کد خبر: 29225
A

نقوی‌حسینی: همه‌پرسی اقلیم کردستان برای نابودی ملت کردستان طراحی شده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق را طرح صهیونیستی- آمریکایی دانست و گفت که این اقدام قطعا به ضرر ملت کرد و اقلیم کردستان خواهد بود و برای نابودی ملت کردستان طراحی شده است.

نقوی‌حسینی: همه‌پرسی اقلیم کردستان برای نابودی ملت کردستان طراحی شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سیدحسین نقوی حسینی در واکنش به برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق گفت: اقلیم کردستان جزئی از کشور عراق است که کشور عراق با تمامیت ارضی خود تحت حاکمیت قانون اساسی است که به تصویب نمایندگان کل عراق رسیده و براساس‌ آن کشور اداره می شود.

وی افزود: بر این اساس جزئی از کشور عراق نمی‌تواند اقدامی برخلاف قانون اساسی برای برگزاری همه‌پرسی و استقلال منطقه‌اش انجام دهد. به طور قطع این اقدام برخلاف قانون اساسی کشور عراق است چون عراق به عنوان کشوری مستقل با قانون اساسی مشخص اداره می شود که عضو جامعه بین‌المللی و سازمان ملل است.

نقوی حسینی تاکید کرد که باید مجامع بین‌المللی از جمله شورای امنیت و سازمان ملل نسبت به این اقدام خلاف قانون عکس العمل نشان دهند چون قطعا این اقدام به ضرر ملت کرد و اقلیم کردستان است. حرکتی که با هدف نابودی ملت کردستان طراحی شده است.

وی توضیح داد: ملت کردستان در کشورها و سرزمین‌های مختلف آزادانه زندگی می کنند و مشکلی هم با یکدیگر ندارند. اقلیم کردستان نیز برای خود اعتباری دارد اما اگر بخواهد موضوع همه‌پرسی و این سیاست را ادامه دهد در نهایت این اقدام در جهت ایجاد کنش شدید بین کردها و سایر قدرت‌ها و ملت‌ها خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق با وارد کردن خسارات جبران ناپذیری به ضرر ملت کرد خواهد شد، گفت: از سوی دیگر کردستان عراق در کنار عراق بزرگ دارای عظمت و افتخار است لذا اگر کردستان کوچک شود راحت‌تر بلعیده خواهد شد. این همان هدف صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و قدرت‌های بزرگ است که چون نمی توانند عراق را ببلعند می خواهند با تجزیه این کشور کردستان کوچک راحت‌تر بلعیده شود.

نقوی حسینی با تاکید بر اینکه برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان و جدایی از عراق طرح صهیونیستی و آمریکایی است و از سال‌ها قبل به دنبال آن هستند، توضیح داد: آنها در گذشته طرح خاورمیانه جدید را مطرح کردند. بازخوانی این طرح با ابعاد مختلف حکایت از آن دارد که صهیونیست‌ها با شعار از نیل تا فرات می خواهند کشورهایی همچون سوریه و عراق را تجزیه کرده تا تبدیل به کشوری کوچک شوند، آنگاه راحت‌تر با این کشورها مقابله کرده و آنها را مصادره کنند.

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر