کد خبر: 178223
A

احمد خاتمی: شرکت در انتخابات اطاعت کردن از فرمایشات رهبری است

احمدخاتمی، عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری به تبیین نکته دوم در مشارکت مردم در انتخابات پرداخت و گفت: دشمنان تلاش می‌کنند تا انتخابات در فضای کم رمق و با حضور کمتر مردم برگزار شود.

احمد خاتمی: شرکت در انتخابات اطاعت کردن از فرمایشات رهبری است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ سیداحمد خاتمی، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، انتخابات را جشن سیاسی ملت عنوان کرد و گفت: مردم در طول دوره قاجار و دوره ۵۷ ساله سیاه پهلوی هیچگاه به حساب نمی‌آمدند. در این دوران یعنی هم در دوران قاجار و هم دوران منفور پهلوی بدون آنکه صاحبان این کشور که مردم هستند و باخبر باشند، خود می‌بریدند و می‌دوختند و با غربی‌ها و اجانب ارتباط برقرار می‌کردند.

بنابر گزارش دیده بان ایران، حجت الاسلام خاتمی یکی از نعمت‌های بزرگ انقلاب اسلامی را بهادادن به مردم دانست و تاکید کرد: در ۴۵ سالگی انقلاب مفتخریم که بگوییم مردم بیش از ۴۰ بار پای صندوق رای آمدند و انشاءالله بار دیگر در ۱۱ اسفند ماه امسال پای صندوق خواهند رفت و نمایندگان دورششم مجلس خبرگان و دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی را انتخاب می‌کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه قانون اساسی به اصل حضور مردم در عرصه مهم انتخابات اشاره کرده است، افزود: آنچه در این عرصه مهم به شمار می‌رود، اصل حضور مردم و مشارکت آن‌ها در انتخابات است که از ۲ منظر قابل توجه است.

خاتمی گفت: نکته اول، اصرار و توصیه و تشویق امام راحل و مقام معظم رهبری به حضور مردم در همه انتخابات است. همانطور که در وصیت‌نامه و فرمایشات امام (ره) آمده است و این روزها در سخنرانی‌های مقام معظم رهبری هم ملاحظه می‌کنید که ایشان به حضور در انتخابات تاکید می‌کنند.

وی با بیان اینکه اصل حضور مردم در انتخابات موضوع مهمی است که ولی فقیه دیروز و ولی فقیه امروز مردم را به مشارکت در سرنوشت کشور دعوت می‌کرده و می‌کنند، اظهار کرد: بنابراین ولایتمداری یعنی شنیدن فرمایشات این ۲ ولی فقیه و اطاعت کردن از ایشان است.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری به تبیین نکته دوم در مشارکت مردم در انتخابات پرداخت و گفت: دشمنان تلاش می‌کنند تا انتخابات در فضای کم رمق و با حضور کمتر مردم برگزار شود، این نشان می‌دهد که برای دشمن این انتخابات بسیار شکننده است.

خاتمی در تکمیل این بخش از گفته‌های خود اظهار کرد: هرگامی که سبب خشم دشمن می‌شود عمل صالح است. ضمن آنکه با توصیه ولایت مبنی بر حضور در صحنه و از سوی دیگر دشمنی دشمنان با انقلاب اسلامی، خواص باید رسالت و تکلیف خود را ایفا کنند و از جمله بزنگاه‌هایی که باید با نشاط وارد شوند، دعوت مردم حتی یک نفر به پای صندوق رأی است.

وی درباره لیست جامعین در ششمین دوره مجلس خبرگان، گفت: لیست جامعه مدرسین در حال بررسی است اما درباره لیست جامعه روحانیت اطلاع ندارم. آنچه مشخص است تلاش جامعتین رسیدن به لیست واحد است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر