کد خبر: 35417
A

امام جمعه چهارباغ :وحدت جهان اسلام بر عزت و اقتدارمسلمانان می افزاید

امام جمعه بخش چهارباغ استان البرز با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد خجسته پیامبر اسلام (ع) و هفته وحدت گفت: وحدت جهان اسلام موجب عزت و اقتدار مسلمانان در مقابل دشمنان و بدخواهان خواهد شد.

امام جمعه چهارباغ :وحدت جهان اسلام بر عزت و اقتدارمسلمانان می افزاید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام والمسلمین قادر محمدیدر خطبه های این هفته نماز جمعه چهارباغ افزود: ایران اسلامی افتخار دارد با تأسی به امام راحل که منادی وحدت امت اسلام بود و خلف صالح آن حضرت، امام خامنه‏ ای(مدظله‏ العالی) که اکنون امید جهان اسلام است، ضمن تأکید بر این‏که هر صدای تفرقه‏ افکن و هر نشان اختلافی که از هر حلقوم و یا قلم و رسانه‏ای صادر بشود، محکوم و در جهت خوشایند جبهه کفر و استکبار می‏ باشد، همواره و پیوسته آحاد امت اسلام را به وحدتی راهبردی و فراگیر و عمیق دعوت نموده تا به یاری خدای متعال، تحت سایه وحدت جهان اسلام بر مجد و عظمت و عزت و اقتدار همه کشورها و ملتهای مسلمان افزوده شود.
خطیب جمعه چهارباغ درادامه بااشاره به تحولات غرب آسیا افزود: ائتلاف 40 کشور عربی و اسلامی علیه تروریسم در ریاض با شعار «هم‏ پیمانان علیه تروریسم» اعلام موجودیت کردکه تمامی گزاره‏ های موجود نشان می‏ دهد، این نشست هرچند با شعار مبارزه با تروریسم وارد عمل شده، درواقع تنها با هدف مبارزه با جمهوری اسلامی ایران شکل‏ گرفته است.
وی ادامه داد: سعودی‏ ها بر آنند با توجه به قدرت فراوان مالی و مادی در منطقه، دست‏ کم 40 کشور منطقه را مجاب کنند تا در نشستی به بهانه مبارزه با تروریسم، قدرت منطقه‏ ای ایران را به‏ گونه‏ ای که خود تعریف کردند، به چالش بکشانند.
حجت الاسلام محمدی دربخش دیگر خطبه ها بااشاره شهادت آیت‏ الله سیدحسن مدرس وروز مجلس گفت فقیه مجاهد و عالم پرهیزگار آیت‏ الله سیدحسن مدرس یکی از چهره‏ های درخشان تاریخ تشیع به‏ شمار می‏ رود که زندگی و اخلاق و رفتار و نیز جهت‏ گیری‏ های سیاسی و اجتماعی وی برای مشتاقان حق و حقیقت نمونه خوبی است.
وی تصریح کرد در دیدگاه مدرس، مجلس قانون‏گذاری به‏ دلیل تشکیل شدن از نمایندگان مردم کشور، به‏ منزله عصاره ملت و مرکز ثقل مملکت است. وی مجلس را رقم‏ زننده امور ملت در مملکت می‏ دانست.
وی خاطرنشان کرد بر اساس قانون اساسی، وظیفه اصلی مجلس شورای اسلامی، قانون‏گذاری و نظارت است، ولی مجلس نقشی بیش از این بر عهده دارد. مجلس، رقم‏ زننده سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور است و از سوی دیگر، ناظری ملی بر عملکرد قوه مجریه به‏ شمار می‏ آید.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر