کد خبر: 22258
A
سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت و گو با دیده بان ایران:

اگر نبویان عذر خواهی نکند وزارت خارجه حتما به دستگاه قضایی مراجعه خواهد کرد/از مدعی العموم می خواهیم نسبت به این اظهارات واکنش نشان دهند / این اظهارات تکرار ادعاهایی است که از جای دیگری پخت و پز می شود

سخنگوی وزارت امور خارجه به رویکرد دستگاه دیپلماسی در پیگیری صحبت های نبویان اشاره کرد و گفت: آقای نبویان تاکنون در خصوص این اظهارات خود توضیحی ارائه نکرده اند اقدام نا مناسب خود را هنوز جبران نکرده اند. اگر عذر خواهی نکنند ما حتما به سیستم قضایی مراجعه خواهیم کرد. دستگاه دیپلماسی برای دفاع از کیان کشور و مسئولان کشور حتما این قضیه را در دستگاه قضایی کشور پیگیری می کند. دستگاه دیپلماسی و در راس آن دکتر ظریف با سردار قاسم سلیمانی ارتباط خوبی دارند طرح چنین صحبت های بی منطقی در کشور اسلامی ما جایگاهی ندارد و این صحبت ها بیشتر از زبان معاندان و دشمنان نظام اسلامی ایران شنیده می شود .

اگر نبویان عذر خواهی نکند وزارت خارجه حتما به دستگاه قضایی مراجعه خواهد کرد/از مدعی العموم می خواهیم نسبت به این اظهارات واکنش نشان دهند / این اظهارات تکرار ادعاهایی است که از جای دیگری پخت و پز می شود

دیده بان ایران- سعید سیف: "تکرار ادعاهای که از جای دیگری پخت و پز می شود " واکنش صریح سخنگوی وزارت خارجه در گفت و گو با دیده بان ایران  نسبت به اظهارات عضو جبهه پایداری است. چندی پیش حجت السلام سید محمود نبویان عضو ارشد  جبهه پایداری در اظهارتی عجیب مدعی شده بود "مذاکره کنندگان هسته ای کشورمان در جریان مذاکرات به آمریکایی ها وعده داده اند که سردار قاسم سلیمانی را تحویل این کشور دهند".

این اظهارات نبویان در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران بی سابقه است.  هر چند در چند روز گذشته اظهارات جنجالی این نماینده مجلس نهم با واکنش  وزارت امور خارجه روبرو شده است. اما بازتاب این اظهارات حاشیه ساز همچنان ادامه دارد نبویان سخنان خود را پس نگرفته  و این نگرانی وجود دارد که منافع ملی و امنیت ملی کشور به واسطه چنین اظهاراتی به خطر بیفتد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در  گفت و گو با دیده بان ایران به اظهارات اخیر نبویان و اکنش نشان داده  و نگرانی عمیق خود را نسبت به طرح چنین ادعاهای مطرح می کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان این که سیاست ما در وزارت امور خارجه برخلاف همه بی اخلاقی ها و اتهامات ناراوایی که در چند سال اخیر علیه این دستگاه وجود داشت، سیاست صبر و مدارا بود، به دیده بان ایران گفت: علی رغم اتهامات ناورایی که به دستگاه دیپلماسی وارد شد هرگز فکر نکردیم که به سیستم قضایی مراجعه کنیم و سعی کردیم با توضیح و سخن موضوع را حل و فصل کنیم.

بهرامی در ادامه به اظهارات اخیر نبویان اشاره کرد: اتهاماتی که ایشان به دستگاه دیپلماسی وارد کردند با هیچ معیار و اصول عقلی و  اخلاقی مطابقت ندارد وزارت خارجه انتظار دارد ایشان درباره این اظهارت توضیح داده و اقدام نادرست خود را در طرح این مباحث در جامعه جبران کنند. ایشان باید رسما عذرخواهی کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه به رویکرد دستگاه دیپلماسی در پیگیری این اظهارات اشاره کرد و گفت:

آقای نبویان تاکنون در خصوص این اظهارات خود توضیحی ارائه نکرده اند اقدام نا مناسب خود را هنوز جبران نکرده اند. اگر عذر خواهی نکنند ما حتما به سیستم قضایی مراجعه خواهیم کرد. دستگاه دیپلماسی برای دفاع از کیان کشور و مسئولان کشور حتما این قضیه را در دستگاه قضایی کشور پیگیری می کند. دستگاه دیپلماسی و در راس آن دکتر ظریف با سردار قاسم سلیمانی ارتباط خوبی دارند طرح چنین صحبت های بی منطقی در کشور اسلامی ما جایگاهی ندارد و این صحبت ها بیشتر از زبان معاندان و دشمنان نظام اسلامی ایران شنیده می شود .

بهرام قاسمی در ادامه خاطر نشان کرد:  این قبیل اظهارات مشکوک تکرار ادعاهایی است که در جاهای دیگری پخت و پز می شود. ما معتقدیم که نباید اقتدار ملی و وحدت کشور به سبب این اظهارات آسیب ببیند. این صحبت ها برای دستگاه دیپلماسی کشور هزینه زا است. بنابراین از سیستم قضایی و مدعی العموم می خواهیم نسبت به اظهارات واکنش نشان دهند ما هم در دستگاه دیپلماسی پیگیر دفاع از کیان کشور  و مسئولان آن هستیم.  

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر