کد خبر: 180160
A

پایان ائتلاف ۱۶ ساله کارگزارانی ها و اعتماد ملی با اصلاح طلبان/ وکیلی: کارگزاران، اعتمادملی و ندای ایرانیان، رسما ازجبهه اصلاحات جدا شدند

مدیر مسئول روزنامه ابتکار با اشاره به راهبرد اصلاح طلبان در انتخابات تصریح کرد: اصلاح‌طلبان در امتداد سیاست «قهر» که از سال ۹۸ انتخاب شده، همچنان (بدون هیچ تغییری و بدون ارائه دستاورد خاصی درظرف چهارسال گذشته) برقهر اصرار دارند. این گروه از اصلاح‌طلبان که درقالب جبهه اصلاح‌طلبان و حزب اتحادملت تعریف می‌شوند با ارائه بیانیه و توجیهات تکراری و لفاظی‌های بی‌اثر، مسیر خود را از سیاست‌ورزی صندوق محور جداکردند. وکیلی در مخالفت با اصلاح طلبان گفت: با جدایی‌های صورت گرفته زین پس جبهه اصلاح طلبان از موضوعیت افتاده است، در مطلع رونمایی از جریانات جدید اصلاح‌طلب و اعتدال ذیل عنوان جبهه عقلایی جامعه خواهیم بود.

پایان ائتلاف ۱۶ ساله کارگزارانی ها و اعتماد ملی با اصلاح طلبان/ وکیلی: کارگزاران، اعتمادملی و ندای ایرانیان، رسما ازجبهه اصلاحات جدا شدند

به گزارش سایت دیده بان ایران,پس از ۱۶ سال ائتلاف اصولگرایان میانه رو که بخشی جناح راست ابتدای دهه هفتاد را تشکیل می دادند به پایان راه خود رسید. احزاب کارگزاران و اعتدال و توسعه که زمانی در جناح راست تقسیم بندی می شدند در اواخر دهه ۸۰ و ۹۰ به اصلاح طلبان نزدیک شده و در جریان انتخابات های سال های ۹۲، ۹۴ و ۹۶ در یک جبهه قرار گرفته بودند در انتخابات ۹۸، ۱۴۰۰ و اکنون به صورت علنی در انتخابات ۱۴۰۲ راه خود را به صورت کامل از جبهه اصلاحات جدا کردند. بدین ترتیب یاران کرباسچی، مرعشی، حضرتی همراه با احزاب اعتدالگرایی مانند ندای ایرانیان و اعتدال و توسعه به رهبری حسن روحانی تصمیم گرفتند از جریان اصلاحات جدا شده و ائتلاف خود را تشکیل دهند.

محمدعلی وکیلی، نماینده سابق مجلس و از موافقان جریان نزدیک به کارگزاران در تشریح فضای انتخاباتی کشور به ایرنا گفت: تا برگزاری انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی زمان چندانی نمانده است ،در این دوره با تذکرات مکرر رهبری مبنی برضرورت انتخابات رقابتی و مشارکتی و به رغم عدم ثبت‌نام نخبگان، شورای نگهبان باگشاده دستی تعداد قابل توجهی از ثبت‌نام شدگان را تائید کرد..

مدیر مسئول روزنامه ابتکار با اشاره به راهبرد اصلاح طلبان در انتخابات تصریح کرد: اصلاح‌طلبان در امتداد سیاست «قهر» که از سال ۹۸ انتخاب شده، همچنان (بدون هیچ تغییری و بدون ارائه دستاورد خاصی درظرف چهارسال گذشته) برقهر اصرار دارند. این گروه از اصلاح‌طلبان که درقالب جبهه اصلاح‌طلبان و حزب اتحادملت تعریف می‌شوند با ارائه بیانیه و توجیهات تکراری و لفاظی‌های بی‌اثر، مسیر خود را از سیاست‌ورزی صندوق محور جداکردند.

وکیلی با بیان اینکه بخشی از احزاب اصلاح‌طلب همچون کارگزاران، اعتمادملی و ندای ایرانیان، رسما راه خود را از جبهه اصلاحات جدا کردند و اکنون حول آقای علی مطهری برای ارائه لیست تهران جمع شده‌اند، گفت: این جدایی با بیانیه ۱۱۰ فعال اصلاح‌طلب مورد تائید قرار گرفت و با این تحولات جریان اصلاح‌طلب عملا به تکثر غیرقابل اجماع رسیده و امکان سیاست‌ورزی ذیل عنوان جبهه‌اصلاحات را از دست داده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان داشت: با جدایی‌های صورت گرفته زین پس جبهه اصلاح طلبان از موضوعیت افتاده است، در مطلع رونمایی از جریانات جدید اصلاح‌طلب و اعتدال ذیل عنوان جبهه عقلایی جامعه خواهیم بود.

نماینده ادوار تهران با بیان اینکه گروه‌های سیاسی هرکدام متناسب با شرایط و اقتضائات اجتماعی به‌دنبال تهیه لیست و راهبرد مشخص می‌باشند، اظهار داشت: اصولگرایان مطابق معمول با تورم نامزد در حوزه‌ها روبرو هستند و رسیدن به لیست واحد در تهران برایشان به یک مخمصه تبدیل شده است و اگر استراتژی اصلاح‌طلب هراسی نباشد احتمالاً مجبور به ارائه سه تاچهار لیست خواهند شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر