کد خبر: 184371
A

معاون امنیتی وزیر کشور: دو عنصر پشتیبان نیرو‌های تروریستی در چابهار دستگیر شدند/ عناصر تروریستی ایرانی نبودند

مجید میراحمدی گفت: در گزارش‌های اولیه دستگاه‌های اطلاعتی، عناصر تروریستی ایرانی نیستند و ملیت واقعی و هویت آن‌ها در حال بررسی است.

معاون امنیتی وزیر کشور: دو عنصر پشتیبان نیرو‌های تروریستی در چابهار دستگیر شدند/ عناصر تروریستی ایرانی نبودند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مجید میراحمدی، معاون امنیتی وزیر کشور با بیان اینکه در گزارش‌های اولیه دستگاه‌های اطلاعتی، عناصر تروریستی ایرانی نیستند و ملیت واقعی و هویت آن‌ها در حال بررسی است، گفت: دو عنصر پشتیبان نیرو‌های تروریستی که زمینه حضور این‌ها برای عملیات در چابهار را فراهم کردند و غیرایرانی هستند توسط نیرو‌های امنیتی دستگیر شده اند.

او ادامه داد: درگیری‌ها در چابهار و راسک به پایان رسیده است. ۱۸ نفر از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند. احتمالا این عدد به ۱۹ هم برسد، چون جنازه متلاشی شده برخی از آن‌ها قابل شناسایی نیست. برآورد‌های فرماندهان میدانی این است که احتمالا ۱۹ تروریست به هلاکت رسیده اند در واقع تمام عوامل این عملیات تروریستی کشته شدند و هیچ کدام جان سالم به در نبردند.

وی افزود: این یک استثنا عملیاتی است که در چنین حجمی و در چند نقطه متفاوت همزمان عملیات صورت گیرد و تمامی عوامل آن‌ها کشته شوند. از نظر توان عملیاتی و قدرت فرماندهی کار نیرو‌های حافظ امنیت مثال زدنی و قابل ستایش است.

میراحمدی با بیان اینکه با آمادگی و رشادت نیرو‌های حافظ امنیت هیچ کدام از اهداف تروریست‌ها محقق نشد، گفت: هدف آن‌ها این بود که مقر‌های سپاه را تصرف کنند که به هیچ‌کدام از اهداف‌شان نرسیدند. علت طولانی شدن عملیات این بود که عناصر با گروگان گرفتن مردم بی‌گناه و سپر انسانی مشکلاتی را برای عملیات نیرو‌های ما فراهم کردند، اما فرماندهان سپاه و فراجا با درایت و تدبیر تمامی گروگان‌ها را آزاد کردند و بعد عملیات را انجام دادند.

وی یادآور شد: در میان شهدای راسک ۳، ۴ شهید بلوچ اهل سنت هستند که مقابل تروریست‌های اجاره‌ای رژیم صهیونیستی ایستادگی کردند.

معاون امنیتی وزیر کشور با بیان اینکه در گزارش‌های اولیۀ دستگاه‌های اطلاعتی، عناصر تروریستی ایرانی نیستند و ملیت واقعی و هویت آن‌ها در حال بررسی است، گفت: دو عنصر پشتیبان نیرو‌های تروریستی که زمینه حضور این‌ها برای عملیات در چابهار را فراهم کردند و غیرایرانی هستند توسط نیرو‌های امنیتی دستگیر شده اند.

وی افزود: از حیث غلبه و مدیریت و شکست اقدامات تیم‌های ترریستی باید را تحسین کرد و درود می‌فرستیم به روح شهدای این عملیات البته تعدادی از مردم بی‌گناه هم توسط تک‌تیرانداز‌های تروریست‌ها هدف قرار رفتند از جمله یک مادر و دو کودک که حال یکی از دختران خردسال وخیم گزارش شد که با تلاش تیم‌های پزشکی ان شا الله از شرایط بحرانی خارج شده است.

میراحمدی گفت: تعداد شهدا تا کنون ۱۰ نفر است البته چند تن از مجروحین حال مساعدی ندارند ان‌شاالله بهبود پیدا کند، اما عدد نهایی و قطعی را فرماندهان و مسئولان قرارگاه جنوب شرق اعلام می‌کنند.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر