کد خبر: 153287
A

معاون حقوقی رییس جمهور: سقوط هواپیمای اوکراینی عمدی نبود، سواستفاده دشمن از این موضوع است

معاون حقوقی رییس جمهور در پی صدور رای پرونده سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: برخی کشورها از این موضوع به ناحق سوء استفاده می کنند و نباید گذاشت دشمنان از آن به نفع خود بهره برداری کنند.

معاون حقوقی رییس جمهور: سقوط هواپیمای اوکراینی عمدی نبود، سواستفاده دشمن از این موضوع است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محمد دهقان معاون حقوقی رییس جمهور در پی صدور رای پرونده سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: برخی کشورها از این موضوع به ناحق سوء استفاده می کنند و نباید گذاشت دشمنان از آن به نفع خود بهره برداری کنند.

وی اظهار داشت: واقعه تلخ سقوط پرواز ۷۵۲ هواپیمایی اوکراین در حوالی تهران هم برای مردم، رهبر معظم‌ انقلاب و مسئولان کشور تلخ و غمبار بود.

معاون حقوقی رییس جمهور با بیان اینکه این سانحه دارای دو بعد داخلی و بین المللی است، اظهار داشت: از بُعد داخلی، معاونت حقوقی ریاست جمهوری حقوقی پیگیر آن بود که سازمان قضایی نیروهای مسلح رای خود را صادر کند؛ البته این معاونت در پرونده قضایی حق دخالت نداشت و قضات پرونده می بایست بر مبنای قانون رای صادر می کردند که در این ارتباط جلسات متعددی برگزار و رای صادر شد.

دهقان اظهار داشت: رای صادره این پرونده به طور حتم در بُعد خارجی آن نیز موثر است زیرا برخی کشورها از موضوع سقوط هواپیمای اوکراین، به ناحق سوءاستفاده می‌کنند.

دهقان به بُعد بین بین المللی این سانحه پرداخت و گفت در بخش خارجی آن پرونده، باید به رای صادره ایکائو (سازمان بین‌المللی هوانوردی) و شورای مربوطه توجه داشت که این کار را از لحاظ فنی سهوی دانسته و به هیچ وجه آن را عمدی تلقی نکرده‌است؛ هیچ آدم عاقلی این طور قضاوت نمی کند که به طور عمدی باعث سقوط هواپیما شدیم اما دشمنان بخاطر کینه ای که از ایران دارند، از موضوع سوءاستفاده می کنند.

معاون حقوقی رییس جمهور با بیان اینکه در بُعد حقوقی بین المللی پرونده مجزایی داریم، اظهار داشت: ما وظیفه داریم آن را پیگیری کنیم و حقانیت جمهوری اسلامی را ثابت‌ کنیم هرچند از این سانحه غمگین و متاثر هستیم.

تاکنون غرامت به تعدادی از بازماندگان پرداخت شده است

دهقان این را گفت که با بازماندگان قربانیان این سانحه ارتباط برقرار کردیم و از طریق سازوکارهایی که در دولت طراحی شده، بخشی از غرامت را پرداخت می کنیم که تاکنون به تعدادی از آنها پرداخت شده است.

معاون حقوقی رییس جمهور افزود: این عزیزان حتما بداند دشمنان دلسوز اینها نیستند و هدف آنها بهره برداری از این سانحه است؛ ما باید در کشور خود مشکلات را حل کنیم و نگذاریم دشمنان سوء استفاده کنند.

منبع: ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر