کد خبر: 19593
A

گزارش واشنگتن پست از مناظره اول نامزدهای ریاست جمهوری ایران/رئیسی بازنده اصلی مناظره بود

روزنامه «واشنگتن پست» با انتشار گزارشی درباره مناظره اخیر میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران اشاره می کند که ابراهیم رئیسی یکی از نامزدهای اصلی اصولگرایان آن گونه که انتظار می رفت ظاهر نشد.

گزارش واشنگتن پست از مناظره اول نامزدهای ریاست جمهوری ایران/رئیسی بازنده اصلی مناظره بود
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛  این روزنامه می نویسد:«او عملکردی ضعیف داشت. بحث روز جمعه متمرکز بر روی مسائل اجتماعی بود. روحانی میانه رو در برابر رئیسی و قالیباف از جناح اصولگرا و هم چنین میرسلیم قرار گرفته بود. اسحاق جهانگیری نیز در این مناظره روحانی را همراهی می کرد. ناظران سیاسی متفق القول می گویند که رئیسی نتوانست خود را نشان دهد و تاثیر اندکی بر روی مخاطبان گذاشت» 
 

 

این روزنامه در ادامه می نویسد:«او هیچ جاذبه ای نداشت و به طور گسترده درباره افزایش مبلغ یارانه نقدی برای فقرا صحبت می کرد تلاشی برای دنبال کردن پیام پوپولیستی احمدی نژاد. برخی از تحلیلگران می گویند او به وضوح تصمیم به آرام ماندن گرفته بود و از هرگونه برخورد با دیگر نامزدها پرهیز کرد.
 رئیسی سیاست پوپولیستی از بین بردن فقر، کاهش بیکاری و تامین مسکن توسط دولت را مطرح کرده است با این حال، برخی دیگر باور دارند که او بدیل منسجمی در برابر برنامه روحانی ارائه نداده و اصلا قادر نیست در برابر او بایستد. 
این طیف معتقدند که رئیسی بازنده اصلی مناظره روز جمعه بود و پرسش این است که آیا هنوز هم حاضر است رقیب اصلی روحانی باشد». 

 

این روزنامه در ادامه با اشاره به این که قالیباف بهتر از رئیسی ظاهر شد می نویسد:«قالیباف در انتخابات گذشته به روحانی باخت. طرفداران روحانی او را به ریخت و پاش بیش از اندازه در شهرداری متهم کرده اند. 

 

قالیباف نیز شعارهای پوپولیستی داد اما در مقایسه با رئیسی چهره سیاسی بهتری و شناخته شده تری از خود نشان داد به عنوان یک تکنوکرات که سابقه طولانی در بخش خدمات عمومی دارد و دارای پایگاه حمایتی بیش تری در مقایسه با رئیسی است. قالیباف سخنوری را می داند و در مورد مسائل مختلف سیاستگذاری عمومی اطلاعات بیش تری در مقایسه با رئیسی دارد و این سبب می شود تا مدعی قوی ریاست جمهوری باشد». 
واشنگتن پست در ادامه حملات تند جهانگیری معاون روحانی علیه قالیباف را غیر منتظره می خواند و می نویسد:«او به قالیباف درباره عدم توانایی اش درباره تفکیک زباله تهران در دوران ریاست اش بر شهرداری اشاره کرد. او گفت قالیباف در سمت شهرداری ناتوان بوده اما مانند یک مسئول کل کشور صحبت می کند. عملکرد جهانگیری ستایش ایرانیان در رسانه های اجتماعی را برانگیخت او به طور قطع برنده مناظره بود». 

 منبع: روز نو 

این روزنامه در ادامه اشاره می کند که جهانگیری نامزد در سایه است و در این باره می افزاید:«او اگر به موقع از مناظره و صحنه رقابت سیاسی کناره گیری نکند به ارای روحانی ممکن است اسیب بزند و ارای اصلاح طلبان دچار چند دستگی شود»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر