کد خبر: 32167
A

قانون برداشت 5/1 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی هنوز اجرایی نشده است

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون برداشت5/1 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی هنوز اجرایی نشده است.

قانون برداشت 5/1 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی هنوز اجرایی نشده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، شهباز حسن‌پور درجلسه علنی امروز - چهارشنبه - مجلس در اخطار قانون اساسی اظهارکرد: نگاه راهبردی مجلس به مسائل کلان و ابرچالش‌ها خوب است،ولی در این راستا سوالمان این است که چند درصد قوانین مصوب مجلس اجرایی شده است.
وی افزود: دولت قبل از انتخابات اصرار به برداشت 5/1میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال داشت که مجلس چند ماه گذشته آن را به تصویب رساند ولی هنوز دولت حتی یک ریال برداشت نکرده و در این راه اقدامی انجام نداده است، دراین راستا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرده که براساس مصوبه شورای اشتغال متقاضیان وام باید مدرک آموزش فنی و حرفه‌ای داشته باشند و دوره های آن را بگذرانند.
نماینده مردم سیرجان در مجلس ادامه داد: سال 96 در حال پایان است و هنوز هم دولت برای ایجاد یک میلیون شغل کاری نکرده است.
علی مطهری نایب رییس دوم مجلس در پاسخ به این اخطار گفت: اجرایی نشدن قانون موضوع مهمی است باید مشخص شود که تکلیف 5/1 میلیارد دلار چه خواهد شد، ظاهرا آیین نامه اجرایی آن نوشته شده است البته ما پیگیری می کنیم.

**تذکر نماینده اصفهان در مورد حضور رییس جمهور فرانسه درایران
حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس نیز در اخطاری با استناد به اصول اصل سوم و 43 قانون اساسی خطاب به رییس جمهوری، گفت: اخیرا مطلع شدیم رییس جمهور فرانسه به ایران می‌آید، باید بدانیم که جنایات فرانسه در جنگ تحمیلی بر کسی پوشیده نیست.
وی افزود: چرا با وجود دخالت رییس جمهوری فرانسه در امور داخلی ایران و اظهارنظر درباره صنعت موشکی، عذرخواهی نمی‌کند؟
وی از مسئولان خواست که اجازه ورود به مکرون را ندهند چون برای لابی و واسطه‌گری می‌آید.
نماینده اصولگرای مجلس دهم ادامه داد: مکرون به این دلیل به ایران می آید تا برجام دو یعنی مباحث موشکی را با واسطه بین ایران و آمریکا حل و فصل کند.
سالک گفت: فتنه نرم با کلیدواژه نفت در حال شکل گیری است، منظور نفت سیاه نیست، بلکه هدف از بین بردن اسلام و انقلاب است.
سالک افزود: 'ن' نفت یعنی تلاش جریان‌های داخلی و خارجی برای ناکارآمد نشان دادن نظام، 'ف' یعنی فساد اداری، اقتصادی و سیاسی است و 'ت' نفت یعنی تفرقه‌ها و اختلافات قومی و مذهبی است.
وی به نیروهای انقلابی و همه ملت هشدار داد که حواسشان هم به برخورد با رییس‌جمهوری فرانسه و هم در مبارزه با فتنه نرم نفت جمع باشد.
علی مطهری نایب رییس دوم مجلس در پاسخ به اخطار سالک، گفت: رییس جمهوری فرانسه طی دو ماه آینده به ایران می آید و مقامات عالی کشور باید درخصوص برخورد با رییس‌جمهوری فرانسه در سفر به ایران تصمیم گیری کنند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر