کد خبر: 165097
A

مادر آرمان علی‌وردی: پسرم معتقد بود رسانه‌های ما ضعیف‌اند/ آرمان باید شهید می شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با خانواده شهید آرمان علی‌وردی از شهدای مدافع امنیت، او را یک الگو و نمونه امروزی برای نوجوانان و جوانان ما خواند و گفت: نوع شهادت ایشان در این فضای فتنه و فتنه‌انگیزی که دشمن طراحی و اجرا کرد، مُهر تأییدی بر حقانیت نظام و انقلاب بود؛ زیرا هیچ انسان آزاده‌ای که بویی از ارزش‌های انسانی برده باشد، چنین رفتار وحشیانه‌ای را برنمی‌تابد.

مادر آرمان علی‌وردی: پسرم معتقد بود رسانه‌های ما ضعیف‌اند/ آرمان باید شهید می شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ زهره الهیان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، شهریار و پردیس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ضمن حضور در منزل شهید آرمان علی‌وردی، از شهدای مدافع امنیت حوادث پائیز ۱۴۰۱، با خانواده این شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید علی‌وردی واقعاً همه را تحت‌تاثیر قرار داد و یک الگو و نمونه امروزی برای نوجوانان و جوانان ما هست و خواهد بود، عنوان کرد: شهادت ایشان از آن جنس شهادت‌هایی است که یک تاریخ را تکان می‌دهد. نوع شهادت ایشان در این فضای فتنه و فتنه‌انگیزی که دشمن طراحی و اجرا کرد، مهر تأییدی بر حقانیت نظام و انقلاب اسلامی ما بود؛ زیرا هیچ انسان آزاده‌ای که بویی از ارزش‌های انسانی برده باشد، چنین رفتار وحشیانه‌ای را برنمی‌تابد.

اثرات شهادت آرمان علی‌وردی فراتر از مرزهای ایران است

الهیان خطاب به مادر شهید علی‌وردی گفت: به نظرم نیت خود شهید – تحت تربیت و آموزه‌های شما- این بوده که منشاء اثر برای نظام و انقلاب باشد و به نوعی اثری بر جوانان و نوجوانان این مملکت بگذارد و در این شرایط حتماً اثرات شهادت ایشان فراتر از مرزهای ایران است.

وی با بیان اینکه در قضایای سال گذشته خیلی تلاش شد که جمهوری اسلامی ایران را به عدم رعایت حقوق بشر متهم کنند، اضافه کرد: عدم رعایت حقوق بشر توسط  خود رسانه‌های غربی صورت گرفت ، -که با سرویس‌های جاسوسی کشورهای غربی مرتبط بودند- و آن طرح کلانی که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند که دشمن برای براندازی نظام و انقلاب طراحی کلانی داشت . خودشان خشونت و نفرت‌ را ترویج دادند و تا آنجا پیش رفتند که به مردم ساخت بمب دست‌ساز و طریقه تهیه اسلحه را آموزش می‌دادند.  اسلحه به روی مردم می‌کشیدند و خودشان هم ندای حقوق بشر سر می‌دادند !؟ و محکومیت جمهوری اسلامی ایران از جنبه‌های حقوق بشری را مطالبه می‌کردند؛ اما نوع شهادت شهید آرمان علی‌وردی و سایر شهدای مدافع امنیت به مردم اثبات کرد که این‌ها این شعارهای پر زرق و برق زن، زندگی، آزادی و حقوق‌بشر و... یک پشت صحنه سبوعانه و جنایت‌وار دارند.

شهدای امنیت راه مردم ایران را از دشمنان و بدخواهان جدا کردند

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه این شهادت‌ها باعث شد یک ملت نجات پیدا کند، افزود: بعد از شهادت شهدای مدافع امنیت، مردم راه خود را از دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی جدا کردند و شاهد بودیم که در سالگرد این ناآرامی‌ها و حوادث پاییز 1401 مردم دیگر پاسخی به دعوت رسانه‌های بیگانه ندادند و همچنان با این شهادت‌ها راه حضرت اباعبدالله ادامه دارد.

در ادامه این دیدار و گفت‌وگو، مادر شهید آرمان علی‌وردی با تأیید صحبت‌های الهیان در رابطه با تأثیر خون شهید بر انتخاب مردم، گفت: درست است که آرمان رفت و داغش هرگز سرد نمی‌شود، اما خیلی از مردم به خود ما می‌گویند در جریان حوادث سال گذشته ما بلاتکلیف بودیم و بعد از شهادت فرزندان شما راه‌مان را پیدا کردیم. حقیقتاً اگر شهادت فرزند ما یک نفر را هم بتواند هدایت کند، برای ما خیلی است.

آرمان معتقد بود رسانه‌های ما ضعیف‌اند

مادر شهید علی‌وردی با بیان خاطراتی از فرزند شهیدش، گفت: آرمان 21 ساله و دانشجوی مهندسی عمران دانشگاه یادگار امام بود؛ از آنجا که زیاد مسجد می‌رفت و از بچگی در هیئت و فضاهای اینچنینی رفت و آمد و چند دوست حوزوی هم داشت. تحت تاثیر همین فضا و اینکه نمی‌توانست آن هدفی که دارد را در دانشگاه دنبال کند، تصمیم گرفت در صورت رضایت من و پدرش در حوزه تحصیل کند. واقعیتش از آنجا که ما در خانواده تا آن زمان حوزوی و طلبه نداشتیم، ابتدا کمی مخالف بودیم، اما با شناختی که از آرمان و رفتارهای او داشتیم، می‌دانستیم که آرمان آخر این راه را انتخاب می‌کند، با او موافقت کردیم و نهایتا آرمان از دانشگاه انصراف داد و وارد حوزه شد.

وی با بیان اینکه آرمان می‌خواست سرباز امام زمان(عج) باشد، ادامه داد: فکر و ذکر و دغدغه‌اش این بود که یک کاری برای کشور و مردمش انجام دهد که به درد مردم جامعه بخورد. همیشه دغدغه مردم را داشت. وقتی سیل لرستان اتفاق افتاد با اینکه سن کمی داشت و هنوز نوجوان بود، با گروه جهادی برای کمک رفت. در ایام کرونا هر شب برای سمپاشی معابر می‌رفت، حتی یک بار از من اجازه خواست که در غسالخانه‌ها که کمبود نیرو است، کمک کند که من اجازه ندادم. اصولاً با اشتیاق سراغ این کارها می‌رفت و من کمتر می‌توانستم حریف او بشوم. اغتشاشات هم که شروع شد این بچه اصلاً آرام و قرار نداشت و می‌گفت باید یک کاری انجام دهم.

مادر شهید علی‌وردی افزود: آرمان معتقد بود که رسانه‌های ما ضعیف‌اند و می‌گفت اگر رسانه‌های ما یک مقدار قوی‌تر عمل کنند می‌توانند جوانان و نوجوانان را اقناع کنند. از آن طرف رسانه‌های دشمن خیلی قوی عمل می‌کند و ذهن بچه‌های ما را شست‌وشو می‌دهد. متاسفانه ما ضعیف عمل کردیم و دغدغه‌اش این بود که برای این بچه‌ها کاری کند، با آن‌ها حرف بزند و حقایق را برایشان روشن کند.

وی در ادامه به تعریف ماجرای شهادت آرمان پرداخت گفت: آن شب آرمان بعد از کلاسش با موتور یکی از دوستانش می‌رود مسجد، نمازش را می‌خواند و در مسیر برگشت حدود 30 نفر که انگار از تیپ و ظاهرش تشخیص می‌دهند بسیجی است، او را دنبال می‌کنند. در مسیر تعقیب کوله‌اش می‌افتد و از کتاب‌هایش می‌فهمند طلبه است و همین باعث می‌شود با با جدیت بیشتری او را دنبال کنند. مثل اینکه اول بار با چاقو به پایش می‌زنند که می‌افتد و بعد می‌ریزند سرش و دیگر به بچه‌ام مجال نمی‌دهند و با هرچه دم دستشان است به او حمله می‌کنند.

طبق گفته مادر شهید علی‌‌وردی، از آرمان می‌خواهند به ائمه(ع) و مقام معظم رهبری توهین کند که آرمان حاضر به این کار نمی‌شود و می‌گوید رهبرم نور چشم من است و به ایشان توهین نمی‌کنم، آن‌ها هم می‌بینند آرمان از حرفش کوتاه نمی‌آید شکنجه‌هایشان را بیشتر می‌کنند و با ضربات سنگینی به سر و تن او می‌زنند و اذیتش می‌کنند. بعد هم آرمان را یک گوشه رها می‌کنند و روی او را می‌پوشانند که کسی متوجه او نشود.

مادر شهید علی‌وردی اضافه کرد: فیلم شکنجه‌های آرمان را خود عاملان شهادتش پخش کردند، ولی من جرات نمی‌کنم آن‌ها را ببینم. آن شب هم ما جایی مهمان بودیم که با پدر آرمان تماس گرفتند و گفتند آرمان بیمارستان است. اولش فکر کردیم چیز مهمی نیست اما وقتی به بیمارستان رسیدیم دیدم بچه‌ام از شدت ضربات اصلاً قابل شناسایی نیست.

وی در ادامه با اشاره به حضور دلگرم‌کننده مردم در مراسم تشییع شهید علی‌وردی، گفت: آرمان با فاصله یک روز با شهادتش تشییع شد، یعنی تقریباً یک روز برای اطلاع‌رسانی مراسم تشییع او وقت بود، اما واقعاً جمعیت زیادی همراهی کردند.

مادر شهید علی‌وردی با تاکید بر لزوم معرفی درست شهدای مدافع امنیت، عنوان کرد: برنامه های تلویزیون و رسانه‌ها بعد از شهادت آرمان و دیگر شهدای مدافع امنیت، از نظر معرفی شهدا نسبت به قبل خیلی بهتر شده است، اما باز هرچه از شهدا بگویند کم است. مردم ما باید بفهمند و بشناسند چه جوان‌هایی داریم. چه کسانی رفتند و جانشان را فدا کردند که الان ما و این کشور سر پا مانده است. باید بدانند که راحتی و امنیت حال حاضر را مدیون خون شهدا هستیم و طوری نباشد که این‌ شهدا فراموش نشوند.

مادر شهید علی‌وردی با بیان اینکه بعد از شهادت آرمان حال ما بسیار بد بود و یک مدت اصلاً در منزل تلویزیون روشن نمی‌کردیم و اصلاً نمی‌دانستم آرمان چگونه شهید شده است. تازه دو هفته بعد از شهادتش فهمیدم که فیلم و عکس‌های شکنجه فرزندم منتشر شده است. هنگام پخش مستند آرمان، تلویزیون را روشن کردیم و یک لحظه آرمان را در آن وضعیت خون آلود دیدم، فوری تلویزیون را خاموش کردم و حالم تا مدت‌ها بد بود به همین دلیل خانواده اجازه نمی‌دهند تلویزیون و فیلم‌های آرمان را ببینم و تا الان هنوز جرئت نکردم آن فیلم‌هایی که از شکنجه آرمان منتشر شد را ببینم. شاید گفتنش برای دیگران راحت باشد اما برای من یا هر پدر و مادر دیگری که دوست ندارد حتی یک خار به دست فرزندش برود، دیدن این صحنه‌ها خیلی سخت است.

حیف بود آرمان شهید نشود

مادر شهید علی‌وردی درباره چگونگی پذیرش شهادت فرزندش هم عنوان کرد: چیزی که بیش از همه مرا آرام می‌کرد، فکر کردن به مصیبت‌های حضرت زینب (س) بود و اینکه خود آرمان شهادت را خیلی دوست داشت و وقتی می‌دیدم به آرزویش رسیده است، خیلی برایم  آرام کننده بود. همیشه به خودم هم می‌گویم اگر آرمان که اینقدر خوب و پاک زندگی کرد، شهید نمی‌شد، خیلی نامردی بود.

وی افزود: وقتی بالای پیکر پسرم رفتم به امام حسین(ع) گفتم مصیبت من که بیشتر از شما نیست، من فقط صبر می‌خواهم که واقعاً هم این صبر را به ما داد. .

در ادامه این گفت‌گو الهیان با اشاره به اینکه ریاست کمیته حقوق بشر مجلس با وی است، گفت: فکر می‌کنم اگر فیلم‌های شکنجه شهید علی‌وردی را به مجامع حقوق بشری -که در قضایای سال گذشته آنقدر ما را محکوم و به نظام حمله کردند- نشان دهیم و بگوییم ماهیت حقوق بشری که شما از آن دم می‌زنید این است، دیگر حرفی برای گفتن نخواهند داشت؛ هرچند دیگر بحث‌های حقوق بشری و فعالیت مجامع حقوق بشری لوث شده و افکار عمومی دنیا آنقدر تزویر و ریا و دورویی و استانداردهای دوگانه در حقوق بشر از آن‌ها دیده که دیگر آن‌ها را نمی‌پذیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به صحبت‌های مادر شهید علی‌وردی در خصوص درخواست عاملان شهادت آرمان از او برای توهین به ائمه معصوم (ع) و مقام معطم رهبری، گفت:  این نشان می‌دهد اوج کینه این‌ها نسبت به مکتب اهل بیت(ع) و رهبری است و در این صحنه‌ها ماهیت و اهداف آن‌ها مشخص است. شعار آزادی و حقوق بشر هم در این صحنه‌ها مشخص می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر جایگاه رفیع شهید علی‌وردی تصریح کرد: جایگاه این شهید آنقدر بالا بود که مقام معظم رهبری از ایشان با عنوان «آرمان عزیز» اسم بردند و این فرمایش مقام معظم رهبری در فضای مجازی هشتگ و وایرال شد و بسیار تاثیرگذار بود. انشاالله همین خون‌ها زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت(ع) خواهد شد و این راه ادامه دارد.

الهیان همچنین با اشاره به تشکیل کمیته بررسی ناآرامی‌ها با دستور رئیس جمهور و با هدف رسیدگی به مردمی که در این قضایا خسارت دیدند و عضویت وی در این کمیته، گفت: هرچند زحمات شما و دیگر خانواده‌های شهدا به هیچ وجه قابل جبران نیست اما اگر نکته یا مسئله‌ای هست که ما می‌توانیم در این کمیته پیگیری کنیم، با تمام توان در خدمت هستیم.

مادر شهید علی‌وردی در پاسخ به الهیان گفت: بزرگ‌ترین سرمایه ما آرمان عزیز بود که رفت و چیز دیگری ما را خوشحال نمی‌کند و همین‌که دولت و مردم -که بعد از شهادت آرمان سنگ تمام گذاشتند- حمایت کنند، برای ما کافی است.

وی همچنین با اشاره به پرونده قضایی عاملان شهادت آرمان، گفت: ما همه چیز را به دست قانون سپردیم و قانون هر تصمیمی بگیرد را می‌پذیریم، اما دوست داشتیم یک مقدار زودتر تکلیف ما مشخص شود. زیرا مردم مدام از ما راجع به پرونده شهادت آرمان می‌پرسند و ما خودمان همچنان از تعیین تکلیف پرونده بی‌خبریم. به مردم و رسانه‌ها بگویند که چه اتفاقی افتاده است.

در ادامه الهیان ضمن تماس با معاون پارلمانی قوه قضائیه در محضر خانواده شهید علی‌وردی، قول پیگیری رسیدگی به پرونده شهادت آرمان علی‌وردی و مجازات عاملان شهادت او را به خانواده ایشان داد.

منبع: خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر