کد خبر: 17084
A
تحلیل پیام برازجانی ازتحرک جدید مشایی :

نامه مشایی نشان از فضای ذهنی او برای انتخابات آینده است

برازجانی ادامه داد: تا انجایی که من اطلاع دارم اقای مشایی درباره کاندید شدن حمید بقایی به او توصیه کرده که رای در دست اصلاحطلبان است و باید به ان سمت حرکت کنند.

نامه مشایی نشان از فضای ذهنی او برای انتخابات آینده است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ پیام برازجانی تحلیلگر سیاسی درباره نامه روز گذشته اسفندیار رحیم مشایی به رییس جمهور اصلاحات گفت: مشایی مدتهاست به این نتیجه رسیده که بدنه رای جامعه ایران منشاء اصولگرایی ندارد و از انجایی که ایدئولوگ جریان معطوف به احمدی نژاد اوست این تفکر را در جریان خود جا انداخته است.

وی افزود: البته مشایی تحلیل دیگری هم دارد و ان اصلاحطلبانه بودن طبع سیاسی نخبگان کشور است که این تحلیل کاملا درست است و تلاش دارد تا جریان خود را به سمت اصلاحات هدایت کند.

برازجانی ادامه داد: تا انجایی که من اطلاع دارم اقای مشایی درباره کاندید شدن حمید بقایی به او توصیه کرده که رای در دست اصلاحطلبان است و باید به ان سمت حرکت کنند.

وی ادامه داد: در نامه نگاشته شده خطاب به رییس جمهور اصلاحات نیز مشایی به این فضای ذهنی اشاره کرده و روی کار امدن و اوردن احمدی نژاد را در راستای خواست عمومی برای اصلاحات اما با شدت بیشتر تحلیل کرده است که این کاملا جعل واقعیت و تحلیل وارونه ای است.

برازجانی با اشاره به اینکه نیاز به پاسخ دادن به نامه مشایی نیست افزود: انچه مهمتر است توجه به فضای ذهنی این سه نفر است که هر کدام گوشه ای را اشکار کرده اند و مهمترین ان تلاش به اعلام عملی نه کلامی فاصله داشتن با رهبری است.

وی افزود: در حساب کاربری احمدی نژاد رهبری معظم فالو نشده است، در حالی که ارکان دولت از برقراری رابطه با دولت جدید امریکا منع شده اند او به ترامپ نامه می نویسد، مشایی احمدی نژاد را بعد از دوازده سال توهین به خاتمی در راستای اصلاحات تعریف می کند، بقایی روحانی را در راستای خواست اصولگرایان و ضعیف برای مقابله با اقتدارگرایان تبیین می کند، اینها همگی نشان از تلاش برای فرصت طلبی و بازی در فضای ذهنی افکار عمومی برای پررنگ بودن که خاستگاه این موضوع نیاز به دیده شدن در حریان احمدی نژاد است دارد.

برازجانی در پایان اشاره کرد: جریان احمدی نژاد قصد دارد که با فاصله گرفتن از هسته مرکزی حکومت و حرکت بر روی خط قرمز اما نه عبور از ان، رای های خاکستری را از ان خود کند همانطور که در سال هشتاد و چهار اینکار را انجام داد و خود را نماینده معترضین به وضع موجود نشان دهد و به نوعی جریان سوم کشور باشد که می خواهد بدون محافظه کاری وضع موجود را برهم زند و طرحی نو دراندازد که نمونه ای از ان در دو دوره ریاست جمهوری او انجام شده و کشور را با بحرانهای متعددی روبرو کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر