کد خبر: 34955
A

روحانی: همه دولت در اتاق شیشه ای می رود؛تصمیم دولت در اجرای حقوق شهروندی و مبارزه با فساد

رئیس جمهوری اظهار داشت: تصمیم ما در دولت دوازدهم هم برای اجرای حقوق شهروندی و هم برای مبارزه با فساد این است که همه دولت به خصوص بخش اقتصاد در اتاق شیشه ای برود و همه مردم مطلع باشند دولت چه کار می کند.

روحانی: همه دولت در اتاق شیشه ای می رود؛تصمیم دولت در اجرای حقوق شهروندی و مبارزه با فساد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در ادامه گفت و گوی تلویزیونی امشب، مجری از رییس جمهوری سوال کرد: یکی از موضوعاتی که به اندازه فقر،تبعیض یا ناعدالتی اجتماعی مردم را اذیت می کند بحث فساد است، به طور مشخص برنامه شما برای کاهش و کنترل فساد، افزایش شفافیت و ایجاد فضای رقابت پذیری و سالم چیست؟
رییس جمهوری پاسخ داد: یکی از راه های مبارزه اصلی با فساد ارتباطات صحیح مردم با همدیگر است، در بحث فضای مجازی تلاش ما این است که این فضا یک فضای بازتری شود و کم کم به جای فروش اشتراک به دنبال فروش پهنای باند هستیم و در این زمینه از 10 آذرماه مردم با قیمت کمتری برای استفاده از اینترنت مواجه خواهند شد.
روحانی افزود: ضمن آنکه به فضای مجازی حواسمان جمع باشد باید دقت کنیم و به جوانان آموزش دهیم و مدارس ما باید آموزش های لازم را به جوانان ارایه دهند.
وی ادامه داد: در عین حال برای ارتباط و آگاهی مردم، یک جایی یک گوشه ای یک مشکلی پیش می آید، هر کس از طریق موبایلی که در اختیار دارد یک رسانه است و فعالیت می کند، ما اطلاعات لازم را باید به مردم بدهیم.
رییس قوه مجریه گفت: به همین دلیل تصمیم ما در دولت دوازدهم هم برای اجرای حقوق شهروندی و هم برای مبارزه با فساد این است که همه دولت به خصوص بخش اقتصاد در اتاق شیشه ای برود و همه مردم مطلع باشند دولت چه کار می کند.
روحانی افزود: حتی برنامه ریزی می کنیم از زمانی که طرحی را تخصیص می دهیم تا زمانی که خزانه ما پرداخت می کند و این در اختیار بخش های مختلف قرار می گیرد تا مردم بدانند کی و چه مقدار است و چگونه خرج می شود.
وی ادامه داد: در همه طرح های عمرانی، قراردادها و مزایده ها ما باید اطلاعات را در اختیار مردم قرار دهیم و بگوییم در چه وضعیتی قرار داریم و چکار کرده ایم.
رییس جمهوری تاکید کرد: شفافیت، فرهنگ سازی و تقویت رسانه ها یک عامل مهم برای مبارزه با فساد است، رسانه ها، روزنامه ها و خبرگزاری ها باید در زمینه اطلاع رسانی و نقد فعالیت کند.
روحانی افزود: سیاست داخلی که در دولت یازدهم دنبال کردیم و وعده ای که به مردم دادم این بود که رفتار من جناحی نباشد و فراجناحی باشد، آزادی در جامعه بیشتر باشد و فضای نقد بر جامعه ما حکم فرما باشد و مردم به راحتی بتوانند انتقاد کنند، انتقاد به معنای تخریب، تهمت و دروغ گفتن نیست، اما یک کار دولت می کند و یکی می خواهد بگوید راه بهتری وجود دارد.
وی ادامه داد: شفافیت و اطلاع رسانی دو عامل مهمی است که ما می توانیم در زمینه فساد از آن استفاده کنیم و شرایط کشور را تغییر دهیم.
رییس قوه مجریه گفت: البته فسادهای دیگر نیز در زمنیه قاچاق و مسایل دیگر وجود دارد که ما در همه زمینه ها تلاش می کنیم تا این فسادها کاهش پیدا کند و هماهنگی بین همه قوا در این زمینه ضروری است و ما این هماهنگی را با قوای دیگر انجام می دهیم.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر