کد خبر: 34313
A

آیت الله مکارم شیرازی: مذاهب اسلامی به مقدسات یکدیگر احترام بگذراند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: برای این که اتحاد مسلمین محکم باشد باید تمام مذاهب اسلامی به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند.

آیت الله مکارم شیرازی: مذاهب اسلامی به مقدسات یکدیگر احترام بگذراند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی، وی در دیدار جمعی از علما و شخصیت های شرکت کننده در اجلاس جهانی محبان اهل بیت(ع) و مساله تکفیری ها از کشور روسیه، افزود: ما اجازه نمی دهیم که شیعیان به مقدسات اهل سنت اهانت کرده و یا این که اهل سنت به مقدسات شیعه اهانت کنند؛ بنابراین هیچ مذهبی نباید به مقدسات مذهب دیگر اهانت کند.
وی با تاکید بر این که باید با استفاده از دستور قرآن و روایات گرد محبت اهل بیت(ع) اجتماع کنیم، ابراز داشت: باید دست به دست هم داده و اجازه ندهیم کسی در امت اسلامی اختلاف ایجاد کند.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به پیروزی های اخیر جبهه مقاومت خاطرنشان کرد: ما نتیجه اتحاد را در سوریه و عراق در مقابل داعش مشاهده کردیم، یعنی وقتی مسلمان ها متحد شدند و شیعه و اهل سنت دست به دست هم دادند، توانستند بر دشمن خطرناک پیروز شوند.
سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح روز سه شنبه (30 آبان ماه امسال) طی نامه‌ای به محضر رهبر انقلاب اسلامی، پایان سیطره شجره خبیثه داعش را اعلام کرد و این پیروزی بزرگ را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و جهان اسلام تبریک گفت. رهبر معظم انقلاب نیز در پاسخ به این نامه ضمن تجلیل از رشادت های فرماندهان و جوانان مدافان حرم بر غافل نشدن از کید دشمنان تاکید کردند.
وی اضافه کرد: پیروزی های اخیر تجربه بسیار موفقی بود که همه آن را دیدند و باید از این مساله برای آینده اسلام درس عبرت بگیریم، در حال حاضر باید مراقب و هوشیار باشیم و فکر نکنیم که داعش تمام شد و دشمن خاموش می شود.
وی، هوشیاری امت اسلامی و محور مقاومت در برابر توطئه های آینده دشمن را ضروری دانست و بیان کرد: دشمنان سعی می کنند از راه های دیگری ایجاد جنگ، تفرقه و نزاع کنند که اگر بیدار باشیم آنها موفق نخواهند شد.
آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: اگر به دستورهای اسلام در محیط زندگی عمل کنیم، اسلام جاذبه پیدا می کند و هر روز گروه های دیگری به سوی اسلام می آیند؛ اخلاق اسلامی جاذبه مهمی دارد که پیغمبر اکرم(ص) هم از این اخلاق اسلامی استفاده و مردم را به اسلام دعوت نمودند.
وی گفت: علما و نخبگان امت اسلامی نیز باید این روش پیغمبر اکرم(ص) را ادامه دهند و در این صورت خواهیم دید که بسیاری به دین اسلام جذب خواهند شد.
این مرجع تقلید همچنین، برگزاری اجلاس جهانی محبان اهل بیت(ع) و مساله تکفیری ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: آنچه در اجلاس تهران انجام شد یک کار بی سابقه و بسیار جالب بود که محبین اهل بیت(ع) را از تمام فرق اسلامی دور هم جمع کردند.
اجلاس جهانی محبان اهل بیت(ع) و مساله تکفیری ها با حضور بیش از 500 تن از علمای جهان اسلام، روزهای اول و دوم آذرماه جاری در تهران برگزار شد.
وی افزود: مسلمانان در شرایط فعلی باید کاری کنند که وحدت میان آن ها حاصل شود، به همین دلیل باید نقطه های وحدت را پیدا و بر آن ها تاکید کنیم.
وی، محبت اهل بیت(ع) را عامل مهم وحدت بین مسلمین دانست و اظهار داشت: هیچ مسلمانی را نمی توان پیدا کرد که بگوید نسبت به اهل بیت رسول الله(ص) محبتی ندارد.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: شیعیان، اهل بیت(ع) را امام می دانند، برخی هم ممکن است این بزرگواران را امام ندانند اما همه در محبت خاندان پیامبر مشترک هستند و ریشه این مطلب هم در قرآن مجید و هم در روایات اسلامی آمده است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر