کد خبر: 171538
A

معاون رئیسی: وعده ایجاد سالی یک میلیون شغل محقق شده است

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: وعده دادیم که سالی یک میلیون شغل ایجاد می‌کنیم که تکلیفمان را انجام دادیم و در سال گذشته عددی که محقق شده بود بیش از این عدد بود.

معاون رئیسی: وعده ایجاد سالی یک میلیون شغل محقق شده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ معاون اجرایی رئیس جمهور گفت:‌ در جلسه با استانداران شش استان زاگرس نشین تصمیم گرفته شد که بسته‌ای در جهت تسهیل فرآیند اشتغال و رفع موانع اشتغال در این شش استان آماده شود. بخشی از این بسته مربوط به حوزه‌های امور بانکی و مالی است انشالله این موضوع به تصویب شورای پول و اعتبار برسد تا نرخ سود تسهیلات برای ایجاد اشتغال در این استان‌ها کاهش پیدا کند و همچنین انگیزه برای سرمایه‌گذاران فراهم کنیم تا در این شش استان سرمایه‌گذاری انجام دهند. 

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران درباره برگزاری نشست امروز با حضور استانداران استان‌های زاگرس‌نشین با موضوع اشتغال که مهم‌ترین دغدغه مردم است و پیش بینی نرخ بیکاری در پایان دولت به چه میزان خواهد بود گفت: مستحضر هستید که دولت در موضوع اشتغال اهتمام ویژه دارد. رئیس جمهوری هم جلسات مستمری برای این موضوع برگزار می‌کنند و آمارها نشان می‌دهد که در حوزه اشتغال، وضعیت بهتری از قبل داریم. مهمترین مسئله کاهش نرخ بیکاری است که در دولت سیزدهم و در سال اخیر این موضوع وارد کانال ۷ درصد شده است. اما نرخ بیکاری به زیر هشت درصد رسید یعنی دولت در این حوزه کار جدی انجام داده است

معاون اجرایی رئیس‌جمهور افزود:‌ از این سمت تعهدات جدی دولت در سطح کلان نیز محقق شده است. وعده دادیم که سالی یک میلیون شغل ایجاد می کنیم که تکلیفمان را انجام دادیم و در سال گذشته عددی که محقق شده بود بیش از این عدد بود. در خصوص جلسه امروز هم، فلسفه جلسه در راستای تاکیدات و پیگیری‌های رئیس جمهور در سفرهای استانی به استان‌های کرمانشاه، چهارمحال بختیاری و کردستان بود. ایشان دستور داده بودند ستاد و کارگروهی ویژه برای کاهش نرخ بیکاری و جهت رفع مسئله اشتغال برای استان‌های زاگرس‌نشین دایر شود. محور جلسه قبلا برای استان کرمانشاه تشکیل شده بود، اما دستور اخیر ایشان این بود که کارگروه توسعه پیدا کند و وضعیت اشتغال این شش استان زاگرس نشین نیاز به توجه جدی‌تری از قبل دارد، در کارگروه حضور پیدا کنند. امروز استانداران به نمایندگی این شش استان، بانک های سراسر کشور، بنگاه‌های اقتصادی، همه دستگاه های حاکم بر اشتغال در این جلسه حضور داشتند که تدابیر خوبی لحاظ شد. 

وی تصریح کرد: در این شش استان که وضعیت اشتغال با مشکلاتی مواجه است اما لازم است که توجه داشته باشید وضعیت ما نسبت به قبل بهتر است. در مقایسه با شروع این دولت، امروز متوسط نرخ بیکاری در شش استان به ۹/۲ درصد رسیده است. یعنی روند کاهشی بیکاری و افزایش اشتغال را شاهد هستیم که این موضوع باز کفایت نمی‌کند. در این جلسه تصمیم گرفته شد که بسته‌ای در جهت تسهیل فرآیند اشتغال و رفع موانع اشتغال در این شش استان آماده شود. بخشی از این بسته مربوط به حوزه‌های امور بانکی و مالی است انشالله این موضوع به تصویب شورای پول و اعتبار برسد تا نرخ سود تسهیلات برای ایجاد اشتغال در این استان‌ها کاهش پیدا کند و همچنین انگیزه برای سرمایه‌گذاران فراهم کنیم تا در این شش استان سرمایه‌گذاری انجام دهند.

منصوری گفت: هر شش استان مقرر شد جداگانه برنامه‌های خود را در جهت کاهش نرخ بیکاری ارائه کنند و این موضوع هم برای دستگاه‌ها و بنگاه‌ها هم می‌افتد. یعنی کارگروه  مثل کارگروه محیط زیست و گردشگری و تامین مالی برای رفع موانع تا خیلی از پروژه‌های تکمیل نشده شکل می‌گیرد که با جزئیات و تک تک مشکلات این شش استان را بررسی می‌کنند مواردی که خودشان می‌توانند را حل و فصل می کنند و موارد که نیاز به تصمیمات ریاست جمهوری دارد را ارائه می‌کنند. در اولین جلسه شورای عالی اشتغال دستور کار مجموعه استان زاگرس نشین هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا تدابیر که نیاز است تا در شورای عالی اشتغال اخذ شود صورت بگیرد. 

وی افزود: مجموعه جلسه تصمیم بر این شد که تمرکز بر کارآفرینی اجتماعی باشد. منویات استان‌ها در حوزه دامپروری و کشاورزی است از طرف دیگر بنگاه‌های اقتصادی مکلف شدند هماهنگی جدی را در این حوزه انجام دهند. از سوی دیگر  ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری داریم که از جمله میراث فرهنگی اقدامات خوبی را انجام داده است. سایر حوزه‌ها هم به طور تفصیل در این جلسه مطرح شد. من فکر می‌کنم با مجموع هماهنگی‌هایی که در سطح دولت برای حل مسئله اشتغال استان‌های زاگرس نشین گرفته شده شاهد تحول خوبی در این حوزه شاهد باشیم جلسات این ستاد مستمرا برگزار می‌شود، دبیرخانه متشکل از نمایندگان بعضی از دستگاه ها شکل گرفته تا کارها را با جدیت پیگیری کنند تا دستور رئیس جمهور موجب حل مشکل اشتغال در این استان‌ها شود

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر