کد خبر: 19179
A
اختصاصی دیده بان ایران

واکنش دستیار ویژه رئیس جمهور به تصمیم دبیر شورای نگهبان در باره اقلیت های دینی: یونسی: دولت همچنان،‌ از حقوق قانونی اقلیت ها دفاع خواهد کرد/ شورای نگهبان،‌بر اساس قانون،‌ مسوولیتی در خصوص نظارت بر انتخابات شورای های اسلامی شهر و روستا ندارد

آیت الله احمد جنتی،‌ اواخر هفته پیش، با انتشار و ابلاغ دستورالعملی که نسخه ای از آن در اختیار رسانه ها قرار گرفت،‌ نوشت که اقلیت های دینی اجازه ثبت نام و شرکت در انتخابات شوراهای شهر و روستای مناطقی از کشور که اکثریت ساکنان آن مسلمان هستند، ندارند. این تصمیم دبیر شورای نگهبان با واکنش و عکس العمل بسیاری ازجمله نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی رو به رو شد.

واکنش دستیار ویژه رئیس جمهور به تصمیم دبیر شورای نگهبان در باره اقلیت های دینی: یونسی: دولت همچنان،‌ از حقوق قانونی اقلیت ها دفاع خواهد کرد/ شورای نگهبان،‌بر اساس قانون،‌ مسوولیتی در خصوص نظارت بر انتخابات شورای های اسلامی شهر و روستا ندارد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور، در واکنش به نامه اخیر دبیر شورای نگهبان،‌ مبنی بر ممنوعیت ثبت نام اقلیت های دینی در انتخابات شوراهای شهر و روستا، اطمینان داد که دولت تدبیر و امید ،‌همچنان از حقوق قانونی اقلیت های دینی،‌ دفاع خواهد کرد.

 دسیتار ویژه رییس جمهوری در امور اقلیت های دینی و مذهبی، در همین باره خطاب به اقلیت های دینی،‌ تاکید کرد: دولت و همراه با مجلس ، قطعا ازحقوق آنها دفاع می کند و جای هیچ نگرانی نیست.

به گزارش دیده بان ایران؛ آیت الله احمد جنتی،‌ اواخر هفته پیش، با انتشار و ابلاغ دستورالعملی که نسخه ای از آن در اختیار رسانه ها قرار گرفت،‌ نوشت که اقلیت های دینی اجازه ثبت نام و شرکت در انتخابات شوراهای شهر و روستای مناطقی از کشور که اکثریت ساکنان آن مسلمان هستند، ندارند. این تصمیم دبیر شورای نگهبان با واکنش و عکس العمل بسیاری ازجمله نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی رو به رو شد.

علی یونسی،‌گفت: بر اساس قانون مصوب مجلس،‌ که سالها پیش به تایید شورای نگهبان هم رسیده،‌ مجلس شورای اسلامی نهاد اصلی ناظر بر انتخابات شوراهاست و قانون هم تکلیف را روشن ساخته است.

دستیار ویژه رییس جمهوری،‌ با غیرعملی خواندن،‌ دستورالعمل مذکور، خاطرنشان کرد که دولت،‌ با همراهی که از سوی رییس محترم مجلس،‌ صورت گرفت،‌ مطابق قانون عمل خواهد کرد و تاکنون نیز همینگونه بوده است.

یونسی،‌ از حقوقدانان شورای نگهبان، پرسید که آیا مصوبه ای در این باره وجود دارد یا اینکه این دستورالعمل، تصمیم شخصی دبیر محترم شورای نگهبان است. زیرا شورای نگهبان،‌بر اساس قانون،‌ مسوولیتی در خصوص نظارت بر انتخابات شورای های اسلامی شهر و روستا ندارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر