کد خبر: 20676
A
مختاباد در گفتگو با دیده بان ایران

لیستی ارائه کردند که نمی تواند شورای شهر را اداره کند/ چگونه است که منتقدین سیاست های شهرداری از این لیست حذف شده اند اما کسانی که در این سالها همیشه سنگ شهرداری را به سینه می زدند در لیست قرار گرفته اند

گویا آقایان نسبتی با حزب کمونیسم شوروی دارند که گوشه ای نشستند و به صورت پادگانی سیستمی را طراحی کردند

لیستی ارائه کردند که نمی تواند شورای شهر را اداره کند/ چگونه است که منتقدین سیاست های شهرداری از این لیست حذف شده اند اما کسانی که در این سالها همیشه سنگ شهرداری را به سینه می زدند در لیست قرار گرفته اند

دیده بان ایران_ محمود اکبری کیا : انتقادات به ساختار ارائه لیست انتخاباتی شورای شهر تهران که توسط شورایعالی اصلاح طلبان منتشر شده است، همچنان ادامه دارد. سید عبدالحسین مختاباد عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران در گفتگو با دیده بان ایران این ساختار را معیوبی می داند و معتقد است که شکل امنیتی دارد.

وی با بیان اینکه بهتر بود شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان قبل از ارائه لیست با اعضاء اصلاح طلب شورای شهر جلسه ای برگزار می‌کردند، اظهار کرد: در شورای شهر تهران 12 نفر اصلاح طلب بودند و باید به آنها احترام می گذاشتند و با این افراد صحبت می‌کردید و بعد از آن اعلام می کردند که برنامه های شما را قبول نداریم اما این شورایعالی سیاستگذاری حتی یک بار با ما جلسه برگزار نکرد.

مختاباد با اشاره به چرخش نخبگان که از سوی برخی از اعضاء شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان مطرح شده است گفت: اصطلاحی که دوستان  و به ویژه آقای عارف عنوان کردند اگر خودشان معتقد به گردش نخبگان هستند چرا 30 سال است در مدیریت کشور هستند و اجازه نمی دهند که کسی دیگر به جای ایشان قرار بگیرد؟

وی ادامه داد: امیدوارم که دو سال دیگر که انتخابات مجلس برگزار می شود، هیچ کدام از این افراد در لیست تهران قرار نگیرند تا به قول خود دوستان گردش نخبگان صورت گیرد که البته که این ادعا درست نیست برای اینکه این افراد چندین سال تجربه کسب کردند و باید از تجربیات انها استفاده شود.

این عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران افزود: لیستی که دوستان ارائه کرده اند به نظر بنده نمی تواند شهرداری و شهر را اداره کند، چرا که تخصص این کار رو ندارند.

مختاباد گفت: چطور منتقدین سیاست های شهرداری از این لیست حذف شدند اما کسانی که در این سالها همیشه سنگ شهرداری را به سینه می زدند تو لیست قرار گرفتند.

وی ادامه داد: بنده از آقای مسجد جامعی خیلی گله مندم که ایشون باید انصراف می دادند؛ ما چه خوب و چه بد ایشان را 4 سال به عنوان لیدر جریان اصلاحات در شورای شهر تحمل کردیم و ایشان به عنوان اعتراض هم که شده نباید ایشان در این لیست قرار می‌گرفت.

سید عبدالحسین مختاباد با بیان اینکه این درست نیست که پادگانی و یک سوی عمل کنند، افزود: این رفتار خوبی نیست و گویا آقایان یک نسبتی با حزب کومونیسم شوروی دارند که گوشه ای نشستند و به صورت پادگان سیستمی را طراحی کردند.

وی با انتقاد از عضویت اعضاء شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در لیست انتخاباتی اظهار کرد:  باید کسانی که دم از آزادی می زنند آن را نشان دهند و از جایگاهی که در آن قرار گرفتند بگذرند و آزاد اندیشی را نشان دهند، این نمی شود که فردی خودش هم داور باشد و هم بازیکن! این کار کار زشتی است که انجام دادند و یکی از دلایلی که بنده انصراف نمی دهم این است.

عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران لابی ها را برای ارائه لیست تأثیرگذار دانست و گفت: اگر لابی ها تأثیر گذار نبود این لیست منتشر نمی شد و  قطعا لابی صورت گرفته که لیست اینگونه ای منتشر شده  است.

مختاباد گفت: لیستی که اصولگرایان منتشر کردند یک لیست منتقطی است که کل مجموعه ای که چند سال در شورا حضور داشتند و صاحب تجربه هستند را در نظر گرفتند و این اتفاق هم باید در لیست اصلاح طلبان انجام می گرفت و حداقل 60 درصد از افرادی که در شورا بودند در لیست قرار می داند و به تجربه اعضاء احترام می گذاشتند.

وی در پایان خطاب به سید محمد خاتمی غزلی از حافظ خواند و گفت: زان یار دلنوازم شکریست با شکایت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر