کد خبر: 26766
A
جلال میرزایی عضو فراکسیون امید در گفت و گو با دیده بان ایران:

عملکرد رحمانی فضلی قابل دفاع است/ رحمانی فضلی تا جاییکه امکان پذیر بوده از حقوق احزاب و تشکل ها دفاع کرده است

جلال میرزایی نماینده اصلاح طلب مجلس: عملکرد وزیر کشور قابل دفاع است. رحمانی فضلی تا جاییکه امکان پذیر بوده با تبعیت از دولت روحانی با دغدغه حفظ امنیت از حقوق شهروندان احزاب و تشکل ها دفاع کرده است. در این چهار سال نسبت به دوره های گذشته مشکلات کمتری داشتیم.

عملکرد  رحمانی فضلی قابل دفاع است/ رحمانی فضلی تا جاییکه امکان پذیر بوده از حقوق احزاب و تشکل ها دفاع کرده است

دیده بان ایران: پس از ارائه لیست اعضای کابینه دوازدهم دولت به مجلس شورای اسلامی، بار دیگر نام عبدالرضا رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور اعلام شد و این مقوله بیانگر رویکرد دولت روحانی نسبت به مقوله سیاست داخلی است .

جلال میرزایی نماینده اصلاح طلب مجلس و عضو کمیسیون انرژی در گفت و با دیده بان ایران به تشریح عملکرد دولت روحانی در حوزه سیاست داخلی پرداخت وی در پاسخ به سوال دیده بان ایران در خصوص عملکرد دولت گفت:

 

ما در حوزه سیاست داخلی موضوع های مختلف و متفاوتی را داریم وضعیت  شهروندان، احزاب و تشکل ها و جناح های از جمله پارامترهای است که در حوزه سیاست داخلی مورد سنجش قرار می گیرد. شهروندان، احزاب و جریان های سیاسی طی یک روندی با هم در ارتباط هستند.

 

اگر شهروندان از حقوق شهروندی برخوردار باشند و فرصت فعالیت قانونی در قالب تشکل ها برای آنها فراهم شود شاهد نشاط و آرامش بیشتری در جامعه خواهیم بود. بنابراین در انجام فعالیت های سیاسی و تشکل ها  با موانع متعدد  می کنیم برخورد کنیم

متاسفانه به خاطر برداشت های غلط از قانون ممانعت هایی با توجیه امنیت و تقدم امنیت بر آزادی به وجود می آید.

این برداشت های غلط مشکلاتی را برای تجمع ها و تشکل های مردم نهاد به وجود آورده و برای کشور هزینه ایجاد می کند. مسلما یکی از وظایف وزارت کشور دفاع از حقوق مردم است.

این نماینده اصلاح طلب مجلس در پاسخ به این سوال که عملکرد وزیر کشور را چگونه ارزیابی می کنید گفت:

عملکرد وزیر کشور قابل دفاع است. رحمانی فضلی تا جاییکه امکان پذیر بوده  با تبعیت از دولت روحانی با دغدغه حفظ امنیت از حقوق شهروندان احزاب و تشکل ها دفاع کرده است. در این چهار سال نسبت به دوره های گذشته مشکلات کمتری داشتیم.

امنیت تجمعات نسبت به دوره های گذشته بیشتر شد موارد چندانی از نا امنی  ندیدیم. در حالی که در دوره های گذشته وزارت کشور با موارد متعددی روبرو بود.

 

عضو فراکسیون امید در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری و عملکرد وزیر کشور اشاره کرد و گفت:برگزاری آرام و بدون تنش انتخابات اردیبهشت ماه محصول سیاست های عقلانی چهار سال اخیر دولت روحانی در سیاست داخلی بوده است. سیاست هایی که مجری آن رحمانی فضلی بوده و عملکرد موفقی در این زمینه از خود به نمایش گذاشت.

نماینده ایلام در ادامه خاطر نشان کرد :برخی از استانداران و فرمانداران دارای نقاط ضعفی هستند و انتقاداتی به عملکرد آنان وارد است. اگر با رویکرد اصلاح طلبی نگاه کنیم انتظار داریم که بسیاری از فرمانداران و استانداران از میان اصلاح طلبان انتخاب شوند که همین امر سبب شد انتقاداتی مطرح شود.

ان شاالله رحمانی فضلی مثل همیشه با مجلس تعامل داشته باشد و در صورت کسب رای اعتماد با توجه به اینکه اکثریت مجلس از میان اصلاح طلبان هستند امیداریم تغییرات اساسی صورت بگیرد

عضو کمیسیون انرژی خاطر نشان کرد: انتظار داریم که استانداران و فرمانداران ضعیف برکنار شوند. قبول داریم که از رشد منفی عبور کرده ایم با توجه به رشد اقتصادی انتظار داریم صادرات غیر نفتی بیش از گذشته شود. امروز عرصه رقابت در بازارهای صاداراتی مانند عراق از کشورهای همسایه مانند ترکیه عقب افتادیم.

امیدوارم مدیران کارآمد تری در استان ها به کار گرفته شود  تا فضا برای کسب و کار بهتر از گذشته فراهم شود. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر