کد خبر: 24859
A

شهروندان آمریکایی نگران دسترسی دولت فدرال به اطلاعات شخصی شان هستند

به دنبال درخواست کمیسیون مشورتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکایی از ایالت ها برای ارائه اطلاعات محرمانه رای دهندگان ثبت نام شده در انتخابات، بسیاری از شهروندان آمریکایی از ترس دسترسی دولت فدرال به اطلاعات شخصی شان، ثبت نام در انتخابات را لغو کردند.

شهروندان آمریکایی نگران دسترسی دولت فدرال به اطلاعات شخصی شان هستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، پایگاه اینترنتی هیل نوشت: صدها نفر از رای دهندگان آمریکایی در واکنش به احتمال دسترسی کمیسیون موسوم به یکپارچگی انتخابات که ترامپ به بهانه بررسی تقلب در انتخابات تشکیل داده است، نام خود را از فهرست ثبت نام شدگان در انتخابات خارج کردند.
طبق گزارش شبکه خبری وابسته به ای بی سی نیوز در ایالت دنور آمریکا، در ایالت کلرادو که یکی از ایالت هایی است که از درخواست کمیسیون تحت امر ترامپ برای ارائه اطلاعات محرمانه رای دهندگان ثبت نام شده خودداری کرده است، دو دفتر اجرایی ثبت اسامی رای دهندگان شاهد افزایش چشمگیر رای دهندگانی بوده اند که اقدام به خارج کردن اسامی خود از فهرست ثبت نام شدگان کرده اند. 
ایالت کلرادو به رای دهندگان اجازه می دهد با پرداخت مبلغی به صورت آنلاین اطلاعات خود را به صورت محرمانه در آورده یا از فهرست ثبت نام شدگان خارج شود. 
کمیسیون مشورتی یکپارچگی انتخابات هفته پیش از همه 50 ایالت آمریکا خواست اطلاعات رای دهندگان را در اختیار یک پایگاه اینترنتی دولت فدرال قرار دهد. «کریس کوباچ» معاون این کمیسیون، خواستار ارائه اطلاعات درباره اسامی رای دهندگان، تاریخ تولد، چهار رقم آخر شماره تامین اجتماعی آنها و وابستگی های حزبی شان شده است. 
«وین ویلیام» وزیر ایالت کلرادو آمریکا اطلاعات علنی رای دهندگان را از جمله نام کامل، ادرس، وابستگی حزبی، شماره تلفن، هویت جنسیتی، سال تولد وتاریخ رای دادن افراد را منتشر کرده است. این ایالت از ارائه شماره تامین اجتماعی، شماره گواهینامه یا تاریخ کامل تولد افراد و آدرس ایمیل آنها خودداری کرده است.
بسیاری از ایالت های آمریکایی از ارائه اطلاعات کامل یا بخشی از اطلاعات رای دهندگان بنابر درخواست کمیسیون مذکور خودداری کرده اند. 
گفتنی است ترامپ با این ادعا که میلیون ها رای دهنده غیرقانونی در انتخابات نوامبر گذشته رای داده اند، این کمیسیون را تشکیل داد. وی با این حال هرگز برای اثبات این ادعا ادله ای ارائه نداده است. تحقیقات دولتی و دانشگاهی درباره پرونده های رای دهندگان نشان داده که فقط تعداد محدودی رای غیرقانونی در انتخابات اخیر به صندوق ها ریخته شده است. 
مقامات ارشد انتخاباتی هر دو حزب اصلی آمریکا نیز درباره ادعای ترامپ درباره وجود رای دهندگان غیر قانونی ابراز تردید کرده اند.- ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر