کد خبر: 151594
A

امیرعبداللهیان در گفت‌و‌گو با بورل: غرب بجای تکرار اتهامات بی اساس علیه ایران، اوکراین را تشویق کند که مدارک‌ مستند ارائه دهد

در گفتگوی تلفنی هماهنگ کننده عالی سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه ایران طرفین در خصوص گفتگوهای احیای برجام، وضعیت اوکراین و همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران رایزنی کردند.

امیرعبداللهیان در گفت‌و‌گو با بورل: غرب بجای تکرار اتهامات بی اساس علیه ایران، اوکراین را تشویق کند که مدارک‌ مستند ارائه دهد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در گفتگوی تلفنی هماهنگ کننده عالی سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه ایران طرفین در خصوص گفتگوهای احیای برجام، وضعیت اوکراین و همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران رایزنی کردند

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در این گفتگوی تلفنی در خصوص اوکراین اظهار داشت: ما در مورد ریشه وضعیت کنونی اوکراین و مخالفت ایران با جنگ قبلا گفتگو کرده ایم.

وزیر امور خارجه ایران از آمادگی برای استمرار تلاش ها برای تحقق صلح در سفر آتی خود به مسکو خبر داد و افزود: غرب باید بجای تکرار اتهامات بی اساس علیه ایران، اوکراین را تشویق کند مدارک‌ مستند در نشست رسمی هیات های سیاسی و نظامی دو کشور ارائه دهد و گفتگوی رسمی را جایگزین اتهامات بی اساس و تکراری کند و مشاهده کند که ایران همواره در کنار صلح قرار داد و ‌نه جنگ.

امیرعبداللهیان در ادامه تاکید کرد، روابط تهران و ‌آژانس در مسیر درست خود قرار دارد.

جوزف بورل نیز در این گفتگو، تلاش خود بعنوان هماهنگ کننده در راستای جمع بندی مذاکرات وین و ابتکار عملی برای منتج به نتیجه شدن گفتگو ها را مورد تاکید قرار داد.

وی افزود: علیرغم وجود اظهاراتی در مورد پهپاد ایرانی در جنگ اوکراین، از تلاش ایران برای کمک به تحقق صلح در منطقه قدردانی می کنم.

بورل همکاری ایران و آژانس را گامی مثبت و روبه جلو خواند.

طرفین در این تماس آخرین وضعیت گفتگوهای احیای برجام را مورد توجه قرار دادند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر