کد خبر: 33479
A

امام جمعه مهاباد: روحانیان برای مقابله با افکار انحرافی آماده باشند

امام جمعه مهاباد با اشاره به نقش و جایگاه روحانیان در حفظ سلامت جامعه، گفت: روحانیان باید همواره آماده مقابله با افکار منحرف همچون داعش، وهابیت و سلفی گری باشند.

امام جمعه مهاباد: روحانیان برای مقابله با افکار انحرافی آماده باشند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ماموستا عبدالقادر سهرابی روز سه شنبه در همایش ائمه جمعه، جماعات، هیات امنای مساجد و فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج، اظهار کرد: داعش سرنگون شد اما هنوز افکار پلید آنان وجود دارد و بر این اساس روحانیان باید هوشیار باشند.
وی با تاکید بر اینکه روحانیان کار انبیاء را در هدایت جامعه انجام می دهند، بیان کرد: نشر دین و خداپرستی از وظایف آنان است؛ به خصوص در عصر حاضر که هجمه سنگین دشمنان اسلام متوجه دین محمد (ص) است.
ماموستا سهرابی اظهار کرد: در کشورهای اسلامی بنام اسلام، مسلمانان را به جان هم انداختند و با تشکیل داعش، گروه های تروریستی سلفی و وهابیت و با پرچم ظاهری لااله الاالله چه بلاهایی که سر مسلمانان نیاوردند.
وی با انتقاد از سردمداران عربستان سعودی، گفت: عربستان پس از ناامیدی از داعش در عراق و سوریه دست به دامن رژیم صهیونیستی شده و به دنبال ضربه زدن به مسلمانان در لبنان است.
وی گفت: دست عربستان و رژیم اشغالگر قدس در یک کاسه بوده و حمله این رژیم به لبنان را خواستار شده و در روزهای گذشته نیز موجب حصر سعد حریری شده بود.
وی با تاکید مجدد بر نقش آفرینی روحانیان و ماموستاها در مقابله با تهدیدهای کافران و دشمنان انقلاب و اسلام، اظهار کرد: روحانیان توانایی به زانو درآوردن کفر و کافران را دارند و تاریخ شاهد این مدعاست.
معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مهاباد نیز در این همایش با تبریک هفته بسیج و پیروزی سپاه اسلام بر داعش، گفت: افکار داعشی در کمین جهان اسلام است پس باید مراقب باشیم.
ایرج شجاعی با اشاره به نقش روحانیت در خنثی کردن تحرک های ضد اسلامی، گفت: امام خمینی(ره) در اوایل انقلاب با ابتکار و هوشمندی فراوان بسیاری از توطئه های دشمنان اسلام را در نطفه ناکام کردند.
وی بیان کرد: امام راحل با مخالفت با انحلال ارتش که بدخواهان انقلاب و موافقان انحلال در پشت پرده از ان طریق به فکر توطئه بودند در همان ابتدا توطئه ها را ناکام گذاشتند.
وی یادآور شد: دیگر ابتکار و درایت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تشکیل بسیج بود که ماندگاری آن انقلاب را تضمین کرده است.
وی اضافه کرد: این نیروی مخلص علاوه بر حفاظت از انقلاب در انجام کارهای عمرانی، پل سازی و آبادانی کشور مشارکت داشته و در کنار مردم و نظام است.
وی همچنین با اشاره به تشکیل جمهوری اسلامی ایران با دوراندیشی های امام راحل، اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی دنیا از دو قطب سوسیالیستی و لیبرالیستی تشکیل شده بود که با ابتکار امام خمینی(ره) قطب سوم با تشکیل جمهوری اسلامی ایران بنیان گذاشته شد؛ انقلابی که شکل جمهوری و محتوای اسلامی دارد که در نوع خود بدیع، ابتکاری و هوشمندانه و کامل است.
وی تاکید کرد: در به ثمر رسیدن این انقلاب نقش روحانیت انکارناپذیر است و اسلام و انقلاب بدون روحانیت معنی ندارد.
وی یادآور شد: بیشترین شهید در مناطق کردنشین از قشر روحانیت است و این موضوع تاثیرگذاری و ایثارگری روحانیون را نشان می دهد.
فرمانده قرارگاه امام سجاد(ع) و سپاه مهاباد نیز در این مراسم گفت: نهال بسیج توسط امام راحل کاشته شد و اکنون از میوه این درخت تناور علاوه بر انقلاب اسلامی ایران، کشورهای اسلامی دیگر بهره مند می شوند.
سردار دلاور رنجبرزاده با اشاره به سرنگونی گروه تروریستی داعش، اظهار کرد: این گروه تروریستی با پرچم اسلام عده ای را فریب داد غافل از اینکه داعش نیروی پیاده آمریکا و صهیونیست است و بر این اساس جنایت های بسیاری را مرتکب شدند.
وی افزود: افتخار شکست داعش و پیروزی بر آمریکا در عراق و سوریه نصیب ایران شده که البته تحقق وعده الهی است.
وی با بیان نقش روحانیت و مساجد در پیروزی های اخیر بر داعش تاکید کرد: در آینده نیز روحانیان با جذب جوانان به مساجد موجب تقویت جبهه مدافع اسلام شوند و فرهنگ ایثار و شهادت را به آنها بیشتر معرفی کنند.
وی افزود: دشمنان اسلام به دنبال کمرنگ کردن اعتقادات دینی جوانان هستند و روحانیان باید با جذب جوانان توطئه های دشمنان را نقش بر آب کنند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت مهاباد نیز در این همایش گفت: باید از ظرفیت روحانیان و ماموستاها بیشتر برای جذب و حفظ جوانان برای دفاع از اسلام و مسلمین استفاده شود.
حجت الاسلام پوراحمدی اظهار کرد: روحانیان نباید اجازه فریب جوانان توسط دشمنان را بدهند و تاکنون به بهترین نحو از این ظرفیت استفاده شده است.
وی افزود: بسیج نیز در کنار روحانیت همواره امنیت را به ارمغان آورده و هر جا سخن از ایثار، اقتصاد مقاومتی، مقابله با تهاجم فرهنگی و جهاد در راه خدا شده بسیج حضور پررنگی داشته است.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و تا کنون 764 شهید تقدیم انقلاب کرده است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر