کد خبر: 20789
A

خروج یک هزار فرد مسلح و خانواده آنها از محله «القابون» دمشق

پس از آزادی محله «القابون» دمشق به دست ارتش و نیروهای مقاومت سوریه، حدود یک هزار فرد مسلح به همراه خانواده هایشان طی توافقی با دولت سوریه، از این منطقه خارج شدند.

خروج یک هزار فرد مسلح و خانواده آنها از محله «القابون» دمشق

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در پی آزادی محله «القابون» دمشق، اولین گروه از تروریست ها به همراه خانواده هایشان این شهر را ترک کردند. 

شبکه الاخباریه سوریه روز گذشته از آزادی محله «القابون» واقع در شمال شرق دمشق و کنترل کامل آن توسط ارتش این کشور خبر داده بود.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که از صبح امروز (یکشنبه) اتوبوس هایی برای خروج افراد مسلح و خانواده هایشان از این محله و انتقال آنها به «ادلب» تدارک دیده شده است.
پس از آزادسازی این محله، توافقی میان دولت سوریه و تروریست ها حاصل شد تا این منطقه به طور کلی از حضور تروریستهایی که مصالحه را نمی‌پذیرفتند، تخلیه شود.
بر اساس این گزارش، این محله طی هفته های گذشته شاهد درگیری های خشونت بار میان ارتش سوریه و تروریست ها بوده است.
تروریست ها بیش از چهار سال محله القابون را به پایگاهی برای حملات و اقدامات تروریستی خود علیه مناطق مجاور دمشق تبدیل کرده بودند.
درگیری های صبح جمعه بین ارتش و تروریست های تکفیری در ورودی منطقه «الحفیریه» در محله «القابون» متمرکز بود. 
ارتش سوریه صبح شنبه تونل ارتباطی میان محله القابون و غوطه شرقی را کشف و تروریست های موجود در این محله را در محاصره کامل قرارداد. 
ارتش سوریه از روز شنبه 12 فروردین عملیات خود را در محله القابون از سر گرفت. 
این عملیات به دلیل حمله گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره به شرق پایتخت دو هفته متوقف شده بود. 
برخی از محله های شرقی پایتخت و شهرک ها و مناطق غوطه شرقی دراستان ریف دمشق محل حضور تروریست های تکفیری هستند و از آن جا اقدام به خمپاره باران مناطق مسکونی شهردمشق و حومه آن می کنند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر