کد خبر: 153244
A

انتقاد یک نماینده مجلس از دخالت‌های مجمع تشخیص در قانونگذاری

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام و سایر مجامع و شوراهای عالی به حوزه قانون گذاری ورود کرده و ادامه این روند به کم رنگ شدن نقش مجلس منجر خواهد شد.

انتقاد یک نماینده مجلس از دخالت‌های مجمع تشخیص در قانونگذاری

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ سید احمد رسولی نژاد در تذکری با استناد به بند ۱۱ ماده ۱۲ آیین نامه داخلی در جریان جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: بنده از دوره چهارم مجلس که نگاه می کنم بعد از گذشت حدود ۳۱ سال، دوره به دوره نقش مجلس کم رنگ تر می شود. شاید هم با ادامه این روند زمانی کلا بی رنگ شود. در اصول متعدد قانون اساسی به جایگاه مجلس تاکید شده است‌. در قانون اساسی آمده است که مجلس نمی تواند اختیار قانون گذاری را به شخص یا هیاتی دیگر واگذار کند.

وی در ادامه اظهار کرد: در قانون نیز تاکید شده است در موارد اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان مجمع تشخیص مصلحت می تواند به مسائل ورود کند. اما امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام و یک هیات عالی زیر مجموعه آن بر خلاف قانون اساسی اقدام به وضع قانون می کند. در کنار آن شوراهای عالی و مجامع مختلف و حتی در سطح وزراتخانه ای نیز قانون گذاری صورت می گیرد. ادامه این وضع به نفع مردم نیست.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما در بین مردم هستیم و باید به مردم پاسخگو باشیم. انتظار می رود از سوی رئیس مجلس این موضوع خدمت رهبری مطرح شود و تعیین تکلیف گردد. اگر قرار است این روند ادامه یابد به مردم اعلام شود.

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر