کد خبر: 156398
A

امام جمعه خرم‌آباد: بیشتر انقلاب‌ها تبدیل به دیکتاتوری شده‌اند چون رهبر آگاه نداشتند

امام جمعه موقت خرم آباد گفت: امام خمینی(ره) بعد از ائمه و پیامبران ، بزرگترین احیاگر دین اسلام بود که اسلام راستین را به مردم معرفی کرد و ابعاد شخصیتی بی‌نظیر ایشان باعث شد این انقلاب به پیروزی برسد.

امام جمعه خرم‌آباد: بیشتر انقلاب‌ها تبدیل به دیکتاتوری شده‌اند چون رهبر آگاه نداشتند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت الاسلام "بهروز شمسی فر" در خطبه های این هفته نمازجمعه خرم آباد در مصلی الغدیر این شهر با اشاره به ۱۴ خرداد سالروز رحت امام خیمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امام خمینی(ره) دارای ویژگی ها و ابعاد شخصیتی خاصی بود که باعث شد به این جایگاه برسد و پیروزی انقلاب اسلامی را در تاریخ رقم بزند.

وی با اشاره به تقوای علمی و عملی امام راحل، افزود: ایشان دانشمند و حکیمی بود که در علوم مختلف و عمل به آنها در بالاترین درجه بوده و درک بالایی از معارف دینی داشت و مجهز به تقوا، شجاعت در راه خدا و تهذیب نفس بود و از هیچ چیزی برای رسیدن به خدا واهمه ای نداشت.

حجت الاسلام شمسی فر ادامه داد: امام خمینی(ره) در مقابل دوستان بسیار رئوف بود اما در مقابل دشمنان با شجاعت می ایستاد.

وی با اشاره به عبادت و بندگی امام(ره) عنوان کرد: ایشان در سالهای آخر عمر خود نماز را ترک نکرد و به علیرغم مشکلات جسمی و بیماری نماز خود را به صورت نشسته می خواند و نماز شب هایش قضا نشد.

امام جمعه موقت خرم آباد همچنین با اشاره به اینکه ۱۵ خرداد سرآغازی برای انقلاب اسلامی و پایان دادن به حکومت ۲ هزار ۵۰۰ ساله طاغوتی بود، اضافه کرد: هر ملتی که بخواهد به پیروزی برسد باید دارای رهبری عالم، آینده نگر، شجاع، مدیر و مدبر بوده و مردمی داشته باشد که همراه رهبر خود باشند و ما در پیروزی انقلاب اسلامی این ۲ ویژگی را داشتیم.

به گفته وی انقلاب های زیادی در دنیا اتفاق افتاده که پس از مدتی به حالت اولیه خود بازگشته یا به دیکتاتوری بدتری تبدیل شده اند چون رهبری آگاه و بصیر نداشته اند.

امام جمعه موقت خرم آباد تصریح کرد: امام خمینی(ره) با ویژگی های گفته شده و به پشتوانه مردمی بصیر و آگاه توانست انقلاب اسلامی را به ثمر بنشاند و امروز نیز با داشتن رهبری فرزانه و مردمی همراه، با وجود توطئه های مختلف دشمن، نقشه ها نقش برآب می شود.

وی افزود: اگر مقام معظم رهبری نبود ما بارها و بارها شکست می خوردیم و نمونه آن جنگ ترکیبی اخیر دشمن بود که کمترین آن می توانست برخی کشورها را از پا درآورد اما در ایران اسلامی به برکت رهبری فرزانه و آینده نگر و مردمی آگاه، آمریکا و ایادی داخلی و خارجی وی شکست خوردند.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر