کد خبر: 156409
A

امام جمعه شهرکرد: نباید اجازه دهیم فرهنگ غرب در جامعه حاکم شود

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه تسهیل در امر ازدواج بالاترین خدمت به نسل جوان است، گفت: ازدواج دیرهنگام و یا ترک ازدواج، عفت، حیا و جمعیت را در جامعه تهدید می‌کند و باید همه زمینه‌ساز ازدواج و ادامه این حرکت زیبا در جامعه باشد.

امام جمعه شهرکرد: نباید اجازه دهیم فرهنگ غرب در جامعه حاکم شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی(ره) با تسلیت سالگرد رحلت ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام ۱۵ خرداد ،افزود: حضرت امام خمینی (ره) نمونه انسان کامل و شخصیتی جامع و سراسر نور است و نورانیت را به جامعه بخشید.

وی اظهار داشت: در قیام ۱۵ خردادماه و قیام مردم در لبیک‌گویی به امام راحل، مسائل مهم و قابل توجهی را در بر دارد .

وی به انتخاب مقام معظم رهبری پس از ارتحال امام راحل در ۱۴ خردادماه سال ۶۸ اشاره کرد و گفت: امام راحل در وصف مقام معظم رهبری می‌فرمودند که آقای خامنه‌ای بزرگ مرد تاریخ، سربازی فداکار در جبهه جنگ و معلم آموزنده در محراب و راهنمای دلسوز در صحنه انقلاب، متعهد و مبارز در خط مستقیم اسلام و عالم به دین و سیاست است و گمان نکنید در تمام دنیا در بین رییس‌جمهورهای سراسر جهان، یک نفر را مانند آقای خامنه‌ای پیدا کنید که متعهد به اسلام و خدمتگذار به مردم باشد و بنای قلبیشان خدمت به مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری یک نعمت بزرگ برای جهان اسلام است، گفت: هم‌اینک بعد از گذشت این همه سال ،ایشان با مدیریت حکیمانه خود نشان دادند که نعمتی هستند که خدا به ما داده است.

نکونام افزود: مقام معظم رهبری در وصف امام راحل می‌گویند، حضرت امام راحل با استکبار جهانی مبارزه کرد و به صورت قاطع شعار نه شرقی و نه غربی را بیان داشتند و اصرار فراوان برای انقلاب حقیقی داشتند و برخودکفایی ملت پافشاری و بر حفظ اصول دینی، شرع و فقه اسلامی تاکید داشتند.

به گفته وی، امام راحل به وحدت، همبستگی و توجه به ملت‌های مسلمان و مظلوم دنیا و عزت بخشیدن به اسلام و برقراری قسط و عدل در جامعه اسلامی و حمایت بی‌دریغ از مستضعفان و پرداختن به آنها تاکید داشتند و ما باید ادامه دهنده راه امام راحل باشیم.

وی از مردم و مسوولان خواست، همانگونه که تاکنون قدردان امام و نظام بودید و خط امام را دنبال کردید، ادامه دهنده این راه نورانی باشید و اجازه ندهید که این راه کمرنگ شود و دشمن در اهداف شیطانی خود موفق شود.

نکونام افزود: دشمن به دنبال تحریف راه امام و مسائل مربوط به امام راحل و مخدوش کردن چهره امام راحل است و ما نباید اجازه دهیم دشمن، نقشه خود را اجرایی کند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه در خصوص تقوا، افزود: آسان‌گیری امورات زندگی در جامعه، سخت‌گیری بر کفر، کوتاه نیامدن در برابر ظلم از راه‌های رسیدن به تقواست و باید در جامعه ایمانی همه چیز را آسان گرفت تا یک رویه خوب بر جامعه حاکم شود و جامعه سالم حرکت کند که آسان گرفتن مساله مربوط به ازدواج یکی از این امور است.

وی اظهار داشت: امروز مساله جوانی جمعیت مورد تاکید مقام معظم رهبری و مسوولان نظام است که سختگیری در امر ازدواج یکی از موانع مساله جوانی جمعیت است تا بتوان با اشان گرفتن ازدواج زمینه بروز گناه و معصیت و برخی مفاسد که برای جامعه و جوانان بوجود می‌آید را کم کرد.

نکونام با تاکید بر اینکه حل مساله جوانی جمعیت راه حل فراوان دارد ، گفت: آسان‌گیری امر ازدواج یکی از مهمترین راه‌هاست که باید با آسان گرفتن مهریه و همچنین مراسم ازدواج برای رسیدن به جوانی جمعیت گام‌های موثری برداشت.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری گفت: مهریه‌های سنگین و فراوان و بوجود آمدن مشکلات بعد از آن، خریدهای سنگین، مهمانی‌های پرخرج، چشم و هم‌چشمی که امروز به جوانان برای ازدواج تحمیل می‌شود مانعی برای ازدواج جوانان است که باید این مسائل برداشته شود تا زمینه ازدواج آسان جوانان فراهم شود.

وی با بیا اینکه کاهش مشکلات جامعه، افزایش مشارکت عمومی را می‌طلبد، افزود: برخی از مشکلات جامعه به سبب بد عمل کردن برخی افراد و مسوولان است که باید این مسائل مطالبه شود، امر به معروف و نهی از منکر شود تا اصلاح شود.

وی به بازدیدی که از مرکز سالمندان و مراکز نگهداری معلولان داشته اشاره کرد و گفت: سرکشی و دیدار از سالمندان و همچنین معلولان و افراد ناتوان یک وظیفه است و با حضور در بین این افراد که دارای ناتوانی هستند، شکرگذار سلامت خود باشیم و قدردان افرادی باشیم که از این افراد معلول و ناتوان نگهداری و مراقبت می‌کنند.

وی اظهار داشت: سپردن پدر و مادر به مراکز سالمندان نشان دهنده کاهش عاطفه فرزندان به والدین و ترویج فرهنگ غرب که بی‌عاطفه‌گی است و نباید اجازه دهیم فرهنگ غرب در جامعه حاکم شود.

امام جمعه شهرکرد، بر تلاش برای کسب تقوا و نورانیت کردن دل تاکید کرد و افزود: تقوا ار رمزهای رستگاری انسان است و باید در این راستا توفیق داشته باشیم.

وی با اشاره به آیات قرآن در خصوص قیامت گفت: مردم جامعه تصور نکنند که وعده‌های خدا تخلف است و قیامت وجود ندارد در حالی‌که خدا در قرآن وعده قیامت و بهشت و جهنم، حساب و محاسبه را داده است.

به گفته وی، نگاه ما به مساله معاد یک نگاه عمیق و باورمندانه باشد و نباید تردید داشت که همه در محضر خدا قرار خواهیم گرفت و باید پاسخگو باشیم.

نکونام افزود: امید است خدا ایمان و تقوا لازم را به ما بدهد که برای روز قیامت آماده شویم و با اعمال صالح و پاک جبران گذشته را بکنیم و آینده درستی را برای خودمان رقم بزنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر