کد خبر: 32993
A

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بسیج عالی ترین نوع تفکر است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، بسیج را عالی ترین نوع تفکر دانست و گفت: اگر این تفکر فراگیر شود از جنگ جلوگیری کرده و قرآن کریم هم از این تفکر با عنوان جهاد کبیر نام برده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بسیج عالی ترین نوع تفکر است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار فرماندهان سپاه انصارالرضا (ع) استان و اقشار بسیج خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در تفکر بسیجی از کافر نمی توان پشتیبانی کرد افزود: تفکر بسیجی دنبال ظالم نرفته و با فاسد همراهی نمی کند که اگر این تفکر فراگیر شود دیگر به جنگ نظامی نیاز نیست چون دشمن وقتی توان جنگ دارد که داخل جامعه نفوذ پیدا کند.
وی اظهار کرد: کفر یعنی پایمال کردن حق به هر شکل ممکن که سرآمد آن کفر مطلق است که در فقه، کفر خاص نام گرفته است.
امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه دلیل تهدید دشمن وادادگی و بی عرضگی های عده ای است گفت: دشمن اگر با یک جمعیت که تفکر بسیجی دارد روبرو شود به ناچار کوتاه می آید.
وی افزود: امام راحل همیشه تاکید داشتند که از دشمن نهراسید چون او مثل سگ وحشی است که اگر عقب بروید حمله کرده اما اگر مقابلش ایستادگی کنید فرار می کند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: دشمن وقتی طلبکار می شود که شما در تحقق حد نصاب لازم، در اشاعه تفکری بسیجی نباشید و از ابتدای انقلاب اسلامی هرجا محکم ایستادیم دشمن ترسید اما وقتی کوتاه آمدیم دشمن جلوتر آمد.
وی با اشاره به آیه «وَلا تُطِعِ الکافِرینَ» در قرآن کریم گفت: براین اساس هیچ وقت به خواسته دشمن تن ندهید و به او بی اعتنا باشید.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: آمادگی در برابر دشمن با تفکر بسیجی در همه جا کارساز است، به شرط اینکه همه این تفکر را داشته باشند.
وی اظهار کرد: اگر آنطور که امام راحل فرمودند با تفکر بسیجی بر نفس خود مسلط بوده و امور اقتصادی را براساس دین خود تنظیم کنیم دشمن هیچ وقت جرات تهدید ما را پیدا نمی کند.
وی گفت: باید به خود، عقیده، تفکر ایمانی و بسیجی خود برگردیم و این جهادی پیروز و بدون خونریزی است اما هر جا تخلف شد باید هزینه پرداخت شود.
عبادی افزود: کسانی که اهل دنیا هستند بدانند که اگر به ارزش های زشت دنیایی رو بیاورند هزینه های زیادی به کشور خود تحمیل می کنند.
وی تاکید کرد: باید شاکر خداوند باشیم که چنین تفکری بسیجی به ما بخشیده و این سرمایه ارزشمند را قدردان باشیم.
وی با اشاره به پیروزی ملت عراق با بهره گیری از تفکر بسیجی در برابر داعش ادامه داد: اگر این تفکر والا نبود این کشور نابود می شد.
امام جمعه بیرجند گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اسرائیل غاصب به کشور لبنان حمله کرد و 70 هزار نفر را به شهادت رساند ولی وقتی اندیشه بسیجی توسط امام راحل به مردم آماده لبنان رسید، اسرائیل فرار کرد و پشت سرش را هم نگاه نکرد.
وی گفت: این اسرائیل در گذشته چند کشور عربی را در 6 روز شکست داد اما در 33 روز جنگ در مقابل حزب الله لبنان شکست خورد و این تفکر بسیجی است که این پیروزی ها را رقم می زند.
وی با تاکید بر اینکه باید تفکر بسجی اشاعه داده شود افزود: امروز دشمن بچه های چهار و پنج ساله را رقص و رفاه طلبی می آموزد لذا باید تفکر بسیجی به خانه ها رفته تا کودکان با این تفکر رشد کنند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه تنها راه مصون ماندن از حیله های دشمن تفکر بسیجی است گفت: همه باید این تفکر ناب را در جامعه گسترش دهند تا نه دشمن و نه نفوذی هایش نتوانند در مردم نفوذ کنند.
وی اضافه کرد: در جهاد کمال انسانی، وصول به حق و اجرای عدالت مطرح است اما در جنگ منافع مادی و دنیوی مطرح بوده، جنگ کار پستی است و تشکیلات آن هم پست هستند.
وی یادآور شد: نیروهای مسلح دنیای جاهلیت امروز، با یک معامله برای منافع مادی خود، با مردم و مظلومان می جنگند و سلاح آنها سینه مردم را هدف می گیرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: جهاد با جنگ متفاوت است چون جهاد به دنبال حق، عدالت و رضای خداست و عشق به خدا و مخلوق خدا در جهاد متبلور است.
وی گفت: جهاد در راه خدا با هدف آزادسازی انسان ها از بند تعلقات مادی، شهوانی و ... انجام می شود و حتی نجات دشمن هم از اهداف جهاد است.
عبادی ادامه داد: در تشکیلات نیروهای ایمانی افراد برای کمال و قرب به خداوند تلاش می کنند اما در جنگ تنازع بقا، افراد در قبال دریافت پول، دین، وجدان، شرف و انسانیت خود را به فردی پست تر از خود می فروشند.
وی افزود: آنچه امروز به آن بسیج گفته می شود، ماهیتش این است که در طول تاریخ و در بعثت همه انبیا بازوی آنها بوده اند که براساس حق و ابطال باطل پشت سر مقام نبوت و امامت حرکت می کردند.
** خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر*انتشار- رسول محمدحسنی
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر