کد خبر: 36289
A

احزاب و فعالان سیاسی شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

مسئولان، مقام های کشوری، احزاب و تشکل های سیاسی و نمایندگان ادیان توحیدی در ایران در بیانیه های جداگانه تصمیم اخیر آمریکا مبنی بر شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را مغایر با قوانین و توافقات بین المللی دانسته و این توطئه را محکوم کردند.

احزاب و فعالان سیاسی شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کردند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، این واکنش و محکومیت در برابر تصمیم روز چهارشنبه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا است که در کاخ سفید اعلام کرد که بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد.
ترامپ در این سخنان از وزارت خارجه خواست که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا را از تل آویو به بیت المقدس آغاز کند و سپس فرمان اجرایی شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا کرد.
اما امروز جمعه در سراسر ایران اسلامی، نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه به صورت یـکپارچـه بر ضد این تصمیم رئیس جمهوری آمریکا تظاهرات کرده و اعتراض و انزجار و خشم انقلابی خود را بر سر استکبار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم اشغالگر قدس فریاد کشیدند.
فعالان و شخصیت های سیاسی و مقام های کشوری احزاب و تشکلهای سیاسی نیز با صدور بیانیه های جداگانه همراه با غریو آحاد ملت مسلمان ایران، این اقدام را توطئه ای آشکار و جدید در منطقه عنوان کردند و رژیم صهیونیستی و آمریکا را مسئول افزایش تنش ها در فلسطین اشغالی و کل منطقه غرب آسیا اعلام کردند.

** ترامپ مرتکب خطای بزرگ استراتژیک شده است
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نقض آشکار قطعنامه های بین المللی دانست و تاکید کرد: ترامپ مرتکب خطای بزرگ استراتژیک شده است و مسئولیت تنش در منطقه بر عهده رژیم صهیونیستی و آمریکاست.
وزیر کشور با ابراز همدردی با مردم مقاوم فلسطین، تصمیم اخیر ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.

** اقدام نابخردانه امریکا حتی توسط دست نشاندگانش آنها هم قابل دفاع نیست
جامعه روحانیت مبارز نیز اقدام رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
در بیانیه این تشکل سیاسی آمده است: امروز زمان تغییر و دگرگونی در مناسبات جهانی است، بی شک اقدام نابخردانه امریکا حتی توسط هم پالکی ها و ایادی و دست نشاندگانش قابل دفاع نیست.
جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: امت اسلامی باید این لحظه را پاس بدارد و با تمسک به حبل الله وحدت و عروه الوثقی مقاومت و با ایمان و هوشمندی ، کاخ های پوشالی و عنکبوتی استکباری و صهیونیستی را ویران سازد.

** مسیحیان و ادیان توحیدی جهان برای بیت المقدس متحد و یکپارچه می شوند
«کارن خانلری» و«ژرژیک آبرامیان» نمایندگان مسیحیان ارمنی شمال و جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی نیز با صدور بیانیه ای مشترک ضمن محکوم کردن اقدام اخیر رئیس جمهوری آمریکا آن را مغایر با قوانین و توافقات بین المللی و واقعیت های تاریخی و سیاسی دانسته و تصریح کردند: بیت المقدس همواره مرکز و نیایشگاه ادیان توحیدی ابراهیمی اعم از کلیمی، مسیحی و اسلام بوده و تصمیم ترامپ برای انتقال سفارتخانه آمریکا به «قدس شریف» تهدیدی جدی برای روند صلح در منطقه، اصل وحدت ادیان و حقوق ملل مظلوم است.
در این بیانیه تاکید شده است: برای مقابله با تصمیم نابخردانه ترامپ تمامی موحدان جهان باید با حفظ یکپارچگی، خواهان توقف این روند بحران زا شوند.

به گزارش ایرنا، شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند.
به گزارش ایرنا، امروز جمعه در سراسر ایران اسلامی، نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه به صورت یـکپارچـه بر ضد تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اعلام «بیت المقدس» به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس تظاهرات کرده و اعتراض و انزجار و خشم انقلابی خود را بر سر استکباری جهانی به ویژه آمریکا و رژیم اشغالگر قدس فریاد کشیدند.

این گزارش در حال تکمیل است/
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر