشان از شور و نشاط آنان برشمرد و گفت: استان کردستان از جمله مناطقی است که در چهل و چهار سال گذشته خدمات ویژه‌ای در عرصه‌های مختلف صورت گرفته که از نمونه‌ای از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی در استان است.

وی افزود: دشمن که پیشرفت های جمهوری اسلامی را برنتابید در یک جنگ ترکیبی شناختی و ادراکی می‌خواست یک بازی برنده را به بازنده نشان دهند و سمت این تهاجم را به سمت مراکز علمی و دانشگاه کشاند تا از منشا پیشرفت کشور جلوگیری کند اما دشمن مایوس و سرافکنده بیرون رانده شد و خوشبختانه مسیر پیشرفت کشور در جریان است.

وی در پایان گفت: مخصوصا نگاه پدرانه مقام معظم رهبری در راستای عفو عمومی و متهمان اغتشاشات اخیر دشمن را بیش از پیش مایوس کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر