کد خبر: 36669
A

نقاشی: ترامپ پروژه صلح روسای پیشین آمریکا را به محاق برد

یک عضو حزب اتحاد ملت گفت: با تصمیم اخیر ترامپ، اسرائیل و آمریکا در تنگنا قرار گرفته‌اند، ترامپ نه تنها پروژه صلح روسای پیشین آمریکا را به محاق برد، بلکه پروژه سیاه نمایی علیه ایران را هم شکست داد.

نقاشی: ترامپ پروژه صلح روسای پیشین آمریکا را به محاق برد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حسین نقاشی در ارتباط با تصمیم اخیر ترامپ مبنی بر انتقال سفارتخانه آمریکا از تلاویو به قدس اظهار کرد: تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارتخانه این کشور از تل‌آویو به قدس براساس شعارهای انتخاباتی او بود. ایشان در همان زمان هم بحث جابجایی پایتخت را طرح کرده بود.حالا هم در جهت تحقق وعده‌های انتخاباتی‌اش گام بر می‌دارد. به طور کلی ترامپ شخصیتی ماجراجو دارد.

وی ادامه داد: ترامپ در سیاست داخلی و خارجی آمریکا به عنوان یک پدیده جدید شناخته می شود که در دو دهه اخیر آمریکا وجود چنین شخصیتی در مسند ریاست جمهوری بی‌سابقه بوده است. باتوجه به سیاست‌هایی که ترامپ در حوزه سیاست خارجی پیش گرفته ، می توان پیش‌بینی کرد که بعد از این هم تصمیمات جدید دیگری هم اتخاذ خواهد کرد.

نقاشی افزود: طرح انتقال پایتخت از تل‌آویو به قدس پیش از ترامپ نیز در کنگره آمریکا تصویب شده بود اما روسای جمهور پیشین از اجرای آن سر باز می زدند. ترامپ در زمان انتخابات به صراحت وعده داده بود که این کار را خواهد کرد. برخی از کارشناسان فکر می کردند که اگر ترامپ در موقعیت ریاست جمهوری قرار بگیرد، این کار را نخواهد کرد و مسائل مربوط به سازش را پیش می گیرد.

وی همچنین گفت: این طرح چندین موضوع را با خود به میان می آورد. اول آنکه حماس و فتح را که هر کدام رهبری بخشی از مقاومت فلسطین را برعهده دارند در یک جبهه مشترک قرار داده و اختلافات آنها را به حداقل می رساند. دوم آنکه با توجه به رویکرد اتحادیه اروپا نسبت به منطقه خاورمیانه، خلیج فارس و آسیا و با توجه به موضع‌گیری‌های رهبران اروپایی اتحاد میان جهان اسلام با اروپا هم بیشتر از گذشته خواهد شد.

این عضو حزب اتحاد ملت یادآور شد: در چند ماه اخیر موضع‌گیری‌هایی در حوزه فعالیت‌های مستشاری ایران در سوریه صورت گرفته بود. عربستان سعودی هم ادعاهایی درباره دخالت‌های ایران در منطقه داشته است. حال با این رفتار ترامپ و همراهی نتانیاهو با او و عربستان باعث شده است تا این موضوعات هم به محاق برود.عربستان، اسرائیل و آمریکا تلاش می کردند تا سیاست‌های ایران در منطقه را به چالش بکشانند. اما انتقال پایتخت اسرائیل به بیت المقدس این پروژه را سوزاند و ابتر کرد.

وی همچنین گفت که افکار عمومی به جای آنکه نسبت به سیاه‌نمایی هایی که علیه ایران می شد، توجه کنند، متوجه زیاده‌خواهی‌های قدرت‌هایی مثل آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان شده‌اند.

نقاشی در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار کرد: پروژه سازش از سالها پیش از پیمان کمپ دیوید توسط روسای جمهور آمریکا پیگیری می شد که با این تصمیم ترامپ زیر سوال رفت و این پروژه را به نقطه پایان رساند. از لحاظ سیاست منطقه‌ای این تصمیم پروژه های ضد ایرانی و ضد اسلامی را هم ابتر کرد.

وی در پایان یاد آور شد: اسرائیل و آمریکا امروز در تنگنا قرار گرفته‌اند و کشور ما از فضایی که آنها تلاش می کردند تا در انزوا بماند ، خارج شده است.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر