کد خبر: 34950
A

تاکید رئیس جمهوری پیشین یمن برای خروج فوری نیروهای متجاوز از کشورش

رئیس جمهوری پیشین یمن بر خروج فوری نیروهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی از کشورش تاکید کرد.

تاکید رئیس جمهوری پیشین یمن برای خروج فوری نیروهای متجاوز از کشورش
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از روزنامه فرا منطقه ای رای الیوم، علی عبدالله صالح در سخنانی به مناسبت سالروز استقلال و عقب نشینی آخرین سرباز انگلیسی از یمن خطاب به کشورهای شرکت کننده درائتلاف عربی گفت: اتفاقات اخیر در عربستان و محاصره قطر نشان می دهد که معادلات منطقه در پی تجاوز به یمن تغییر کرده است.
وی خطاب به این کشورها افزود: برای شما افتخار نیست که کودکان و زنان ما را در قبال دریافت مشتی دلار با موشک های تان به قتل برسانید و وجدان خود را برای نابودی ملت یمن بفروشید.
عبدالله صالح از مصر خواست از ائتلاف عربی خارج شود و گفت: امروز یا فردا سند و نامه مهم ملک فیصل پادشاه وقت عربستان به جانسون رئیس جمهوری وقت آمریکا درباره جنگ 6 روزه اعراب و اسرائیل در سال 1967را منتشر خواهم کرد که وی در آن نامه گفته بود نیروهای مصری از یمن خارج نخواهند شد مگر اینکه اسرائیل غزه، سینا و کرانه باختری را اشغال کند و همین مساله جمال عبدالناصر را مجبور به خروج از یمن خواهد کرد.
رئیس جمهوری پیشین یمن همچنین گفت که شورای عالی سیاسی به رهبری صالح الصماد وظایف خود را انجام می دهد و منتظر حمایت کل نیروهای ملی است.
عربستان و متحدانش از ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.
این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار و زخمی شدن هزاران یمنی و همچنین آواره شدن میلیون هان تن و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر