کد خبر: 20492
A
حمله کور به «روحانی» که گارد حفاظت انصار المهدی (عج) را هدف قرار داد

تخریب نیروهای سپاه توسط رسانه‎های بسیج

کانال خبرگزاری دانشجو از رسانه‌های منتسب به بسیج با انتشار تصویری که در آن، یکی از محافظان رئیس‌جمهور، دست خود را به زیر کت خود برده است چنین تیتری را انتخاب نموده است: «دست محافظ روحانی بر سلاح برای مقابله با کارگران معترض حین سخنرانی وی». این وارونه نمایی، را عملاً می‎توان حمله بخشی از بسیج به بخشی از سپاه تعبیر کرد.

تخریب نیروهای سپاه توسط رسانه‎های بسیج
 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، کانال خبرگزاری دانشجو از رسانه‌های منتسب به بسیج با انتشار تصویری که در آن، یکی از محافظان رئیس‌جمهور، دست خود را به زیر کت خود برده است چنین تیتری را انتخاب نموده است: «دست محافظ روحانی بر سلاح برای مقابله با کارگران معترض حین سخنرانی وی». این وارونه نمایی، را عملاً می‎توان حمله بخشی از بسیج به بخشی از سپاه تعبیر کرد.

 

خیانت رسانه های بسیج به سپاه

سکانس اول:

فاجعه ریزش معدنی در آزادشهر استان گلستان قلب ملتی را مغموم می‌کند. تعداد زیادی از معدن کاران صبور و خستگی‌ناپذیر داغ بر دل نشسته، درصدد کمک‌رسانی هستند. معدن کارانی از دیگر شهرها و استان‌ها نیز برای امدادرسانی و کمک به نیروهای امدادی، به آزادشهر می‌روند. دولت جمهوری اسلامی نیز تمام امکانات خود را برای خدمت‌رسانی بسیج می‌کند. تمام تلاش‌ها برای نجات جان حبس شدگان در معدن و همچنین خروج اجساد جان‌باختگان از آن مکان ادامه دارد.

 

سکانس دوم:

دکتر روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور تصمیم می‌گیرد به آزادشهر سفر کند. او که در کارزار رقابت‌های انتخاباتی قرار دارد و برای تمدید زمان ریاست جمهوری خود برای یک دوره دیگر، در حال تلاش و تکاپو است شخصاً برای اطلاع از پیشبرد امور و اوضاع میدانی، در محل حادثه حضور می‌یابد.

 

تیم مشاوران روحانی با این تصمیم او مخالفت می‌کند و دلیل آن را نیز فضای غمبار محل حادثه و احتمال وقوع اتفاقات پیش‌بینی‌نشده ذکر می‌کند و تبعات آن را برای انتخابات ریاست جمهوری به وی گوشزد می‌کند اما رئیس‌جمهور که همچنان رئیس‌جمهور تمام ملت ایران است و از ابعاد فاجعه اتفاق افتاده، مطلع است بر تصمیم خود پافشاری می‌کند و می‌گوید:« من رییس‌جمهور زمان درد مردم و التهاب آنان هستم اگر فریاد آنان در برابر من، سبب آرامش ملی خواهد شد من باید بروم؛ من تنها به معدن می‌روم تا معدن‌چیان برای فریاد کشیدن بر سر بالاترین مقام رسمی احساس آرامش و راحتی کنند ؛ این افتخار من است.»

 

روحانی به آزادشهر می‌رود. با تک تک خانواده معدنچیان داغدار در فضای آرام دیدار می‌کند و با حضور در محل حادثه، به گفتگو با معدنچیان و افراد حاضر در کنار معدن فروریخته می‌پردازد و با درد و دل آنان و انتقاداتشان مواجه می‌شود. معدنچیان صدای خود را برای انتقاد از رئیس‌جمهور، بالا می‌برند و حتی او را که بالاترین مقام اجرایی کشور است «تو» خطاب می‌کنند و سفره دل خویش را گسترده و هر آنچه در سینه دارند برای روحانی نمایان می‌کنند و هیچ‌کس هم متعرض کلام آنان نمی‌شود و "هیچ برخوردی" نیز با آنان صورت نمی‌گیرد.

 

سکانس سوم:

رسانه‌های جناح اصولگرا و به‌ویژه رسانه‌هایی که با بودجه بیت‌المال اداره می‌شوند و شبانه‌روز در حال صرف این بودجه در مسیر ایجاد شکاف در جامعه و سیاه نمایی اوضاع کشور و تخریب دستاوردهای دولت هستند و عملاً چیدمان برنامه‌های تخریبی آنان در خدمت جناح سیاسی خاصی در کشور است از روز وقوع انفجار و ریزش معدن و بی‌توجه به دلایل ایجابی چنین فاجعه‌ای، شروع به تخریب دولت و شخص رئیس‌جمهور می‌کنند.

 

از مقصر جلوه دادن دولت در این حادثه آغاز می‌کنند و بی انصافانه، آن را به وقایع گذشته متصل می‌سازند و در جهت تخریب دکتر روحانی در انتخابات، از کوچک‌ترین دستاویزی صرف‌نظر نمی‌کنند.

 

رسانه‌های مذکور بااطلاع از تصمیم رئیس‌جمهور برای حضور در محل حادثه، چنین تصمیمی را صرفاً در راستای اهداف انتخاباتی تفسیر می‌کنند و هدف از چنین برنامه‌ای را جلب آرای مردم بیان می‌نمایند اما پس از حضور دکتر روحانی در آزادشهر و دیدار با خانواده‌های داغدار و معدنچیان دل‌سوخته، با انتشار تصاویر و فیلم‌هایی، اقدام به القای چنین پیامی به جامعه می‌نمایند که معدنچیان، به روحانی حمله نموده و محافظان وی نیز با برخورد شدیدی، با آنان مقابله نموده‌اند. حتی تصویری منتشر می‌کنند و یکی از محافظان روحانی را در هنگام سخنرانی وی، دست به اسلحه نمایش داده و تلاش می‌کنند به مردم، این پیام را منتقل نمایند که تمام کشور نسبت به روحانی، همین ذهنیت رادارند و دوران وی، تمام‌شده است.

 

پشت‌صحنه:

آنچه بر همگان واضح و مبرهن است آن است که رسانه‌های اصولگرا و به‌ویژه طیف رسانه‌های وابسته به بیت‌المال و بالأخص رسانه‌های منتسب به نهادهای نظامی، بی‌توجه به ابعاد این فاجعه، در مسیر بهره‌برداری انتخاباتی از این حادثه قدم برداشتند و از بزرگ‌ترین هدف خود که همانا شکست روحانی در انتخابات است علناً رونمایی کرده و به جامعه فهماندند که تمام اتفاقات جامعه برای آنان، رنگ و بوی انتخاباتی دارد.

 

اگر معدن دچار ریزش شده است پس بدون توجه به آلام بازماندگان و خانواده جان‌باختگان، حسن روحانی باید تخریب شود، اگر بناست معاون اول رئیس‌جمهور به آزادشهر برود حسن روحانی باید تخریب شود که چرا خودش نمی‌رود، اگر بناست روحانی به محل حادثه برود باید وی را تخریب کرد که حتماً برای این سفر، اهداف انتخاباتی دارد، اگر روحانی مورد اعتراض برخی از معدنچیان قرار گرفت باید وقایع اتفاق افتاده را به نحوی منتشر کرد که حکایت از شکست روحانی در اهداف و سقوط محبوبیت وی دارد و اگر تیم محافظان رئیس‌جمهور، مانع از برخورد فیزیکی برخی از افراد حاضر در محل حادثه با روحانی شدند باید به نحوی در جامعه اطلاع‌رسانی کرد که نمایانگر خشونت محافظان روحانی و حمله به مردم باشد و به‌این‌ترتیب، حسن روحانی را تخریب کرد.

 

حقایق:

1- سردار «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: «احدی در سپاه چه از پاسداران و چه از فرماندهان مانند گذشته حق دخالت سیاسی و جناحی در انتخابات و تخریب کاندیداها را ندارند.»(روزنامه شرق/18 اسفند 1395)

 

2- «خبرگزاری فارس، خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری نسیم، خبرگزاری دانشجو، روزنامه جوان، سایت مشرق و سایت برهان شناخته‌شده‌ترین رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران هستند.»(سایت روزنامه دولتی ایران/26 فروردین 1392)

 

3- کریمی مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان: «افرادی بالباس کارگر با سنگ و آجر به ماشین رئیس‌جمهور حمله کردند و بدترین کلمات را نثار رئیس‌جمهور کردند و از سنگ و آجر ماشین رئیس‌جمهور را بی‌نصیب نگذاشتند. دردناک‌ترین لحظه حضور جوانان موتورسواری بود که هیچ شباهتی با مصیبت‌زدگان نداشتند و با شعار رئیس‌جمهور ٤ درصدی مشغول تحریک خانواده‌ها بودند. آنان برای رسیدن به هدفشان می‌خواستند محافظان رئیس‌جمهور را "عصبانی" کنند اما احسن به آنان که هرچه سنگ و مشت و فحش خوردند کوچک‌ترین عکس‌العملی نشان نداند. آنان بی‌حرمتی را به‌جایی رساندند که بدترین کلمات را نثار رئیس‌جمهور و همراهانشان کردند؛ اما رئیس‌جمهور بزرگوارانه شنید و تحمل کرد و رفت.»(سایت دیده بان ایران/19 اردیبهشت 1396)

 

4- سردار «خوش نواز» فرمانده سپاه حفاظت انصار المهدی (عج): «در حقیقت حفاظت از شخصیت‌های عالی‌رتبه نظام جمهوری اسلامی ایران و اماکن حیاتی و حساس از طرف سپاه پاسداران بر عهده سپاه انصار المهدی (عج) قرارگرفته که من نیز هم‌اکنون فرماندهی آن را بر عهده‌دارم.» (خبرگزاری فارس/9 اردیبهشت 1392)

 

تکمله:

1- اگر نگاهی گذرا به رسانه‌های وابسته به نهادهای نظامی بیندازیم مشاهده می‌نماییم روزانه صدها خبر و مطلب در جهت تخریب دولت حسن روحانی منتشر می‌شود که به‌هیچ‌عنوان در قالب انتقاد سازنده دسته‌بندی نمی‌شود و تماماً نوک پیکان هجمه را به سمت‌وسوی دولت یازدهم و اصلاح‌طلبان نشانه رفته است، این در حالی است که بودجه این رسانه‌ها از بیت‌المال تأمین می‌شود و بنا به قوانین نیروهای مسلح، حق ورود به بازی‌های سیاسی و تخریب سیاستمداران و به‌ویژه نامزدهای انتخابات را ندارند.

 

2- در موضوع معدن یورت آزادشهر، آش رسانه‌های منتسب به این نهادهای نظامی، به‌قدری شور شد که برای تخریب روحانی، به تخریب بخشی از نیروهای سپاه روی آوردند. علاوه بر مطالبی که در مورد سفر رئیس‌جمهور به آزادشهر در سطور فوق مطرح شد این مطلب نیز حائز اهمیت است که اولین رسانه‌هایی که در سایتها و کانال‌های خود به انتشار مطالبی با عنوان اعتراض و حمله به رئیس‌جمهور در آزادشهر پرداختند خبرگزاری‌های فارس و تسنیم و دانشجو بودند.

 

اینان با انتشار تصاویر و فیلم‌های معترضانی که با سنگ و چوب به خودروی حامل رئیس‌جمهور حمله کرده و حتی با جهش بر روی خودروی وی، با لگد به شیشه اتومبیل نیز ضرباتی را وارد کردند تلاش کردند جنگ روانی دیگری را علیه رئیس‌جمهور و حامیان وی آغاز کنند و او را قدری از کارزار انتخاباتی عقب بیندازند.

 

البته پس‌ازاین ماجرا، مشخص شد حمله‌کنندگان و فحاشان، لباس شخصی‌های سازمان‌دهی شده بودند که برای تخریب روحانی در محل حادثه آمده بودند.

 

در این ماجرا و در یک دروغ سازی آشکار، برخی رسانه‌ها اقدام به انتشار مطالبی کردند که رفتار محافظان رئیس‌جمهور با مردم را ناشایست و زننده جلوه می‌داد؛ درحالی‌که در این ماجرا، محافظان رئیس‌جمهور، نهایت همکاری را با مردم و معدنچیان و خانواده‌های آنان داشتند و نتنها برخورد نامناسبی از آنان سر نزد بلکه با وجود هوشیاری بیشترین همکاری و همراهی را داشتند.

 

کانال خبرگزاری دانشجو از رسانه‌های منتسب به بسیج دانشجوی با انتشار تصویری که در آن، یکی از محافظان رئیس‌جمهور، دست خود را زیر کت خود قرار داده است چنین تیتری را انتخاب کرده بود: «دست محافظ روحانی بر سلاح برای مقابله با کارگران معترض حین سخنرانی وی». این وارونه نمایی، عملاً حمله بخشی از بسیج به نیروهای از سپاه قابل تعبیر است.

 

این رسانه‌ها از بس در تلاش برای تخریب روحانی هستند فراموش کرده‌اند که با تخریب محافظان روحانی، عملاً در حال تخریب بخش مهمی از نیروهای سپاه هستند.

 

3- باید بپذیریم که تیم حفاظت از مسئولین کشور، یکی از زحمتکش‌ترین و درعین‌حال مظلوم‌ترین اقشار جامعه هستند که برای مصونیت هرچه بیشتر نظام جمهوری اسلامی و مقامات عالی آن، از جان خویش مایه می‌گذارند. وظیفه خطیر و سنگین آنان ایجاب می‌کند تمام توان و نیروی خود را برای حفاظت از مسئولین کشور به‌کارگیرند و مانع از هجوم مهاجمان شوند.

 

برخورد با مهاجمان، از بدیهی‌ترین وظایف محافظین است و هرگونه قصور و کوتاهی، صدمات جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت. باید قدردان زحمات آنان بود و نباید به نحوی عمل کرد که موجب تخریب وجهه آنان در جامعه شود و این‌گونه وانمود شود که محافظان، مانعی برای دسترسی مردم به مقامات نظام هستند.

 

خبرسازی‌هایی از قبیل اقدامی که خبرگزاری دانشجو انجام داده است و در مورد محافظان رئیس‌جمهور، وارونه نمایی کرده است مصداق بارز نمک‌نشناسی و بی‌خردی محض است.

 

4- یکی از مقامات عالی رتبه در تیم حفاظتی دکتر روحانی در گفتگوی غیررسمی با مدیرمسئول رویداد٢٤ در خصوص حواشی اتفاقات رخ داده در بازدید رئیس‌جمهور در معدن یورت آزادشهر، ضمن دلخوری و افسوس نسبت به حاشیه‌سازی‌های رسانه‌ای در خصوص تیم حفاظتی دکتر روحانی گفت: تیم حفاظتی رئیس‌جمهور در این ایام [انتخابات ریاست جمهوری] در اوج آمادگی است اما ما با درک شرایط روحی و روانی بازماندگان کوچک‌ترین برخوردی با حادثه دیدگان معدن نداشتیم. در تمامی تصاویر و فیلم‌ها مشخص است که همکاران بنده با هوشیاری بالا صرفاً به دنبال حفظ آرامش بودند و کوچک‌ترین تعرضی به معترضان نداشتند. متأسفانه ما آن‌قدر مظلومیم که حتی نمی‌توانیم در برابر این هجمه‌ها از خود دفاع کنیم!

 

5- لازم به ذکر است که «بخش عمده سهام معدن یورت متعلق به موسسه "قرض‌الحسنه بسیجیان" است. بر اساس گزارش‌گیری مدیره معدن زغال‌سنگ یورت، سه عضو از پنج عضو هیئت‌مدیره این معدن وابسته به «گروه مالی مهر اقتصاد» هستند. بانک مهر اقتصاد بانام موسسه قرض‌الحسنه بسیجیان در سال ۱۳۷۲ تأسیس‌شده است.» (خبرگزاری ایلنا/ 15 اردیبهشت 1395)

 

آیا فرماندهان بسیج، پاسخگوی اقدامات خود در قبال معدن یورت خواهند بود؟-رویداد 24

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر