کد خبر: 21102
A
رئیس ستاد روحانی در کردستان مطرح کرد:

مردم کردستان بیش از 70 درصد به روحانی رای می‌دهند

رئیس ستاد روحانی در کردستان گفت: پیش‌بینی می‌شود روحانی در این دوره بیش از 70 درصد رای را به خود اختصاص دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، جلال جلالی‌زاده عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه عملکرد دولت تدبیر و امید را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اجرایی شدن وعده‌های 10 ماده‌ای روحانی که برخی محقق شده و امید است در دور دوم دولت نیز دستاورد های بیشتری را شاهد باشیم.

وی روحانی را فردی متعهد در اجرای وعده‌ها دانست و گفت: کسی که وعده می‌دهد باید شرایط داخلی و خارجی را در نظر بگیرد. در ایران نیز رئیس‌جمهور برای تحقق مطالبات مردم با مشکلاتی مواجه است. روحانی تنها رئیس‌جمهوری است که از این قالب خارج شده و می‌تواند به وعده‌های خود عمل کند. پیش‌بینی می‌شود در دور دوم دولت بیشتر به مشکلات داخلی توجه شود و مباحث قومیتی اهل‌سنت به عنوان شهروند درجه اول به رسمیت شناخته شود.

رئیس ستاد روحانی رسیدگی به مطالبات اقشار مختلف را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: باید مطالبات دسته‌بندی و به مسائل فرهنگی و هنری توجه شود. تدریس زبان و ادبیات کردی و انتصاب سفیر اهل‌سنت نیز از دیگر وعده‌هایی بود که عملیاتی شد.

جلالی‌زاده تکمیل پروژه‌های اقتصادی نظیر لاستیک‌بارز و پتروشیمی و اتصال راه‌آهن سنندج به کردستان عراق برای دستیابی به دریای مدیترانه را از دیگر وعده‌های عملیاتی برشمرد.

وی عنوان کرد: روحانی در کردستان قدم‌های بلندی را برداشت  طوری‌که معادن زیادی در این استان افتتاح شد.

جلالی‌زاده ارتباط با حکومت‌مرکزی را در حال حاضر تنها از طریق نمایندگان مجلس دانست و ابراز داشت: با توجه به اینکه نمایندگان ما از سابقه سیاسی و اقتصادی برخوردار نیستند معتقدیم کمیته پیگیری مطالبات شامل فعالان سیاسی و مدنی و اجتماعی را تشکیل دهیم و  تمام اقشار و اصناف در آن حضور یابند چراکه از این طریق می‌توان مطالبات را بهتر با حکومت مرکزی مطرح کرد.

رئیس ستاد روحانی در کردستان اظهار امیدواری کرد مردم کردستان بیش از 70 درصد به روحانی رای دهند.

وی از مردم خواست در ساعات اولیه در حوزه رای‌گیری حاضر شوند و دادن رای را به ساعات پایانی موکول نکنند.-ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر