کد خبر: 33416
A

پزشکیان برضرورت تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کره جنوبی تاکید کرد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کره جنوبی گفت: آماده گسترش روابط با سئول هستیم.

پزشکیان برضرورت تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کره جنوبی تاکید کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «مسعود پزشکیان» در دیدار «چون جونگ بائه» رییس گروه دوستی پارلمانی کره جنوبی و ایران با بیان این مطلب به روند رو به رشد همکاری های دوستانه بین دو کشور اشاره کرد و افزود: ایران و کره جنوبی ظرفیت های فراوانی به ویژه در زمینه همکاری های تجاری و اقتصادی دارند که ارتقاء سطح روابط دوستانه مجالس دو کشور می تواند منجر به تسهیل و تسریع به کارگیری این ظرفیت ها شود.
پزشکیان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در همه سطوح آمادگی ارتقاء سطح مناسبات خود با مجلس کره جنوبی را دارد.
نایب رئیس مجلس یادآور شد: همکاری های خوبی در زمینه لوازم خانگی، پزشکی، خودروسازی و انرژی میان دو کشور صورت گرفته است، اما هنوز عرصه های مختلفی برای همکاری وجود دارد که باید میان نمایندگان و مقامات تهران و سئول مورد گفت وگو قرار گیرد.
وی همچنین با اشاره به پیشرفت های کره جنوبی در زمینه بیمه های همگانی عنوان داشت: ما در زمینه بیمه های سلامت و همگانی نیز علاقه مند به تبادل تجربیات با کره جنوبی هستیم.
پزشکیان با اشاره به لزوم برگزاری سریعتر کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور خاطرنشان کرد: تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور تاثیر قابل ملاحظه ای بر ارتقاء سطح مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور خواهد داشت، لذا امیدواریم زمینه های برگزاری جلسه بعدی این کمیسیون در اسرع وقت مهیا شود.

**تاکید بر گسترش روابط تجاری کره جنوبی با ایران
«چون جونگ بائه» رییس گروه دوستی پارلمانی کره جنوبی و ایران نیز در این جلسه گفت: امیدواریم عرصه های مستعد برای همکاری میان مقامات دو کشور مورد گفت وگو قرار گرفته و کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور نیز در آینده نزدیک جلسه بعدی خود را برگزار کند.
«چون جونگ بائه» که در راس هیات پارلمانی این کشور به تهران سفر کرده است، در این دیدار بر اهمیت همکاری های دو کشور به ویژه در زمینه انرژی، پتروشیمی و صنایع تاکید کرد.
رییس گروه دوستی پارلمانی کره جنوبی و ایران در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: رفت و آمد و گفت وگوی مقامات دو کشور موجب تعمیق درک مشترک شده و این عامل در افزایش سطح مبادلات تجاری دو طرف تاثیرگذار است.
جونگ بائه با تایید سخنان نایب رییس مجلس درخصوص وجود ظرفیت های فراوان برای توسعه همکاری های مشترک افزود: امیدواریم عرصه های مستعد برای همکاری میان مقامات دو کشور مورد گفت وگو قرار گرفته و کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور نیز در آینده نزدیک جلسه بعدی خود را برگزار کند.
به گزارش خانه ملت، رییس گروه دوستی پارلمانی کره جنوبی و ایران همچنین توضیحاتی درخصوص پیشرفت های کشورش در زمینه بیمه های سلامت و علوم پزشکی ارائه کرد و بر اهمیت همکاری های دو کشور به ویژه در زمینه انرژی، پتروشیمی و صنایع تاکید کرد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر