کد خبر: 18397
A
تاجرنیا در گفتگو با دیده بان ایران:

موضوع کاندیدای پوششی اصلاح طلبان ضروری نیست/ تنها برتری اصولگرایان در انتخابات دسترسی آنها به برخی از اطلاعات است

اگر به هر دلیلی امکان حضور برای روحانی نباشد و نتواند در انتخابات شرکت کند هیچ کاندیدای اصلاح طلبی هم رای آوری و امکان رقابت نخواهد داشت بنابراین شرط عقل این است که نیاز به حضور کاندیدای پوششی نیست اما این به معنای ممانعت از داوطلب شدن دیگران نیست و باید هم اشخاص و هم گروه های مختلف با سعه صدر بیشری این موضوع رو تحمل کنند.

موضوع کاندیدای پوششی اصلاح طلبان ضروری نیست/ تنها برتری اصولگرایان در انتخابات دسترسی آنها به برخی از اطلاعات است

دیده بان ایران_ محمود اکبری کیا: معرفی کاندیدای پوششی در کنار حسن روحانی به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان و اعتدالگرایان واکنش های مختلفی را به همراه داشت در همین راستا علی تاجرنیا عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ایران اسلامی در گفتگو با دیده بان ایران اظهار داشت: طبیعتأ اصلاح طلبان با توجه به رویکرد که در انتخابات دارند و با توجه به اعلام حمایتی که از کاندیداتوری روحانی به عنوان نامزد قطعی کردند؛ بحث کاندیدای پوششی یک موضوع غیر ضروری می باشد.

وی ادامه داد: نفس اینکه افرادی بخواهند از درون اردوگاه اصلاح طلبی کاندیدا شوند حق آنها است و در گذشته هم وضعیت‌هایی بوده که در بین اصلاح طلبان و اصولگرایان افرادی در کنار کاندیدای اصلی داوطلب می شدند.

نماینده مردم مشهد در مجلس ششم افزود: اگر بنا باشد روحانی به هر دلیلی امکان حضور در انتخابات را پیدا نکند، فرآیند کاندیدای پوششی نمی تواند به اصلاح طلبان کمک کند.

وی تصریح کرد: اگر به هر دلیلی امکان حضور برای روحانی نباشد و نتواند در انتخابات شرکت کند هیچ کاندیدای اصلاح طلبی هم رای آوری و امکان رقابت نخواهد داشت بنابراین شرط عقل این است که نیاز به حضور کاندیدای پوششی نیست اما این به معنای ممانعت از داوطلب شدن دیگران نیست و باید هم اشخاص و هم گروه های مختلف با سعه صدر بیشری این موضوع رو تحمل کنند.

علی تاجرنیا به شرایط اصولگرایان نیز اشاره کرد و گفت: اصولگرایان از یک جهت نسبت به اصلاح طلبان برتری دارند  و آن هم داشتن اطلاعات از تصمیم مراجع نظارتی مثل شورای نگهبان است و همین امر هم می تواند به آنها کمک کند و گزینه مطلوب خودشان را طراحی کنند. 

وی ادامه داد: اصولگرایان به شکل معمول هیچ امیدی برای پیروزی در برابر آقای روحانی ندارند و بیشتر به دنبال این هستند که با تضعیف دولت و مقداری نا‌امید کردن مردم  مشارکت عمومی را کاهش دهند تا یک انتخابات با مشاکرت کم تری را شاهد باشیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه به شکل معمول هیچ داوطلبی از اصولگرایان در برابر روحانی رای نخواهد آورد اظهار داشت: اگر قرار باشد که سرمایه گذاری دراز مدتی روی رئیسی انجام دهند در واقع بعید نیست که رئیسی حضور پیدا نکند.

وی با اشاره به اینکه اصولگرایان چاره‌ای جزء اجماع ندارند گفت: رئیسی تنها فردی است که قابلیت اجماع را دارد و فرد دیگری در اصولگرایان این قابلیت را ندارد.

تاجرنیا افزود: اصولگرایان بیشتر شرایط درونی خود را بررسی می کنند و نیامدن رئیسی می تواند اصولگرایان را با مشکل مواجه کند.

عضو شواری مرکزی حزب ایران اسلامی با بایان اینکه ریشه بسیاری از اختلافات اصولگرایان نوع رویکرد‌هایی است که آنها درگیر شدند، گفت: اصولگرایان زیادی هستند که در شرایط معقول و عقلانی طبیعتأ شرایط مملکت را در شکل دیگری جستجو می‌کنند مانند آنچه که در مواضع رئیس مجلس و یا ناطق نوری مشاهده می‌کنیم.

وی گفت: من فکر نمی‌کنم که اصولگرایان غیر از دوپینگ در انتخابات پیش رو توفیقی پیدا کنند و ممکن است در صورت نیامدن رئیسی با چند کاندیدا به عرصه رقابت بیایند.

تاجرنیا با اشاره به احتمال حضور قالیباف در انتخابات اشاره کرد و گفت: قالیباف تجربه شکست خورده‌ای دارد که اگر حضور پیدا کند یک شکست دیگر در انتخابات ریاست جمهوری را در کارنامه خود اضافه می کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر