کد خبر: 26742
A

مجمع زنان اصلاح طلب حاصل یک دهه تلاش برای ارتقا مشارکت سیاسی زنان است

عضو مجمع زنان اصلاح طلب گفت: مجمع زنان اصلاح طلب با یک دهه تلاش خاستگاهی برای ارتقا مشارکت سیاسی و فراهم کردن دسترسی زنان به مدیریت های ارشد است تا دغدغه های این قشر در عرصه تصمیم گیری و تصمیم سازی را رفع کند.

مجمع زنان اصلاح طلب حاصل یک دهه تلاش برای ارتقا مشارکت سیاسی زنان است

دیده بان ایران: «اولین کنگره مجمع زنان اصلاح طلب روز گذشته با حضور بیش از 300 نفر از اعضا برگزار و 15 تن از اعضای اصلی شورای مرکزی این حزب و 5 عضو علی البدل آن در حضور نمایندگان ناظر وزارت کشور انتخاب شدند».

 

زهرا نژاد بهرام روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری اولین کنگره مجمع زنان اصلاح طلب خاطرنشان کرد: احزاب زنانه در راستای پاسخگویی به دغدغه زنان، توجه به ضرورت مشارکت سیاسی در سطوح دسترسی به قدرت، رفع تبعیض جنسیتی، تلاش برای ارتقای شایسته سالاری و پاسخ گویی به مطالبات نیمی از جامعه تشکیل می شوند. 

 

وی تصریح کرد: این احزاب معادلات قدرت را بخوبی شناسایی کرده و می دانند برای شناسایی مسایل زنان و ارائه راهکاراهای مناسب برای آن نیازمند استفاده از ابزارهای سیاسی هستند.

 

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، یکی از ابزارهای سیاسی دسترسی به قدرت را استفاده از نهادهای جامعه مدنی برای جامه عمل پوشاندن به اهداف عنوان کرد و گفت: باید تاکید کنم که برجسته ترین نهادهای جامعه مدنی در حوزه قدرت و در حوزه مشارکت سیاسی احزاب هستند.

 

وی تاکید کرد: زنان در راستای دسترسی به قدرت از این ابزار استفاده کردند و تشکیل مجمع زنان اصلاح طلب یکی از رفتارها و تلاش های زنان بوده که برای دسترسی به قدرت انجام شد. 

 

عضو مجموع زنان اصلاح طلب با اشاره به سابقه تشکیل این مجمع عنوان کرد: سابقه همدلی و هم آوایی بین زنان اصلاح طلب به بهار سال 85 بر می گردد و فعالیت آنان به سه دوره از سال های 85 تا 88؛ 88 تا 92 و از 92 تا 96 برمی گردد.

 

وی با بیان اینکه اولین پایه گذارن انجمن مدیرانی بودند که در دولت اصلاحات مسئولیت مدیریتی برعهده داشتند عنوان کرد: دبیر شورای مرکزی انجمن در دوره اول روشنک سیاسی بود و خانم ها شجاعی رییس انجمن، نژادبهرام نایب رییس و محتشمی پور سخنگوی انجمن بودند.

وی ادامه داد: در دوره دوم نیز ریاست مجمع را نرگس کریمی و دبیری آن را خانم قاسمی و در دوره سوم خانم شجاعی رئیس و خانم نوری دبیری آن را برعهده داشتند.

وی گفت: خانم ها شجاعی، بروجردی، امانی، نژادبهرام، سیاسی، فرامرزیان، محتشی پور، فریده ماشینی، رزازی فر، ابتکار، مولاوردی، مصوری منش، صدر اعظم نوری، راکعی، کدیور، جلودارزاده، زهرا احمدی پور، عدالت، مجردی، اثباتی، آقاجری، ابتهاج و عالی پور از جمله بانوانی بودند که از ابتدا در این مجمع فعالیت داشتند و در دوره های بعدی نیز مینایی پور، هاشمی، آذر منصوری، مروتی، کریمی، خوش خلق و گرائیلی و برخی دیگر نیز به این مجمع ملحق شدند. 

وی با اشاره به حضور خانم های جوان در این مجمع یادآور شد: مجمع فرصتی برای تعامل زنان مدیر و زنان اصلاح طلب ایجاد کرده است.

وی گفت: تلاش شد تا از این طریق با افزایش ظرفیت جامعه زنان و گفت و گو، بستری برای تشکیلات سیاسی به نام مجمع زنان اطلاح طلب فراهم شود.

نژادبهرام با اشاره به فعالیت این مجمع همزمان با 4 دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مجمع کار خود را از مجلس هفتم آغاز و تا مجلس دهم ادامه داده است.

به گفته نژاد بهرام، مجمع زنان اصلاح طلب مسیری کاملا حرفه ای طی کرد و توانست دیدگاه ها و آرای افراد علاقه مند به همدیگر را در چالش های گفت و گویی و ارتباطی برطرف و دیدگاه ها را به هم نزدیک کند.

عضو مجمع زنان اصلاح طلب عنوان کرد: برخلاف بسیاری از احزاب که اول حزب تشکیل و بعد زنان در آن حاضر می شوند؛ برای تشکیل مجمع ابتدا افراد احساس نیاز کردند که می توانند در کنار هم قرار گرفته و گفت و گو کنند و در نهایت تشکیلات سیاسی به نام مجمع زنان اصلاح طلب ایجاد کردند.

وی ادامه داد: فعالیت مجمع از این جهت قابل تامل است که تمایل به قدرت را فرصتی برای نشر اخلاقیات در عرصه قدرت و ارتقای زنان در مشارکت سیاسی می داند و حاصل فعالیت های جمعی در طول 11 سال گشته است. 

عضو مجمع زنان اصلاح طلب با اشاره به اینکه مجمع در سطح استان های کشور دارای نمایندگی است، افزود: حضور اعضا در شهرستانها فرصت هم آوایی و یکپارچگی در رویکردهای انجمن در سراسر کشور را ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: این حزب زنانه در عرصه قدرت به نوعی وارد شده که می تواند منافع تخصی زنان را با رویکرد اطلاح طلبانه مورد توجه قرار دهد و خاستگاهی برای دسترسی زنان به مدیریت های ارشد است به نحوی که این امکان را برای رفع دغدغه زنان در عرصه تصمیم گیری و تصمیم سازی رفع کند

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر