کد خبر: 31668
A

استاندار گیلان : منابع ملی متعلق به همه مردم است

استاندار گیلان گفت : منابع ملی متعلق به عموم مردم است و بایستی به جای نه گفتن به مردم روش درست بهره‌وری از این منابع را به آنها آموزش داده و راهکار ارائه دهیم.

استاندار گیلان : منابع ملی متعلق به همه مردم است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ، مصطفی سالاری در نشست با مدیران منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: کیفیت زندگی مردم تا حد بسیار زیادی به نوع کارکرد و عملکرد شما بستگی دارد و تقریباً می‌توان گفت هیچ حوزه‌ای یافت نمی شود که از نوع عملکرد شما متاثر نباشد.
وی ادامه داد: جمع شما نقش اساسی و تأثیرگذار در توسعه استان و کیفیت زندگی مردم دارد و اعتقاد دارم زمانی عملکردتان مطلوب است که خیرش به مردم برسد و اثر مثبت آن در زندگی مردم ملموس باشد و زمانی اقدامات شما مطلوب خواهد بود که با رویکرد واقع بینانه و جسورانه پیش روید و در مسیر خدمت به مردم از هیچ چیز نترسید.
استاندار گیلان با بیان اینکه انتظار دارم برنامه محور عمل کنید و همواره بر عملکرد خود نظارت داشته باشید، افزود : همزمان با ارائه طرح‌های راهبردی، جهت انجام اطلاعات تکمیلی تلاش کنید و بدانید که هر چه در این حوزه وقت بگذارید کم است.
وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ، عنوان کرد: بایستی بدور از ارائه راه‌کارهای انتزاعی و هرگونه کم کاری، به گونه‌ای عمل کنیم که تصمیمات ما جامعیت لازم را داشته باشد و تلاش کنیم همواره عمل گرایانه پیش برویم.
استاندار گیلان اظهار کرد: اینکه چگونه از منابع طبیعی استفاده شود که ضمن حفظ اراضی ملی، بهره‌وری از منابع طبیعی را افزایش دهیم، کاری است که همت و خلاقیت شما را می‌طلبد؛ ظرافت و اهمیت کار شما و تمایز گیلان با سایر استان‌ها در همین امر نمایان می‌شود.
سالاری ادامه داد: شما متولی اصلی این حوزه هستید و بایستی استفاده درست از منابع طبیعی را برای دستگاه‌های دیگر و مردم ترسیم کنید.
وی با اشاره به اینکه 48 کمیته اجرایی به منظور پیشبرد اهداف توسعه محور استان تشکیل شده است، خاطر نشان کرد: حداقل 10 کمیته از کمیته‌های مذکور به طور خاص مربوط به همین جمع حاضر است، حال اینکه تعداد زیادی از سایر کمیته‌ها نیز به طور غیر مستقیم به حوزه‌ی کاری شما مربوط می‌شود و این موضوع بیانگر نقش اساسی شما در توسعه استان است.
وی با بیان اینکه متأسفانه امروز مانع اصلی بخش خصوصی خودمان هستیم، اضافه کرد: اگر برای رضای خدا و با هدف خدمت به مردم عمل کنیم دچار نقصان و خطا نخواهیم شد.
استاندار گیلان شجاعانه تصمیم گرفتن را از مصادیق درستکار بودن یک مدیر برشمرد و اظهار داشت: کسی که با هدف رضایت خدا و خلق خدا کار می‌کند، از هیچ چیز نمی‌ترسد، با جرأت تصمیم می‌گیرد و یقیناً خدا نیز نمی‌گذارد چنین شخصی لطمه ببیند.
استاندار گیلان تأکید کرد: مبادا کارآفرینی که می خواهد سرمایه خود را در اختیار توسعه استان قرار دهد از خود برانید که این با هدف جلب رضایت خدا و خلق خدا مغایرت دارد .
و ی خاطرنشان کرد باید با مردم صادق باشیم و اگر اشتباهی کردیم نیز با مردم صادقانه سخن بگوییم؛ یقیناً مردم خدمتگزاران خود را خواهند بخشید و ملاک من برای تعریف رابطه با همکارانم، میزان و نحوه خدمات‌رسانی آنها به مردم است.
سالاری ادامه داد: نسل مدیریتی ما در حال پیر شدن است و اگر مدیران جوان پرورش ندهیم، در آینده نزدیک به مشکلات اساسی برخواهیم خورد.
استاندار گیلان استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان را یک رسالت عنوان و تصریح کرد: اگر می‌خواهیم درست پیش برویم بایستی این امر را جدی بگیریم؛ تاکید دارم فضا را برای تقویت و آماده‌سازی جوانان امروز که مدیران آینده هستند، فراهم کنید.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر