کد خبر: 177803
A

محمد دهقان: دولت با کسی تعارف ندارد/ اگر متوجه فساد شود نسبت به عزل افراد اقدام می‌کند

معاون حقوقی رییس جمهوری گفت: برای اینکه فساد دستاویز رفتارهای سیاسی قرار نگیرد و دستگاه ها یکدیگر را متهم نکنند و برخورد گزینشی با فساد صورت نگیرد.

محمد دهقان: دولت با کسی تعارف ندارد/ اگر متوجه فساد شود نسبت به عزل افراد اقدام می‌کند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محمد دهقان، معاون حقوقی رییس جمهوری، درباره اقدامات دولت سیزدهم در زمینه مبارزه با فساد و پولشویی، اظهار کرد: راجع به پولشویی در این دولت فعالیت‌های خوبی در حال انجام است و یک فهرستی از اقدامات توسط مرکز ملی مبارزه با پولشویی در حال انجام است و حتی پیگیری ها برای صدور آرای قضایی درخصوص پولشویی در حال انجام است و تعدادی رای هم در همین دولت پیگیری و انجام شده است.

وی اضافه کرد: دولت در مبارزه با پولشویی جدی است، منتها برخی از افراد فکر می‌کنند که اگر می‌خواهیم با پولشویی مبارزه کنیم باید حتما تابع قواعد پولشویی FATF باشیم. طبیعتا چون این موضوع برای ما مضراتی دارد تاکنون به نتیجه نرسیده، ولی در داخل کشور به صورت جدی معتقد به مبارزه با پولشویی هستیم و قانون مبارزه با پولشویی را در مجلس تصویب کردیم و این قانون در حال اجراست.

دهقان تاکید کرد: در حال حاضر مرکز مبارزه با پولشویی در ذیل وزارت اقتصاد فعال است و جلسات آن‌ها به خوبی در حال برگزاری است و مسئولین مربوطه می‌توانند در این زمینه گزارش خوبی به افکار عمومی ارایه دهند.

وی گفت: من به جد اعتقاد دارم در هر موضوعی اگر دستگاهی به وظیفه خود عمل نمی‌کند، حتما افکار عمومی باید بداند و در خصوص موضوع مورد بحث نیز مرکز مبارزه با پولشویی باید در معرفی افراد متخلف هیچ ملاحظه ای به خرج ندهد.

وی درباره دلایل بروز مفاسد اقتصادی نیز گفت: در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی ما از قبل هم معتقد بودیم که یک مرجعی فراقوه‌ای لازم است تا بتواند بدون تعارف با هر دستگاهی که مرتکب به فساد می‌شود با جدیت برخورد کند، چون فساد متاسفانه وجود داشته و هر چند در این دولت با جدیت پیگیری شده که با فساد برخورد شود، اما متاسفانه همچنان در برخی از گوشه ها می‌بینیم که مفاسدی است.

دهقان ادامه داد: دولت به محض اینکه متوجه فساد می‌شود، با جدیت با آن برخورد می کند مثل قضیه چای دبش و موضوعات مشابه که نشان دادیم دولت با کسی تعارف ندارد و به محض اینکه در گوشه‌ای از این مجموعه عریض و طویل، فسادی رخ دهد یا سوء جریانی وجود داشته باشد، بدون هیچ تعارفی نسبت به عزل افراد اقدام می‌کند کما اینکه در موضوع چای دبش، مسئولین جهاد کشاورزی تعارف نکردند و همه افراد متخلف از صدر تا ذیل برکنار شدند. و از سوی دیگر در دستگاه قضایی پرونده‌ای برای آن‌ها تشکیل شد و وزارت اطلاعات به عنوان ضابط مشخص گردید و همه مدارک تحویل قوه قضاییه داده شد. به طور کلی در این پرونده برخورد کافی توسط دولت صورت گرفت.

وی بیان کرد: معتقدم برای اینکه فساد دستاویز رفتارهای سیاسی قرار نگیرد و دستگاه‌ها یکدیگر را متهم نکنند و برخورد گزینشی با فساد صورت نگیرد، حتما باید یک مرجع فرا قوه‌ای برای مبارزه با فساد وجود داشته باشد که طبیعتا این امر مستلزم آن است که مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجموعه‌های فرا قوه‌ای به میدان بی‌آیند و با توجه به تدابیر رهبر انقلاب که در بیانیه گام دوم نیز بر آن تاکید کردند یک مرجعی را پیش‌بینی کنند.

دهقان اظهار داشت: ما طرح تشکیل یک مرجع فرا قوه‌ای را زمانی که در مجلس بودیم، آماده کردیم و معتقدم که این طرح امروز جواب می‌دهد و کمک دهنده به ماست منتها این موضوع به دستگاه قضایی و مجلس بستگی دارد و دولت هم این آمادگی را دارد.

منبع: شفقنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر