کد خبر: 34076
A

قدردان فداکاری دلاورانی که با داعش مقابله کردند باشیم

رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: هر انسان منصفی اگر حوادث و جنایت های چند سال اخیر این گروه تروریستی را به خاطر بیاورد، باید قدردان فداکاری دلاورانی باشد که برای مقابله با داعش ایثار و از خود گذشتگی کردند.

قدردان فداکاری دلاورانی که با داعش مقابله کردند باشیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جامعه المصطفی العالمیه، آیت الله علیرضا اعرافی عصر جمعه در دیدار محمد محقق معاون ریاست اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان، ضمن تبریک اعیاد ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام صادق(ع)، فرارسیدن هفته وحدت و نیز پیروزی ملت عراق و سوریه در برابر جریان تکفیری - صهیونیستی داعش افزود: باید به خاطر بیاوریم که اگر این مجاهدت ها نبود، عراق و سوریه در چند ساعت می توانست توسط داعش سقوط نماید و در این صورت، همه جهان اسلام در معرض این توفان سهمگین ترور و قساوت قرار می گرفت؛ با توجه به این حقایق، تمام جهان اسلام باید شکست داعش در عراق و سوریه را جشن بگیرند.
وی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران به مشارکت خود درکنار سایر مسلمانان درخاموش نمودن فتنه داعش افتخار می نماید، تصریح کرد: در عصر پساداعش، باید متوجه و مراقب توطئه های جدیدی برای احیای جریان های تکفیری در کشورهای منطقه باشیم و تمام تلاش و توان خود برای خشکاندن ریشه های فکری و معرفتی اندیشه افراطی گری را با تکیه بر حفظ وحدت و پرهیز از اختلافات قومی و مذهبی به کار گیریم.
اعرافی، داعش را دارای ریشه های فرهنگی و فکری در برخی کشورهای متحجر منطقه دانست و خواستار تلاش همه علما و اندیشمندان مسلمان برای معالجه این تفکر فرهنگی و معرفتی ویرانگر در جهان اسلام شد.
وی، قم و جامعه المصطفی العالمیه را از نمادهای وحدت میان ایران و افغانستان خواند وگفت: جمعیت فرهیختگان و علمای افغانستانی در قم، پیام آوران وحدت و یکدلی میان دو کشور هستند و باید مورد تقدیر و توجه قرار گیرند .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تحصیل چند هزار طلبه اهل سنت در مراکز مختلف جامعه المصطفی در ایران و خارج از ایران، از آمادگی المصطفی برای توسعه ارتباطات و همکاری ها با حوزه های اهل سنت افغانستان و نیز افزایش پذیرش طلاب اهل سنت از این کشور خبر داد.
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ، حفظ مصالح جهان اسلام و مسلمانان را از راهبردهای اساسی جامعه المصطفی برشمرد و افزود: امیدواریم افغانستان مانند همیشه دارای نقشی موثر در جهان اسلام باشد و سفر جناب عالی برای تقویت روابط دو کشور و مصالح جهان اسلام سودمند واقع شود.

** محمد محقق معاون ریاست اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان نیز دراین دیدار ، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جامعه المصطفی العالمیه و دیدار با آیت الله اعرافی، به شرایط حساس حال حاضر جهان اسلام و افغانستان اشاره و اظهار کرد: مساله داعش و گروه های تروریستی از مسائل مهم امروز جهان اسلام به شمار می رود و با توجه به شکست داعش در عراق و سوریه، تمرکز این جریان آمریکایی – صهیونیستی در افغانستان افزایش یافته است.
وی افزود: همان فکر و اندیشه ای که به دنبال شکل گیری داعش در عراق و سوریه بود، امروز به دنبال تثبیت حضور این گروه تکفیری در افغانستان هستند که عدم توجه به آن، مشکلات عدیده ای را برای ملت این کشور و همه کشورهای منطقه به دنبال خواهد داشت.
در ادامه این دیدار دو طرف درباره مسائل گوناگون و راهکارهای افزایش همکاری های علمی و دانشگاهی به گفت وگو و تبادل نظر پرداختند.
به گزارش ایرنا، رضا سیار فرماندار قم صبح امروز در محل عوارضی آزادراه قم - تهران از معاون ریاست اجرایی دولت افغانستان و هیات همراه استقبال کرد.
محمد محقق قرار است با آیات قربانعلی محقق کابلی و علی موحدی نجفی از علمای کشور افغانستان مقیم قم دیدار و گفت وگو کند.
شرکت و سخنرانی در گردهمایی بررسی آخرین تحولات سیاسی افغانستان از دیگر برنامه های محمد محقق در سفر به قم است.
وی هم چنین در این سفر، با اعضای مجمع علمای جعفری شمال افغانستان مقیم قم و مردم ولایت سرپل افغانستان مقیم قم دیدار و گفت وگو کرد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر