کد خبر: 36125
A

تیلرسون: ترامپ نسبت به فرآیند صلح در خاورمیانه بسیار متعهداست

تارنمای دیلی استار در گزارشی نوشت:رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در میان هشدارهای بین المللی به طرح آمریکا برای شناسایی بیت المقدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دونالد ترامپ نسبت به فرآیند صلح در خاورمیانه 'بسیار متعهد' است.

تیلرسون: ترامپ نسبت به فرآیند صلح در خاورمیانه بسیار متعهداست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، این تارنما با اشاره به دیدار تیلرسون با وزیران خارجه کشورهای عضو ناتو در بروکسل افزود: تیلرسون اعلام کرده که آمریکا معتقد است علیرغم اعتراضات به تصمیم ترامپ در مورد بیت المقدس، فرصت بسیار خوبی برای رسیدن به صلح بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها پیش آمده است .
تصمیم ترامپ برای حمایت از ادعای رژیم صهیونیستی بر سر بیت المقدس موجب ایجاد نگرانی در سطح جهان و همچنین بیم از بین رفتن امیدها برای شروع یک مذاکره صلح را به وجود آورده است.
رژیم صهیونیستی در ادعایی واهی بیت المقدس را به عنوان پایتخت خود اعلام می کنند به همین دلیل برنامه های صلح آمیز گذشته در مورد چگونگی تقسیم حاکمیت و مکان های مقدس متوقف شده است.
به گزارش ایرنا، مقامات آمریکایی اعلام کرده اند که رییس جمهوری این کشور قرار است امروز (چهارشنبه) در سخنانی بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت بشناسد و در پی آن روند انتقال سفارتخانه آمریکا از تل آویو به بیت المقدس آغاز شود.
ترامپ در ماه مارس گذشته در برابر کمیته آیپک (لابی یهودیان امریکا) گفت: «به زودی سفارتخانه آمریکا را به پایتخت ابدی ملت یهود یعنی قدس منتقل خواهیم کرد.»
این تصمیم تا هفتم آذر ماه امسال مسکوت مانده بود تا این که «مایک پنس» معاون ترامپ در آیین هفتادمین سالگرد عضویت رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد، به صهیونیست های حاضر در این مراسم گفت: امروز رکورد حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی زده شده است و در حال حاضر ترامپ رئیس جمهوری بیشترین توجه را برای مشخص کردن زمان و چگونگی انتقال سفارتخانه آمریکا از تل آویو به بیت المقدس دارد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر