کد خبر: 151612
A

دژکام: شیطان دارد فحشا و منکرات را در کشور ترویج می کند

دژکام نماینده ولی فقیه در فارس: شیطان دارد فحشا و منکرات را در کشور ترویج می کند و ما در مقابل باید تذکر دهیم، تذکر لسانی وظیفه همگانی است و نه وظیفه یک نفر یا یک دستگاه، مسلما وقتی تذکر داده می شود ممکن است کسانی مقاومت کنند و با یک آمر به معروف برخورد شود که وظیفه حمایت در اینجا به عهده نیروی انتظامی است

دژکام: شیطان دارد فحشا و منکرات را در کشور ترویج می کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین باید مسئولان بگویند چه تلاش هایی کردند که منجر به نزول برکت الهی شد و چقدر اشتغال کار دانش بنیان افزوده شد؟ما در زمینه ایجاد اشتغال حرکت خوبی داشتیم و ناسپاسی نمیکنیم چه در سطح ملی و چه در سطح استانی اما این مشاغلی که ایجاد شده بر اساس دانش بنیان است؟

وی ادامه داد: از کسانی که کار ندارند اگر سوال کنیم با وجود تحصیلات عالیه شغل‌هایی ایجاد شده که نیاز به تخصص‌ های آنها نداشته و شغل های ایجاد شده دانش بنیان نبوده است.

او اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب یکی دو سال پیش درخصوص نهضت مواسات و همدلی مطالبی فرمودند که این نهضت باید هر ساله باشد. در آستانه ماه رمضان به این فکر کنیم که شاید عده ای نتوانند افطاری مناسبی تهیه کنند و امروز زمان آن است که کمک کنید.

امام جمعه شیراز گفت: در آستانه ماه رمضان هر فرد و مجموعه‌های مختلف هر چقدر می توانند کمک دهند تا احساس مواسات و برادری در جامعه تقویت شود و مؤمنین با یک امکان مناسبی روزه بگیرند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ آیت الله دژکام افزود: نکته دیگر این است که شیطان دنبال رواج دادن فحشا است. این تعمد است اگر کسی نفهمیده که دست دشمنان ما خصوصا آمریکا در کار است که فساد و فحشا را در کشور ما رواج دهد یک انسان غافل است.اگر کسی غافل نباشد می بیند دست‌های آشکار و پنهان صهیونیست و استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده اسلام و نظام اسلامی در کار است که زنان و جوانان را به فساد و فحشا بکشانند.این کار انجام می شود و این مساله یک مواجهه می خواهد.

وی افزود: یک سوال مطرح است که چرا جلوی فساد گرفته نمی شود، اما این سوال را چه کسی باید پاسخ دهد؟ غیرت دینی برای جلوگیری از فساد و منکرات کافی نیست و کارهایی باید انجام شود و وظیفه هر کسی باید مشخص شود.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: امر به معروف و نهی از منکر واجب است اما بر چه کسی؟ یک نفر باید امر به معروف و نهی از منکر کند؟وجوب امر به معروف و نهی از منکر بر عهده همه است.هر عزیزی که ناراحت است اولین سوال متوجه خود اوست که آیا امر به معروف و نهی از منکر کرده است یا خیر؟

آیت الله دژکام افزود: قضیه اول این است که تک تک ما به حسب دستور خدای متعال موظف به امر به معروف و نهی از منکر هستیم.امر به معروف و نهی از منکر لسانی بر همه واجب است و در قدم اول خود مردم باید تذکر دهند.

وی گفت: چندی از جوانان متدین مدتی پیش تذکر لسانی را انجام دادند و این کار نتیجه داده است و نیاز به تذکر نفر دوم نبوده است و اولین حمایت را خود مردم از یکدیگر می‌کنند.این یک وظیفه عمومی است و کاری که عموم باید انجام دهند را از یک عده خاص نمی‌توان انتظار داشت.

او اظهار داشت: شیطان دارد فحشا و منکرات را در کشور ترویج می کند و ما در مقابل باید تذکر دهیم، تذکر لسانی وظیفه همگانی است و نه وظیفه یک نفر یا یک دستگاه، مسلما وقتی تذکر داده می شود ممکن است کسانی مقاومت کنند و با یک آمر به معروف برخورد شود که وظیفه حمایت در اینجا به عهده نیروی انتظامی است.

امام جمعه شیراز افزود: امر به معروف و نهی از منکر و تذکر دادن وظیفه دینی و قانونی همه است اما تذکر باید مؤدبانه باشد و مؤمنی که امر به معروف می کند بی ادبی نمی‌کند، اشتباه فرد خاطی را تذکر می دهیم و ادبیات امر به معروف و نهی از منکر را باید یاد بگیریم که یک چارچوبی دارد و باید آن چارچوب را رعایت کنیم.

وی ادامه داد: کسی که گله مند است اول باید از خود بپرسد که آیا وظیفه خود را انجام داده است و بعد بپرسد که دستگاه‌ها چکار می کنند.دستگاه‌ها باید حامی آمر به معروف باشند و وظیفه آنها در مرحله دوم است و باید حمایت کنند تا فرد مخالف قانونی جسارتی به فرد آمر به معروف نکند.

او اضافه کرد: با همت مجموعه‌های اداری و مردمی برای ایام ماه مبارک رمضان و ایام عید قرارگاهی برای اینکه به برخی از مسائل خصوصا در زمینه فحشا، شرب خمر و... سامان دهد شکل گرفته است و امیدواریم که همه مردم خودشان به وظایفشان عمل کنند که اگر قانون مراعات شود همه به آنچه دلمان می خواهد خواهیم رسید و مراعات قانون هم در هر جامعه‌ای پذیرفته شده است.

مسائل تاثیرگذاری برای آینده تاریخ جهان در حال رخ دادن است

امام جمعه شیراز گفت: اگر اوضاع امروز جهان را بخواهیم بررسی کنیم و در منطقه خودمان در غرب آسیا و اروپا و دیگر کشورها دقت کنیم مسائل بسیار تاثیرگذاری برای آینده تاریخ جهان درحال رخ دادن است.

آیت الله دژکام افزود: رهبر معظم انقلاب چندبار تذکر دادند که تحولات تاریخی یک روزه و یک هفته‌ای رخ نمی‌دهد و باید چند سال را مدنظر قرار داد تا ببینیم که چه تغییری رخ داده است.

وی ادامه داد: ما بعد از فروپاشی شوروی که چندین کشور از شوروی درست شد شاید ۱۱ کشور ایجاد شد و بیشتر، آنها یک قدرت بودند و یک کشور فروپاشی شد و تبدیل به این کشورهای متعدد شد.آمریکایی‌ها که خودشان را کدخدای دنیا حساب می کردند می گفتند همه دنیا مثل یک دهی هست و ما کدخدایش هستیم و می گفتند نظم نوین جهانی درست شد و در نظم نوین جهانی هیچ قدرتی جز آمریکا قدرت تاثیرگذار اصلی وجود نداشت و دلشان خوش بود که حکومت آخر الزمانی هستند و این ادعا را داشتند.

او افزود: از آن زمان تاکنون در دو سه دهه ای که از تحولات شاهد هستیم می بینیم که دنیا دارد به سمت دیگری می رود، اینگونه نیست که در همه عالم یک قدرت به تنهایی باشد و هر چه دستور می دهد همه قبول کنند، تحولاتی در عالم رخ می‌دهد.

وی گفت: در همین چند ماه پیش دیدید که هنوز با خیال واهی خودشان گفتند در خلیج فارس چند کشور همراه اسرائیل کردیم، گفتند همه کشورها با اسرائیل همراه شدند اما در چند هفته اخیر عربستان با ایران با همکاری چین که قدرت دوم اقتصادی دنیا است قرارداد و تفاهم می نویسند که برخی از چیزها به طور کامل تغییر می کند و دقت داشته باشید که چه می شود.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ادامه داد: پنج مذاکره رخ داده بود و در پنج مذاکرات قبلی می خواستند قضیه یمن را تمام کنند اما ایران با قدرت ایستاد و گفت یمن مساله خودش است.

آیت الله دژکام افزود: دیگران نگویند که این اتفاق یعنی تسلیم، خیر، این یعنی قدرتمندی نظام شما که می ایستد و به آنها می گوید شما هفت سال رفتید و اگر امروز می خواهید برگردید ما حرفی نداریم ولی قضیه یمن جداست.قیمت دلار چند هزار تومان جابه‌جا شد و این یعنی دنیا دارد تغییر می‌کند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر قضیه اسرائیل است، ۲۰۰ هزار نفر اسرائیلی در قدس، حیفا و غیره بر علیه دولت خودش تظاهرات می کند، ۲ میلیون نفر اسرائیلی از اسرائیل فرار کرده‌اند، آیا این اخبار را می شنوید یا خیر؟از اسرائیلی‌های صهیونیست‌ ۲ میلیون نفر از اسرائیل فرار کردند و رفتند.

او افزود: در دنیا تحولات عجیبی رخ می دهد، خودشان می گویند معلوم نیست که در ۸۰ سالگی این رژیم جعلی اسرائیل بتوانیم ادامه دهیم و از درون پاشیده شده است.به این اتفاقات دقت کنید.

امام جمعه شیراز ادامه داد: خون شهدای شما تاثیراتی در عالم دارد و این عالم خدایی دارد و می بیند که چقدر مظلوم هستید، خودشان را به جان خودشان انداخته است.

آیت الله دژکام افزود: کرانه غربی رود اردن امروز مسلح هستند و اسلحه روی اسرائیلی ها می‌کشند در حالیکه آنها را خلع سلاح کرده بودند اما در عالم چه شده است؟باید دقت داشته باشید که لابی اسرائیلی‌ها در آمریکا رئیس جمهور تعیین می کرد اما حالا از حفظ مجموعه خود مانده‌اند.

وی ادامه داد: سه کشور اروپایی بعد از اینکه ترامپ از برجام خارج شد ژست می‌گرفتند که پای عهدمان ایستادیم یک ابزاری به اسم اینستکس درست کردند و در طول مدتی که آن را درست کرده بودند یک معادله طبق آن با ایران انجام نگرفت و امروز متوجه شدند که حنایشان رنگی ندارد و گفتند رها کنیم و اینستکس به طور کلی بهم ریخت، این نشانه ضعف این سه کشور اروپایی شد برای اینکه ما در این چند سال هم معامله کردیم و هم خرید و فروش کردیم، نه تحریم امریکا و نه اداهای اروپا هیچ کدام نتوانسته تاثیر بگذارد.اما آنها اعتقاد داشتند در نظم نوین جهانی هر چه آنها بگویند می شود.

وی ادامه داد: الان چند سال است که می گذرد؛ دوره بایدن دارد تمام می شود و دوران ترامپ بود که امریکا از برجام خارج شد اما ایران سر جای خود ایستاده است، نمی‌خواهیم بگوییم که سختی نمی‌کشیم اما در یک نبرد سنگین با ابرقدرت دنیا هستیم.

او افزود: خدا گفته برای شما سختی دارد ولی کار برای خدا مزد دارد؛ اگر ضربه‌ای خورده‌اید در مقابل ضربه ای محکم به آمریکا زده‌اید.

امام جمعه شیراز ادامه داد: حالا این بدبخت‌ها کدخدای مدعی وقتی می‌خواهد به عراق بیاید مخفیانه آمد یا در افغانستان مخفیانه رفت، آنها که ادعای کدخدایی دنیا را داشتن اما برای آمدن به پایگاه نظامی خودشان می‌ترسند.

وی اضافه کرد: اخیرا هم وزیر دفاعشان را به عراق فرستادند تا ببینند می توانند کاری برای خود انجام دهند اما هیچ کاری نمی توانند بکنند تا ملت سربلند و توانمند ایران به عنوان محور مقاومت و میدان دار حرکت امت اسلامی ایستاده است آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی گفت: یک نتیجه بگیرم، از یک طرف جنگ اوکراین است، اروپا که خودش را امن‌ترین جای دنیا می دانست در بین جنگ قرار گرفته است، از طرف دیگر حضور فعال سوریه در جهان عرب است.

او افزود: آنها می گفتند که می خواهند بشار اسد را سرنگون کنند مگر چندسال گذشته است، شهید سلیمانی اسطوره تاریخ معاصر ایران رفت آنجا و هر وقت در میان دشمن پیاده شد از نام او ترسیدند و فرار کردند و کار به جایی رسیده که امروز فرش قرمز برای بشار اسد می‌اندازند، همه جهان عرب که سوریه را تحریم کرده بودند حالا برگشتند و بشار اسد دارد برای اردوغان شرط تعیین می کند.

وی گفت: امیدواریم سفر رئیس شورای امنیت کشور به امارات دستاورد خوبی داشته باشد و رفاه حالی برای مؤمنین داشته باشد و یک کوری برای دشمنان که می خواهند با حرکت‌های خودشان لطمه‌ای به امت اسلامی بزنند.

او اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند جهان در یک پیچ تاریخی است.در پیچ قبلی که ۳۰۰ سال پیش بود کشورهای اسلامی دچار افول شدند اما پیچ کنونی اگر حواستان جمع باشد و با حمایت اسلام و قران همراه باشد نتیجه این می شود که سربلندی امت اسلامی و عزت ایران قوی که مدنظر رهبری است را به همراه دارد و ایران به عنوان یکی از قدرت‌های تعیین کننده مسائل جهان رخ خواهد نمود.

 

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر