کد خبر: 154915
A

دژکام: دشمنان به ناحق به هر دروغی متوسل می‌شوند مردم را درگیر می‌کنند

لطف‌الله دژکام: ۱۰۰ روش در جنگ نرم بکار گرفته می‌شود که انواع دروغ ها یکی از این روش‌هاست. دشمنان به ناحق به هر دروغی متوسل می‌شوند مردم را درگیر می‌کنند. آنها برای نفع خود هر خبر دروغی را منتشر می کنند، بنابراین مردم نباید زود اعتماد کنند، زود اظهار نظر کنند بلکه باید بررسی کنیم و وقتی واقعیت واضح شد واکنش نشان دهیم.

دژکام: دشمنان به ناحق به هر دروغی متوسل می‌شوند مردم را درگیر می‌کنند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه شیراز اظهار کرد: اقتصاد مردمی و مردمی کردن اقتصاد کشور موضوعی است که ولی امر و امام امت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب به عنوان یک راهبرد اساسی به آن پرداختند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: امسال سال اقتصاد مردمی و تحول است و بایستی همه در حدی که در توان داریم برای تحقق مردمی‌سازی اقتصاد در اطاعت از ولی امر بکوشیم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه اقتصاد مردمی به عنوان حرکتی برای مقاوم سازی کشور در مقابل دشمنان است، گفت: اگر می‌خواهیم تورم مهار شود اقتصاد باید در دست مردم باشد. نباید اجازه دهیم دلالان صهیونیستی نرخ ارز و قیمت‌های اجناس را بالا ببرند و مردم را سردرگم کنند.

وی با اشاره به اینکه مردمی‌سازی چند بعد دارد، افزود: به تصور برخی اقتصاد مردمی در مقابل اقتصاد دولتی مطرح می‌شود. بنا است دولت مانند دولت کمونیست نباشد که همه چیز را دولتی کردند. ما مسلمان هستیم و اگر خصوصی سازی که در انجام و اقدام آن کوتاهی‌هایی انجام شده درست انجام شود به نتایج مطلوبی خواهیم رسید.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ نماینده ولی فقیه در استان فازس با بیان اینکه مشارکت مردم و بخش خصوصی در اقتصاد باید بیشتر شود، گفت: مردمی سازی به این معناست که پول تنها در دست اغنیا و ثروتمندان نباشد. پول نباید به گونه‌ای در جامعه به گردش درآید که تنها در اختیار ثروتمندان قرار بگیرد و فقرا دخالتی نداشته باشند.

آیت الله دژکام با بیان اینکه اقشار متوسط و ضعیف مردم بایستی در اقتصاد نقش آفرین شوند، افزود: این مطلب مهمی است که کمتر به آن توجه شده است.بسیج سازندگی می‌تواند بخش مردمی سازی را با فراهم کردن شرایط برای افزایش تولیدات خانگی و تولیدات کارگاه های کوچک انجام دهد.

وی با بیان اینکه زنجیره تولید را باید حمایت کنند تا این زنحیره شکل بگیرد، یادآور شد: تعاونی‌ها می‌توانند در این زمینه نقش داشته باشند اما متاسفانه در انتخاب مدیران مردمی به گونه‌ای عمل شده که مردم همیشه ضرر کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در فارس با اعتقاد به اینکه تعاونی باید بر مبنای انصاف فعالیت کند، گفت: مدیران تعاونی باید عدالت را برقرار کنند و به مردم انصاف بدهند. بی‌انصافی به درد مدیریت تعاونی نمی‌خورد. برخی از این مدیران حق مردم را به نفع شخصی خود ضایع می‌کنند.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: تعاونی‌ها در مردمی سازی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند مشروط بر اینکه مدیر منصفی برای اداره آنها انتخاب شود.

وی خطاب به نمازگزاران گفت: اگر در روزگاری زندگی می‌کنید که بی‌انصافی، جور و ظلم در عالم زیاد است و اهالی آن روزگار پیمان شکن هستند باید در اعتماد خود دقت کنیم؛ اعتماد کردن در چنین وضعیتی به افراد از ضعف و عجز عقل است.

وی اظهارکرد: این روزها خبرهای دروغ فراوان است و شاهد واکنش و اظهارنظرهایی مردم هستیم که بدون بررسی این اخبار این دروغ ها را می‌پذیرند و اظهارنظر می‌کنند.

امام جمعه شیراز بیان کرد: هر قضیه دو طرف دارد و باید حرف دو طرف را بشنویم تا اظهار نظر، قضاوت و داوری کنیم‌. باید ببینیم که واقعیت چیست و سپس اظهارنظر کنیم.عجله کردن در زود پذیرفتن باعث میشود آبروهای زیادی ریخته شود، حیثیت ها به باد رفته و منافع مردم و نظام اسلامی ضایع شود.

آیت‌الله دژکام اظهارکرد: ۱۰۰ روش در جنگ نرم بکار گرفته می‌شود که انواع دروغ ها یکی از این روش‌هاست. دشمنان به ناحق به هر دروغی متوسل می‌شوند مردم را درگیر می‌کنند. آنها برای نفع خود هر خبر دروغی را منتشر می کنند، بنابراین مردم نباید زود اعتماد کنند، زود اظهار نظر کنند بلکه باید بررسی کنیم و وقتی واقعیت واضح شد واکنش نشان دهیم.

وی با بیان اینکه این هفته، هفته جمعیت هلال احمر را پیش رو داریم، اقدامات این نهاد را یک حرکت خدمتگزارانه به مردم دانست.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در خطبه‌های اول نماز جمعه هم با بیان اینکه یکی از پایه‌ای‌ترین آموزه‌های دینی و پایه‌های اساسی معرفت در انقلاب اسلامی باور به روز قیامت و معاد است، گفت: اگر باور به معاد و قیامت در زندگی ما شکل نگیرد نه خودمان به فلاح و سعادت می‌رسیم و نه جامعه روی رستگاری را خواهد دید.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه مسئله معاد در رفتار و کردار انسان‌ها تاثیر بسیار عمیقی دارد، افزود: نتیجه هر تصمیم و هر کاری که میخواهیم انجام دهیم بستگی به این دارد که این کار را با باور به قیامت و یا بدون باور به قیامت انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: برخی مردم از وضعیت جامعه ناراضی هستند، ناله می‌کنند و می‌گویند بی‌انصافی شده است؛ این دردمندی‌ها از آنجا ناشی می‌شود که کسی که مسئولیت پذیرفته است حساب نمی‌کند در روز قیامت باید پاسخگو باشد. این در حالیست که حساب روز قیامت و توجه به این روز بزرگ باید در زندگی ما بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه در تصمیم‌گیری های انقلابی باید قبول داشته باشیم قیامت هست، گفت: انقلابگری اسلامی یعنی فرد کارهای خود را با هدف سربلندی در مقابل خداوند متعال انجام دهد. مانند امام خمینی (ره) که بنیانگذار انقلاب اسلامی بودند.

 دژکام عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی و امام بزرگوار در خصوص معادباوری می‌فرمایند قاعده باور به قیامت و معاد آن است که هر زمان دنیا در مقابل آخرت قرار گرفت، آخرت را انتخاب کنیم. این قاعده که از قرآن گرفته شده را باید در تمام کارها، تصمیمات و جهت‌گیری‌ها مدنظر قرار دهیم.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند انقلابیگری در اسلام این است که اگر دنیا با آخرت در تعارض است مسلمانان باید آخرت را انتخاب کنند. باید اقرار کنیم که در طول ۴۴ سالی که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد مردم شریف ایران اگر با این تعارض روبرو شدند مردانه، ابوذرگونه، پیرو علی و همراه با اولاد علی ایستاده‌اند و همواره برای پیشبرد امور خود، آخرت را در نظر گرفته‌اند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر