کد خبر: 162389
A

فرماند سپاه: دشمن را راحت نمی‌گذاریم

‌سرلشکر سلامی با بیان اینکه ملت ایران در هیچ نقطه‌ای متوقف نمی‌شوند و فاتح قله‌های بزرگ خواهیم بود، تاکید کرد: دشمن را راحت نخواهیم گذاشت و قطعا ملت ایران در برابر دشمن کوتاه نخواهند آمد و تا فتح آخرین قله‌ها از پای نخواهیم نشست و آرزو داریم در راه آرمان‌های ملت ایران با غلبه بر دشمن به خلیل شهدا بپیوندیم.

فرماند سپاه: دشمن را راحت نمی‌گذاریم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه در کنگره 3 هزار و 400 شهید والامقام استان اردبیل با تحسین مجاهدت‌ها و رشادت‌های شهدا و ایثارگران اظهار داشت: شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس با تأسی به سالار شهیدان امام حسین (ع) مجاهدتی ماندگار انجام دادند که در تاریخ این مرز و بوم به یادگار می‌ماند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره سه هزار و 400 شهید استان اردبیل در ایام حزن و اندوه اهل بیت و روزهای اسارت آنها در عزیمت به شام تصریح کرد: به زیباترین شکل ممکن با جلوه‌های هنری از اول خلقت بشر و تقابل خداوند متعال با شیطان تا زمان عظیم‌ترین واقعه عاشورا و حماسه بی‌نظیر چالدران و دوران دفاع مقدس یادآوری رشادت‌های بی‌نظیر مردمان این دیار و وفادار به اهل بیت را شاهد بودیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: در این مراسم به شکل هنری و با لطافت و زیبایی خاص حماسه جاودانه شهدا و ایثارگران در قالب شعر، حماسه، مدح و شبیه‌خوانی به نمایش گذاشته شد که همه آنها نشان می‌دهد که ما در دوران جهاد و شهادت جلوه‌هایی از فداکاری، اخلاص و وفای به عهد را شاهد بودیم.

‌سرلشکر سلامی افزود: خوشحال هستیم که امروز میهمان سفره با برکت شهدا در دیار سبلان هستیم که با دیدن چهره نورانی و بهشتی این شهدا لذت معنوی بی‌پایانی را می بریم چرا که این شهدا ستارگان درخشان در کهکشان بی‌نظیر این مردم و سپهر افتخارات ایران اسلامی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: استان اردبیل سرزمین شیخ و شهادت و مفاخر جاودانه با وقایع تاریخی ماندگاری است که همه ما به وجود این سرزمین پاک افتخار می‌کنیم و بر این باوریم که اردبیل در یکپارچگی این کشور و ترویج و نشر تشیع نقشی بی‌بدیل داشته است.

‌سرلشکر سلامی اضافه کرد: اردبیل سرزمین سرداران، رزمندگان و ایثارگران شجاع و دلاوری است که حیات معنوی و مادی ما امروز به عزت، عظمت و هویت آنها وابسته است.

وی بیان کرد: ما اگر امروز در کشور امنیت پایدار و آرامش بی‌نظیری داریم و در مسیر پیشرفت روزافزون حرکت می‌کنیم همه را مرهون جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران می‌دانیم.

سردار سلامی یاد و خاطره سه هزار و 400 لاله معطر و به خون خفته این مرز و بوم را گرامی داشت و اظهار کرد: این شهدا حرکتی بی‌نظیر انجام دادند تا ملت ایران همواره در سایه عزت و عظمت خلق شده در جاودانگی و حریت به سر برده و دوستان و دشمنان نیز به این عظمت اذعان دارند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: جامعه‌ای که به عناصر هویتی، فرهنگی، بزرگان و چهره‌های ماندگار خود افتخار نکند، قطعا وابسته به دشمن شده و بیگانگان برای این تعیین تکلیف می‌کنند.

‌سرلشکر سلامی گفت: ما افتخار می‌کنیم که در این سرزمین شهدا و ایثارگران با حریت و آزادگی کاری انجام دادند که برای همیشه این کشور بدون وابستگی به بیگانگان بتواند روی پای خود ایستاده و استقلال و عظمت خود را حفظ کند.

وی افزود: این شهدا کاری انجام دادند که نه تنها در بالاترین رتبه ارزشی و معنوی قرار داریم بلکه هیچ وقت به دست این قدرت‌های پست ذلیل و خوار نشدیم بلکه در اوج عظمت توانسته‌ایم با شجاعت از حقانیت خود دفاع کنیم.

‌سرلشکر سلامی منطق قرآن را حق و حقیقت همراه با دیانت عنوان کرد و ادامه داد: شهیدان ما با توسل به کلام الهی و سیره اهل بیت حقیقتی ماندگار پیدا کردند و این برازنده شهدا و سرافرازان این مرز و بوم است.

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: در سایه شجاعت، شهامت و ایثارگری شهدا است که ما امروز در اوج عزت و عظمت قرار گرفتیم و دشمن نمی‌تواند لباس ذلت بر تن این ملت کند.

وی اضافه کرد: دشمنان با انواع توطئه‌ها و دسیسه‌ها در این 45 سال هم قسم شدند تا مانع از اعتلا و همبستگی ملت ایران باشند در حالی که در این سرزمین نور الهی تابیدن گرفته و هیچ کس نمی‌تواند نور خدا را خاموش کند.

سردار سلامی بیان کرد: این ملت نه تنها صدای شیاطین را خاموش و بی‌صدا کرده بلکه اجازه نداده تا شیاطین و استکبار زمینه غلبه بر اراده این ملت را بکند هر چند که همه فتنه‌ها و دشمنی‌ها در راستای انحراف ملت ایران از مسیر واقعی بوده است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: همان طور که رسالت انبیا باز کردن غل و زنجیر از پا و دست ملت‌های آزادیخواه بود، انقلاب اسلامی نیز از دست و پای این ملت غل و زنجیر شیاطین را باز کرد تا امروز این ملت در اوج حریت و آزادگی نفس کشیده و به فرعونیان و شیاطین نه بگوید.

‌سرلشکر سلامی تصریح کرد: در مبارزه با فرعونیان و مستکبران هر چند هزینه‌های سنگینی را پرداخت کردیم اما امروز در رسیدن به قله نهایی، امید بسیاری داریم تا دشمن را در گام نهایی از میدان مبارزه خارج کرده و به رغم همه فتنه‌ها و دشمنی‌ها در اوج عظمت قرار گیریم.

وی گفت: دشمنان ما به انواع حربه‌ها در این 45 سال متوسل شدند که از جنگ داخلی، خارجی، فتنه و ترور تا جنگ شناختی، القای ناامیدی و... ملت ایران را از مسیر عزتمند خود دور کند اما همه این فتنه‌ها و توطئه‌ها شکست خورده است و این ملت امروز در اوج عظمت قرار گرفته و اجازه نمی‌دهد تا به مسیر طی شده دوباره بازگردد.

‌سرلشکر سلامی افزود: به برکت رهبری داهیانه امام و مقام معظم رهبر در این 45 سال و ایستادگی ملت و شجاعت فرزندان این مرز و بوم، دشمن عرصه را برای خود تنگ‌تر دیده و یقین داریم که به هیچ یک از آرزوهای خود نخواهد رسید بلکه روز به روز شاهد ناکامی‌های آنها در عرصه‌های مختلف خواهیم بود.

وی تلاش دشمن را در مدیریت شبکه مجازی و به راه انداختن جنگ رسانه‌ای نافرجام یادآور شد و خاطرنشان کرد: دشمنان ملت ایران را نمی‌شناسند و نمی‌دانند که این ملت اندیشه و تفکر برگرفته از آرمان عاشورایی دارد و هیچ وقت دست ذلت و تسلیم بالا نخواهد برد.

سردار سلامی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: همان طوری که در صدر اسلام و حوادث بعد از آن عده‌ای سعی کردند امام و رهبر جامعه را تنها گذاشته و حوادث تلخ عاشورا را رقم بزنند، این ملت با درس عبرت از این تجربه‌های تلخ اجازه نخواهد داد تا بار دیگر رهبری جامعه تنها بماند و یا مورد هجمه بیگانگان قرار گیرد.

وی بیان کرد: ملت ما نه تنها خسته نیست بلکه با توسل و تمسک به آرمان‌های ارزشی امیدوارتر از گذشته مسیر را طی می‌کند و آرزوی حقیر دشمنان نیز بی‌نتیجه خواهد بود و آنها این آرزوهای خودشان را به گور خواهند برد.

‌سرلشکر سلامی شهرت اردبیل را به وفاداری و عشق به اهل بیت به ویژه حضرت عباس‌بن علی عنوان کرد و ادامه داد: ملت اردبیل همچون ابوالفضل آزاده، حر، وفادار و با نجابت هستند و هیچ وقت پشت نظام، انقلاب و رهبری را خالی نمی‌کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: همان طوری که این سرزمین به پایتخت حسینیت شهره است، قطعا تجلی عشق و وفاداری به اهل بیت را نیز در همه زمینه‌ها و عرصه‌ها شاهد و ناظر خواهیم بود.

‌سرلشکر سلامی با بیان اینکه ملت ایران در هیچ نقطه‌ای متوقف نمی‌شوند و فاتح قله‌های بزرگ خواهیم بود، تاکید کرد: دشمن را راحت نخواهیم گذاشت و قطعا ملت ایران در برابر دشمن کوتاه نخواهند آمد و تا فتح آخرین قله‌ها از پای نخواهیم نشست و آرزو داریم در راه آرمان‌های ملت ایران با غلبه بر دشمن به خلیل شهدا بپیوندیم.

منبع: سپاه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر