کد خبر: 16325
A
داریوش قنبری در گفتگو با دیده‌بان ایران:

کاندیداتوری بقایی وحدت در اردوگاه اصولگرایان را با چالش جدی مواجه کرد

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بقایی فردی نبود که قبل از این که احمدی نژاد رئیس جمهور شود؛ پست مدیریتی بالا یا تجربه قابل اهمیت داشته باشد؛ خاطر نشان کرد: بقایی فردی نیست که در قامت یک رئیس جمهور باشد و مناصبی که به دست آورد به صورت رانت از احمدی نژاد گرفت است.

کاندیداتوری بقایی وحدت در اردوگاه اصولگرایان را با چالش جدی مواجه کرد

دیده‌بان ایران_ محمود اکبری کیا:  یک هفته پس از آنکه محمود احمدی نژاد رئیس دولت‌ دهم طی صدور بیانیه ای  اعلام کرد که قصد شرکت در برنامه های انتخاباتی را ندارد، حمید بقایی معاون وی در دولت دهم اعلام کاندیداتوری کرد و تنها چند روز پس از آن اسفندیار رحیم مشایی از نزدیکان احمدی نژاد ضمن حمایت از کاندیداتوری حمید بقایی او را ادامه دهند راه احمدی نژاد خواند و گفت: "بقایی همان احمدی‌نژاداست" داریوش قنبری فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با دیده‌بان ایران با اشاره به تحرکات اخیر طیف احمدی نژاد اظهار کرد: بعد از آنکه احمدی نژاد با رد صلاحیت مشایی نتوانست او را به جای خود قرار دهد به دنبال گزینه دیگری بود و بقایی را در این شرایط برای انتخابات ریاست جمهوری وارد عرصه کردند.

وی ادامه داد: احمدی نژاد سعی می‌کند که با هویت خاص خود در انتخابات ورود پیدا کند و در مجموع تمایل چندانی به ائتلاف با سایر اصولگرایان ندارد.

 این استاد دانشگاه به صلاحیت بقایی اشاره کرد و گفت: با توجه به محکومیت و پرونده‌هایی که بقایی دارد بحث صلاحیت و عبور از سد شورای نگهبان مشخص نیست به شکلی خواهد بود.

قنبری اظهار داشت: کاندیداتوری بقایی این پیام را به سایر اصولگرایان دارد که یا باید از حمایت کاندیداهای خودشان دست بکشند و به حمایت از کاندیدای مورد حمایت احمدی نژاد بپردازند و یا طیف احمدی نژاد به شکل مستقل وارد انتخابات می‌شود.

وی تصریح کرد: با کاندیداتوری بقایی بحث وحدت در اردوگاه اصولگراها با چالش جدی مواجه شده است و وحدتی که اصولگرایان دنبال می کردند دیگر امکان پذیر نیست و چند دستگی در جریان اصولگرا بیشتر خود را نشان داد.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بقایی فردی نبود که قبل از این که احمدی نژاد رئیس جمهور شود؛ پست مدیریتی بالا یا تجربه قابل اهمیت داشته باشد؛ خاطر نشان کرد: بقایی فردی نیست که در قامت یک رئیس جمهور باشد و مناصبی که به دست آورد به صورت رانت از احمدی نژاد گرفت است.

وی ادامه داد: در همان ایامی که به معاونت رئیس جمهور منصوب شد انتقاداتی از سوی مخالفان و موافقان به این انتصاب بود و این جایگاه را برای او بسیار بزرگ می دانستند.

قنبری افزود: وقتی این دیدگاه نسبت به بقایی در زمان معاونت رئیس جمهور وجود داشت،  قطعا زمینه پذیرش او به عنوان رئیس جمهور خیلی کمتر است و بعید است اقبال عمومی به سمت او میل کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه؛ طیف احمدی نژاد طیفی نیست که بتوانند زندگی سیاسی خود را از دوباره سر بگیرد؛اظهار داشت: طیف احمدی نژاد کارنامه خیلی قابل قبولی در دیدگاه مردم ندارند و امتحان خود را پس داند و نه در میان مردم و نه در بین ارکان نظام جایگاه چندانی ندارند.

داریوش قنبری در پاسخ به این سئوال که آیا تناقضی در رفتار و تحرکات انتخاباتی اخیر احمدی نژاد با توجه به اینکه اعلام کرده بود برنامه ای برای انتخابات ندارد دیده می شود اظهار داشت: این شخصیتی است که از ایشان شکل گرفته و تغییر پذیر هم نیست؛ در زندگی سیاسی احمدی‌نژاد از این دست تناقضات بسیار زیاد دیده می‌شود.

 وی تصریح کرد : احمدی نژاد فرد قدرت طلبی است و با وجود منع رهبری همچنان تلاش می‌کند در قدرت باشد و در این عرصه اظهار وجود کند.

این استاد دانشگاه گفت: وقتی احمدی نژاد و تفکر او باعث دو قطبی شدن جامعه تلقی می‌شود این تفکر و دیدگاهی است که به نوعی خطرناک پنداشته می‌شود و شاید فرد مطرح نباشد.

قنبری خاطر نشان کرد: متاسفانه تفکر احمدی نژاد در داخل کشور دو دستگی ایجاد کرد، اقتصاد را به سمت نابودی برد و با کارنامه منفی در عرصه سیاست خارجی با 6 قطعنامه و کشور را به مرز نابودی کشاند.

وی با بیان اینکه این تفکر باتوجه به هویت مشخص شده خود جایگاه چندانی دیگر ندارد گفت: چه در ارکان نظام و چه در عامه مردم نسبت به این تفکر احساس خطر دارند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر