کد خبر: 151119
A

تولیت آستان حرم عبدالعظیم حسنی: دشمنان می خواهند با بی حجاب کردن زنان، ما را به سمت لهو و لعب ببرند

حجت الاسلام قاضی عسگر: در دوران آخرالزمان روایت شده است که خونریزی عادی می شود، حقوق مردم به راحتی پایمال می شود و اینها برای تحقق همه تعابیری است که در روایات ما آمده است.

تولیت آستان حرم  عبدالعظیم حسنی: دشمنان می خواهند با بی حجاب کردن زنان، ما را به سمت لهو و لعب ببرند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، در جشن میلاد  امام زمان(عج) در رواق امام خمینی حرم مطهر و در حضور زائران و مجاوران، ضمن تبیین برخی حوادث قبل از ظهور امام زمان (عج) بر اساس روایات، افزود: قبل از ظهور حوادثی در جهان اتفاق می افتد که عرصه را برای مردم تنگ می کند به طوری که تمامی مردم به دنبال یک نجات گر هستند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) همچنین به حدیثی از رسول اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: در دوران آخرالزمان شرایطی بوجود می آید و آنقدر ستم فراوان می شود که انسان هیچ پناهگاهی را برای خود نمی یابد و ظلم سراسر گیتی را فرا خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به روایتی از امام علی(ع) در این باره بیان کرد: روایت است که شرایطی برای مردم در آن دوران رقم می خورد که همگی در یک اوضاع مشقت بار گرفتار می‌شوند و سپس فردی از عترت پیامبر(ص) می آید و اوضاع را تغییر می دهد. این تعبیر امام علی(ع) بسیار مهم است که قبل از آمدن امام عصر(عج) مردم کاملا در فشار قرار می‌گیرند و در دوران حکومت امام معصوم آرامش حاکم می شود.

قاضی عسکر ادامه داد: وضعیت مردم در دنیا قبل از ظهور به گونه ای است که اکثریت عقاید خود را از دست می دهند و امروز این مسئله با وجود شبکه های اجتماعی قابل درک است. از جمله می توان به اغتشاشات اخیر در داخل ایران اشاره کرد؛ وقتی یک جوان تحت تاثیر تبلیغات سوئی از شبکه های مجازی یک شبه تغییر می کند و دو بسیجی بی گناه را به شهادت می رساند و خود نیز محکوم به اعدام می شود.

وی نسبت به تقویت بنیه های دینی و اعتقادی جامعه تاکید کرد و افزود: اگر مردم بنیه های دینی محکمی نداشته باشند ایمان خود را به راحتی از دست می دهند.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم(ع) همچنین به حدیث دیگری از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد که فرمودند وقتی امام زمان(عج) ظهور می کند اختلافات شدید میان ملت های دنیا بوجود می آید و هم اکنون شاهد هستیم که جهان کنونی به سمت فروپاشی پیش می رود.

وی اضافه کرد: در فلسطین اشغالی، مسلمانان را مورد هجمه قرار می دهند و یا در سوریه و یمن شاهد جنایات گسترده ای از سوی دنیای غرب هستیم که دنیا هم در برابر این فجایع سکوت کرده است. اما در جنگ روسیه و اوکراین همه پشت سر اوکراین قرار می گیرند تا مبادا روسیه قدرت جهان شود که این هم بر اساس منافع شخصی است نه دفاع از مردم.

قاضی عسکر همچنین با اشاره به روایت دیگری از امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: از ایشان نقل شده است که ظهور اتفاق نمی افتاد مگر اینکه جامعه به سمت اختلاف می‌رود و برخی اقشار جامعه از بخشی دیگر تبری می جویند.

وی ادامه داد: چند سالی است این اتفاق افتاده و وهابیت مسیری را طی می کند که غیر از خودش تمام فرق اسلامی را کافر می داند و گروهکی به اسم داعش را بوجود می آورد که انسان ها را زنده می سوزاند و شعار الله اکبر سر می دهد و آمریکا نیز آنان را حمایت مادی می کند.

وی تصریح کرد: طبق روایات، در دوران آخرالزمان، برخی مساجد که محلی برای برگزاری مجالس دینی است و باید در آن مردم دعوت به خداوند شوند و توسعه فکری و دینی مردم را فراهم کنند، به سمت لهو و لعب می رود، همچنین آمران به معروف مورد تحقیر واقع و فرد فاسق عزیز شمرده می شود.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم، گرفتن حجاب و پوشش از زن مسلمان را حربه دشمن به نام آزادی دانست که نتیجه آن نفوذ به خانواده ها و فروپاشی کل جامعه است و این در حالی است که حجاب به زن ارزش می دهد نه اینکه او را محدود کند.

وی افزود: امروزه دشمن طوری القا می کند که اگر زنی کشف حجاب کند نشانه روشنفکری اوست و عین آزادی است در صورتی که این به بردگی و بندگی کشاندن است.

قاضی عسکر همچنین یادآور شد: در دوران آخرالزمان روایت شده است که خونریزی عادی می شود، حقوق مردم به راحتی پایمال می شود و اینها برای تحقق همه تعابیری است که در روایات ما آمده است.

وی تأکید کرد: باید مراقب ایمان خود، فرزندان و همسرانتان باشید و این پیام خداوند در قرآن کریم است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر