کد خبر: 155476
A

زیدآبادی: ماجرای پلمپ مطب پزشک مشهدی به خودی خود از عمق تبعیض و فساد ناشی از آن در کشور ما پرده برداشت

احمد زیدآبادی، فعال سیاسی و رسانه ای در یادداشتی نوشت: ماجرای پلمپ مطب پزشک مشهدی به خودی خود از عمق تبعیض و فساد ناشی از آن در کشور ما پرده برمی‌دارد. همهٔ مصائب این مملکت به همین تبعیض مربوط می‌شود و تمام مفاسد سیاسی و اقتصادی از آن ریشه می‌گیرد.

زیدآبادی: ماجرای پلمپ مطب پزشک مشهدی به خودی خود از عمق تبعیض و فساد ناشی از آن در کشور ما پرده برداشت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ احمد زیدآبادی، فعال سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: ماجرای پلمپ مطب پزشک مشهدی به خودی خود از عمق تبعیض و فساد ناشی از آن در کشور ما پرده برمی‌دارد. همهٔ مصائب این مملکت به همین تبعیض مربوط می‌شود و تمام مفاسد سیاسی و اقتصادی از آن ریشه می‌گیرد.

اینکه یک حکومت، شهروندانش را به خودی و غیرخودی تقسیم کند و در امور مختلف، به نفع یکی و علیه دیگری اقدام کند، آشکارترین نوع تبعیض است. هیچ پدیده‌ای مانند تبعیض، خشم و غضب افراد یک جامعه را برنمی‌انگیزد و یا منفعل و پژمرده و افسرده و پریشان نمی‌کند.

 

آنچه برای من بی‌نهایت عجیب و تأثرآور است، عادی دانستن تبعیض از سوی بسیاری از مسئولان کشور است. آنها تبعیض اعتقادی را نه فقط مذموم نمی‌دانند بلکه بعضاً با افتخار آن را عین عدالت و حقیقت قلمداد می‌کنند!

 

تاکنون من حتی یک جمله از مدیران کشور نشنیده‌ام که بر برابری حقوقی عموم شهروندان صحه بگذارند. گویی فقط هواداران خود را صاحب حق می‌پندارند و دیگر مردم را محروم از حقوق شناخته‌شدهٔ شهروندی تلقی می‌کنند.

 

اگر قرار به ایجاد تغییر و تحولی مثبت در این کشور باشد، چه به لحاظ نظری و چه به لحاظ عملی، باید تحول از همین نقطه آغاز شود. اگر برابری حقوقی شهروندان در نظر و عمل پذیرفته شود، چشمه‌های امید هم از آن فوران خواهد کرد. در شوره‌زار تبعیض هیچ جوانهٔ امیدی قابل رویش نیست!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر