کد خبر: 152091
A
جانشین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی:

دشمن می خواهد مردم از اعتقادات و باورهای دینی خود دست بردارند

جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی(ع) استان قم: دشمن با تحریم و محاصره اقتصادی به دنبال این است که مردم از اعتقادات و باورهای دینی خود دست بردارند.نسخه شفابخش اقتصاد کشور، اقتصاد مقاومتی است تا در برابر هجوم و محاصره اقتصادی دشمنان، آسیب بیشتری به جامعه وارد نشده وامید نسل جوان به آینده روشن جامعه افزایش یابد.

دشمن می خواهد مردم از اعتقادات و باورهای دینی خود دست بردارند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام حسین دشتی با اشاره نامگذاری سال ۱۴۰۲ به سال«مهار تورم، رشد تولید» ابراز داشت: مقام معظم رهبری به خاطر اشرافی که به نقاط ضعف و قدرت کشور دارند و از طرفی آگاهی دقیقی از روش درمان ضعف‌ها و تقویت نقاط قوت جامعه دارند، هر سال شعاری را برای علاج مشکلات کشور و استفاده از خرد همگانی در این زمینه نامگذاری می‌کنند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ جانشین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم عنوان کرد: مسأله اقتصادی یکی از ضعف‌های مهم کشور است که راه علاج و درمان اصلی آن رشد تولید است و امروز آنچه که مردم را بیش از همه آزار می‌دهد تورم و گرانی‌های افسارگسیخته است.

حجت الاسلام دشتی با بیان اینکه علت اصلی تورم، ضعف تولید داخلی است، یادآور شد: شعار امسال نیز در امتداد شعار سال‌های گذشته کشور در حوزه اقتصاد و حمایت از تولید داخلی با عنایت و توجه بیشتر به مهار تورم و جلوگیری از گرانی است.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از تولید کالای داخلی در منظومه فکری مقام معظم رهبری، اظهار داشت: استقلال همه جانبه از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی ایران بود که یکی از جنبه‌های مهم آن، استقلال اقتصادی است، باید کاری کنیم که از وابستگی به اقتصاد نظام سلطه رها شویم و در مسیر استقلال اقتصادی معطوف به توان داخلی گام برداریم.

جانشین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم، گفت: استقلال اقتصادی به تقویت و حمایت از تولید داخلی تکیه دارد و رشد تولید داخلی است که یک کشور را از وابستگی به خارج از مرزهای خود در مسأله اقتصاد خودکفا می‌کند.

حجت الاسلام دشتی اضافه کرد: بخشی از گرانی‌های امروز جامعه به خاطر کمبود کالا، واردات و کمبود مواد اولیه است که این مباحث با رشد تولید قابل مدیریت است؛ حمایت از تولید داخلی یکی از شعارهای بنیادین نظام اسلامی با تکیه به اصل استقلال خواهی آن است.

نظریه اقتصادی اسلام حمایت از اقتصاد غیردولتی است

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در حمایت از بخش خصوصی و کاهش تصدی‌گری دولت در مسأله اقتصاد و تولید، افزود: در دهه ۶۰ اختلافات زیادی بین مسوولان در واگذاری و افزایش نقش مردم در اقتصاد یا عدم آن شکل گرفت که منشأ برخی از اختلافات و انشعابات جریانات و گروه‌های سیاسی امروز نیز از همین دو رویکرد اقتصاد آزاد و اقتصاد دولتی بوجود آمده است.

جانشین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم، خاطرنشان کرد: بزرگان دینی انقلاب از همان دوران با استناد به آموزه‌های شرعی و دینی به دنبال واگذاری امور اقتصادی به مردم و کاهش تصدی‌گری دولت بودند و بر این اعتقاد بودند که باید اقتصاد را به مردم واگذاشت و وظیفه دولت معطوف به نظارت باشد.

حجت الاسلام دشتی یادآور شد: حمایت از بخش خصوصی و کاهش تصدی‌گری دولت در امور اقتصادی ریشه دینی دارد، گفت: فلسفه دولت و حکومت اسلامی براساس مبانی دینی، رسیدگی و متولی‌گری اموری است که از دست مردم خارج است یا متولی مشخصی ندارد و در مسأله اقتصاد باید امور به دست مردم سپرد شود و دولت وظیفه پشتیبانی و نظارت را بر عهده بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه در هر مسأله و مشکلی مانند مباحث امنیتی، عمرانی، زیربنایی، خدمات‌رسانی عمومی، حوادث غیرمترقبه و غیره هر جا که سررشته امور به مردم سپرده شده نتایج بهتری حاصل شده است، عنوان کرد: فلسفه تشکیل بسیج نیز از همین نکته ناشی می‌شود.

حجت الاسلام دشتی با بیان اینکه تجربه هشت سال دفاع مقدس، زلزله، سیل، جهاد سازندگی، کمک‌های مؤمنانه و غیره حاکی از مدیریت مطلوب‌تر بحران‌ها با واگذاری امور به دست مردم است، تصریح کرد: هر جا که مردم وارد عرصه شده و همزمان دولت وظیفه پشتیبانی خود را به خوبی انجام داده شاهد رشد و موفقیت بوده‌ایم.

جانشین مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم اضافه کرد: ورود متولیان اجرایی در امر اقتصاد، می‌تواند زمینه ساز فساد باشد؛ کاهش تصدی‌گری دولت و با افزایش مشارکت مردم و ورود سرمایه‌های راکد به بخش تولید، بخشی از مشکلات جاری جامعه در موضوع اقتصاد را کاهش می‌دهد.

وی اظهار داشت: تا زمانی که مردم وارد عرصه تولید نشوند، اقتصاد صرف دولتی نمی‌تواند انتظارات کلان کشور در مسأله رشد تولید و کاهش معضلات کنونی را برآورده نماید.

ضرورت تحول در بانک‌ها برای تحقق شعار سال

حجت الاسلام دشتی، نقش بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی را در تحقق شعار سال مورد توجه قرار داد و گفت: وضعیت کنونی بانک‌ها در تراز نظام اسلامی نیست، ساختار و قواعد حاکم بر آن فراورده غربی و وارداتی است و با منطق اسلامی سازگاری ندارد.

جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم، با بیان اینکه وضعیت کنونی بانک‌ها با وجود اصلاحات و بومی‌سازی‌هایی که شده ارتباط زیادی با بانکداری غربی دارد و هنوز با بانکداری در تراز اسلامی فاصله زیادی وجود دارد، ادامه داد: بانک‌ها امروزه نقش یک شرکت تجاری و سرمایه‌گذاری را ایفا می‌کنند و به دنبال سودآوری بیشتر هستند.

وی اضافه کرد: جهت دهی اقتصاد اسلامی خدمات دهی به طبقات مستضعف جامعه و سامان دادن زندگی اقشار محروم است و مشخص است که در این شکل از بانکداری امکان خدمت دهی به افراد محروم و نیازمند پیش‌بینی نشده است.

جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم با اشاره به ضرورت تحول در بانک‌ها برای ورود سرمایه‌های سرشار آن‌ها به بخش تولید، تصریح کرد: یکی از اشکالات اساسی بانک‌ها در این است که آن‌ها به دنبال سود تضمینی هستند که جز در معاملات ربوی نمی‌توان آن را ضمانت کرد و این مسأله سبب شده که بانک‌ها بدون نظارت بر پرداخت تسهیلات، به دنبال بازگشت سرمایه خود بوده و توجه چندانی به رسالت‌های اجتماعی بر مبنانی اقتصاد اسلامی نداشته باشند.

حجت الاسلام دشتی افزود: برای اینکه بانک‌ها بتوانند در مسأله تولید نقش آفرین باشند باید تحولات لازم در این بنگاه‌های اقتصادی شکل بگیرد و سودآوری اولویت اول آن‌ها نباشد.

الزامات تحقق شعار سال

وی با اشاره به الزامات تحقق شعار سال«مهار تورم، رشد تولید»، بیان داشت: در مرحله اول نخست لازم است تا این شعار در محیط های‌اندیشه ورزی تبدیل به سیاست‌های اجرایی شده و با برنامه‌ریزی‌های دقیق، دولت و مجلس ملزم به اجرای آن‌ها شوند.

جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم خاطرنشان کرد: یکی از دیگر الزامات مهم در تحقق شعار، خروج سرمایه‌های راکد مردم از بازارهای کاذب و مخرب و هدایت کردن آن‌ها به سمت تولید و اشتغال است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام دشتی پشتیبانی دولت از سرمایه‌گذاران و رفع موانع تولید را از الزامات دیگر تحقق شعار سال یاد کرد و گفت: بورکراسی‌های اداری، تغییر متعدد قوانین، وضع مالیات‌های نسنجیده و موانع دست و پاگیر از عواملی است که دولت باید به دنبال رفع آن‌ها باشد.

جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم، گفت: حمایت از تولید داخلی و تغییر فرهنگ مصرفی در بین مردم در کنار پایبندی تولیدکنندگان و صاحبان سرمایه به افزایش کیفیت محصولات داخلی نیز جزء مسائل کلیدی در رشد تولید و تحقق شعارسال است.

وی همچنین با بیان اینکه در منطق دین اسلام زیربنا زندگی اجتماعی و زیست بشری مسأله فرهنگ بوده و نظام اسلامی داعیه دار فرهنگ در بین ملت‌های جهان است، اظهار داشت: در شرایطی کنونی و در جنگ ترکیبی، مهمترین ابزاری که دشمن به وسیله آن در حال ضربه زدن به مردم و نظام اسلامی است، مسأله اقتصاد و مشکلات ناشی از آن است که این موضوع ضرورت اولویت دادن به امر اقتصاد را دوچندان کرده است.

جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم با بیان اینکه دشمن با تحریم و محاصره اقتصادی به دنبال این است که مردم از اعتقادات و باورهای دینی خود دست بردارند، افزود: نسخه شفابخش اقتصاد کشور، اقتصاد مقاومتی است تا در برابر هجوم و محاصره اقتصادی دشمنان، آسیب بیشتری به جامعه وارد نشده وامید نسل جوان به آینده روشن جامعه افزایش یابد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر