کد خبر: 151129
A

تخریب سازماندهی شده رئیسی توسط رئیسی!

طی روز های گذشته برخی از حامیان ابراهیم رئیسی مدعی شده اند که عده ای به صورت سازماندهی شده در حال تخریب رئیس جمهور هستند.استدلال آنان هم این است که حجم تخریب ها بی سابقه است و نشانه های هماهنگی در آن دیده می شود.

تخریب سازماندهی شده رئیسی توسط رئیسی!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محمدجواد  پهلوان- استاد دانشگاه و حقوقدان نوشت:

طی روزهای گذشته برخی از حامیان ابراهیم رئیسی مدعی شده اند که عده ای به صورت سازماندهی شده در حال تخریب رئیس جمهور هستند. استدلال آنان هم این است که حجم تخریب ها بی سابقه است و نشانه های هماهنگی در آن دیده می شود.

البته قبل از ورود به بحث اصلی ام این نکته را باید متذکر شوم که معمولا در تمام دولت ها چنین رفتار و سخنانی را از سوی حامیان آنان شاهد هستیم. حال اینکه چقدر صحت دارد می تواند محل تامل و بررسی باشد.در واقع یکی از شاخص هایی که می تواند محل رجوع و نتیجه گیری باشد میزان یکدستی حاکمیت است.زمانی که دولت و سایر نهادهای حاکمیتی هم عقیده و هم فکر هستند طبعا طرح سخنانی از قبیل تخریب سازماندهی شده محلی از اعراب ندارد و بیشتر شوی رسانه ای است. شما زمانی می توانید چنین ادعایی را مطرح کنید که دولت با سایر ارگان های حاکمیتی زاویه فکری و عملیاتی داشته باشد. نمونه بارز آن را ما در دولت های سید محمد خاتمی و حسن روحانی شاهد بودیم.فراموش نباید کرد حجم تخریب های سازماندهی شده در دولت إصلاحات به قدری شدت و حدت داشت که کار به ترور بزرگترین تئورسین دولت وقت (سعید حجاریان) رسید! و یا در دولت حسن روحانی شاهدبودیم در حالی که تیم وزارت خارجه در غرب در حال چانه زنی های آخر برای رسیدن به توافق هسته ای بود اینجا عده ای در حال پرتاب موشک با شعارهای خاص بودند تا به نوعی کاشته و داشته های دولت بر باد برود.وگرنه اینکه چند رسانه رسمی چند انتقاد سبک و آن هم با ترس و لرز به رئیس جمهور می کنند نشان دهنده تخریب سازماندهی شده نیست!اگر هم مراد شبکه های اجتماعی است باید گفت به نسبت حضور مخالفان و منتقدان چندین برابر افرادی تحت عنوان ارتش سایبری وجود دارند که با گرفتن پول های کلان در حال اجرای منویات دولت رئیسی هستند.فلذا باید تاکید کرد فقره تخریب سازماندهی شده هیچ نسبتی با این دولت ندارد.

اما بحث اصلی که می خواستم عرض کنم این نکته است که اگر هم تخریبی در جریان است این خود رئیس جمهور است که در حال تخریب خود است!در واقع عملکرد پر اشکال و نقص ابراهیم رئیسی باعث شده حجم انتقادها و گلایه ها از دولت در کف جامعه شدت گرفته و این تصور ایجاد شود که سازماندهی در جریان است.این در حالیست که وضعیت اقتصادی و معیشتی آنقدر اسفناک و دلهره آور است که جای دفاعی و حتی سکوتی باقی نگذاشته است.این روزها شاهد هستیم که حتی حامیان سفت و سخت دولت رئیسی هم بر نا توانی دولت در تمام أمور حتی کنترل قیمت سیب زمینی و پیاز اذعان دارند.بنابراین حامیان رئیسی باید اشکال را در خود رئیسی جستجو کنند نه چند رسانه و افراد.از صدر تا ذیل حاکمیت دربست در اختیار این دولت قرار دارد و رسانه های رسمی نیز موقعی که بنای انتقاد دارند یکی به میخ می زنند یکی به نعل پس دقیقا مشخص نیست از کدام تخریب سازماندهی شده سخن گفته می شود .

به نظر بهتر است مدعیان در این زمینه اطلاعات دقیق تر و روشن تری را منتشر کرده تا مشخص شود دقیقا چگونه دولت در معرض تخریب سازماندهی شده قرار گرفته است.هر چند به نظر می رسد اگر منصفانه بررسی شود ما در نهایت به نام «سید ابراهیم رئیسی » می رسیم!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر